HDD finns i Bios men inte i Windows?

Permalänk
Medlem

HDD finns i Bios men inte i Windows?

Hej!
Nyss installerat Windows 8 efter att jag kopplat ur ALLA hårddiskar förutom SSDn OS:et ligger på.
Det gjorde jag för att installationen vägrade fortsätta på grund av något snack om partitioner, felkoden var: (0x80300024) om ni vill veta mer om den saken. Iallafall så gick installationen igenom efter att jag kopplat ur alla andra hårddiskar (2x 500GB USB 2.0 diskar & en 2TB Samsung intern HDD)

Nu när jag väl är inne i Windows dyker inte min 2TB Samsung HDD upp i systemet trots att det gjort det i Bios efter att jag kopplat in det igen.

Googlande har hittills inte hjälpt, så jag överlämnar uppdraget till er!
Tack!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Syns den i Device Manager ? Om man går in på Computer/System properties/Device Manager --> Disk drivers.

Isåfall ska det bara vara att göra en ny partition ju då går du in på Start/Kontrollpanelen/System och underhåll/Administrationsverktyg. Dubbelklicka sedan på Datorhantering Sen är det bara fortsätta därifrån

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen->administrationsverktyg->datorhantering->diskhantering och kolla om den disken har rätt format osv där.

EDIT: Inte tillräckligt snabb

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Syns den i Device Manager ? Om man går in på Computer/System properties/Device Manager --> Disk drivers.

Isåfall ska det bara vara att göra en ny partition ju då går du in på Start/Kontrollpanelen/System och underhåll/Administrationsverktyg. Dubbelklicka sedan på Datorhantering Sen är det bara fortsätta därifrån

Syns ej.

Skrivet av Brainsplitter:

Kontrollpanelen->administrationsverktyg->datorhantering->diskhantering och kolla om den disken har rätt format osv där.

EDIT: Inte tillräckligt snabb

Går inte när den inte syns.

Ska kolla guiden

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Problemet löst, körde installationsskivan och gjorde en återställning.
Tack för era förslag iallafall!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja