Min hårddisk fylls hela tiden

Permalänk
Medlem

Min hårddisk fylls hela tiden

Hej!
Min hårddisk fylls hela tiden och jag vet inte varför. Igår fanns det 46gb ledigt på min lokal disk C och 696gb ledigt på D.
Men sen idag när jag startar datorn så har jag bara 31Gb ledigt kvar på disk C men samma på disk D.
Vet någon varför detta problem kan uppstå?

// Mvh Filsing

Permalänk
Medlem

växlingsfil, hibernation, systemåterställning.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

windows update?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

nej

Nej Den har inte gjort några uppdates asså minnet kan ändras + och - när datorn är på också :/

Permalänk

Vilket operativsystem har du? Vet att jag aktiverade säkerhetskopiering på en Windows 8 dator som sparade nya kopior hela tiden till disken var full. Den lade till en tidsstämpel på filerna så det fanns säkert 100 kopior på samma fil.

Annars är det säkert växlingsfiler och sånt

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 7

Permalänk
Medlem

Hej,

Ta upp en powershell prompt (skriv in powershell i RUN-fältet i startmenyn)
Gå till c:
skriv in följande (eller för all del kopiera ):

Get-ChildItem -Recurse | where { $_.lastwritetime -gt "4/14/2013"} | where {$_.Length -gt 10000000} > skillnad.txt

Den söker då igenom c: och listar de filer som är ändrade efter 2013-04-14 och som har en storlek som är större än 10Mb. Resultatet hamnar i c:\skillnad.txt

Du kan klart ändra datum och filstorlek som det passar dig.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Rekordmedlem

Stäng av utorrent !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filsing:

Hej!
Min hårddisk fylls hela tiden och jag vet inte varför. Igår fanns det 46gb ledigt på min lokal disk C och 696gb ledigt på D.
Men sen idag när jag startar datorn så har jag bara 31Gb ledigt kvar på disk C men samma på disk D.
Vet någon varför detta problem kan uppstå?

// Mvh Filsing

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Hej,

Ta upp en powershell prompt (skriv in powershell i RUN-fältet i startmenyn)
Gå till c:
skriv in följande (eller för all del kopiera ):

Get-ChildItem -Recurse | where { $_.lastwritetime -gt "4/14/2013"} | where {$_.Length -gt 10000000} > skillnad.txt

Den söker då igenom c: och listar de filer som är ändrade efter 2013-04-14 och som har en storlek som är större än 10Mb. Resultatet hamnar i c:\skillnad.txt

Du kan klart ändra datum och filstorlek som det passar dig.

Tack för tipset men testade det igår och det kommer inte upp något program i den listan:(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Stäng av utorrent !

Har ingen utorrent på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kan vara virus, sök igenom o kolla

Permalänk
Medlem

;/

Har nu sökt igenom datorn efter virus med den hittade inget....
Men tack för tipset

Permalänk

När jag råkar ut för saker som tuggar utrymme, kan vara såväl stora filer som många 0 byte filer så brukar jag använda http://www.jam-software.com/treesize_free/ för att hitta reda på den katalog som spökar.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

%temp%

Hittade ett tips igår på en annan sida men litar inte riktigt på dom snubbarna:)
Dem tipsade om att ta bort allt ur filen %temp% . är det något viktigt i den filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filsing:

Hittade ett tips igår på en annan sida men litar inte riktigt på dom snubbarna:)
Dem tipsade om att ta bort allt ur filen %temp% . är det något viktigt i den filen?

Du kan rensa hela tempmappen utan problem.
Låter dock fortfarande som systemåterställningspunkter eller växlingsfil. Växlingsfilen om Windows sköter den kan ligga på allt från 1x - 2.5x ditt RAM, dvs om du har 8GB RAM så kan den pendla mellan 8-24GB, har du 16GB så kan den pendla mellan 16-48GB.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset ska kolla lite på det