Varför blir man nästan alltid besviken

Permalänk
Medlem

Varför blir man nästan alltid besviken

på i princip alla nya TV-serier? Ett exempel på en riktigt dåligt gjord serie är en serie som kom ut idag "Defiance" Otroligt dåligt gjord då alla effekter är så dåliga att min lillebror skulle kunna ha gjort skiten.

Det är full att dåliga skådespelare, bakgrundsskådisarna är helt värdelösa... Nyss var det en scen då en tjej gav småbarn mat på gatan, ungarna låtsades äta maten, de tog inte ens det i munnen utan de rörde omkring det i händerna, jag menar vafan?

Jag förstår att det är svårt att göra TV-serier lika snygga som filmer, men när det blir så här dåligt så får det fan vara nog.

Game of thrones är en klass för sig då de har en mycket större budget än de flesta serier, iaf vad jag vet...

Vikings klarar sig bra på storyn men är inte den heller extremt välgjord.

Jag försökte se på Revolution men det var den sämsta skiten någonsin...

Nu pratar jag generellt om serier med en del effekter och inte serier så som The following osv...
Har någon ett bra tips på en välgjord serie med bra skådisar och hyffsade effekter?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Upplever The Walking Dead som välgjord. Även de hade väl dock lite problem med budgeten efter första säsongen.

Men visst blir tittarna kräsnare och kräsnare vilket ställer högre krav på alla serier. Inte bara specialeffekter utan precis som du nämner, även vettiga statister osv. Vilket inte tordes vara en fråga om pengar utan snarare engagemang och passion. Men vad vet jag.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ungefär samma % av serier som är bra nu som för 10-15 år sedan. Du kommer ju bara ihåg dom bra serierna, dom dåliga köptes inte in till Sverige/du har glömt dom för du inte tittade så aktivt.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Tycker det är ungefär samma % av serier som är bra nu som för 10-15 år sedan. Du kommer ju bara ihåg dom bra serierna, dom dåliga köptes inte in till Sverige/du har glömt dom för du inte tittade så aktivt.

Jag tankar i princip allt som är nytt, oavsätt oom serien är hypad eller inte, jag ger alltid serier en chans då jag inte dömer saker efter ett avsnitt... Jag kommer att ge Defiance ett par tre avsnitt men jag tror tyvärr det inte räcker till, så som så många andra serier.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Inte för att låta ignorant, men både Defiance och Revolution ser ut att vara värda ett försök för min del. Tack för tipsen.

De flesta serier är rena dyngan skulle jag vilja påstå. TV-bolagen glömmer ofta bort story och talang, så länge som det är snygga "skådespelare" så räcker det uppenbarligen jättebra till en ny serie.

Jag började faktiskt att se om Stargate Atlantis häromdagen, det är ett exempel på en riktigt bra serie.

Permalänk

Firefly?!?!? Den bästa serien ever created!

Där har du folk som verkligen vill visa hur de ska skådespelas och ett djupt engagemang

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

TBBT <3
Men jag håller för övrigt med. Sällan det kommer ut en välgjord, bra serie.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Gissningsvis därför att dina förväntningar är för höga.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

"Nitpicking", du har orimliga krav helt enkelt. Specialeffekter i TV-serier bryr jag mig inte det minsta om, vill jag se snygga explosioner så tittar jag på filmer. Serier handlar enligt mig om att skapa en intressant story snarare än att hålla på att pilla med detaljer, jag såg det TS nämnde om barnen i defiance men tänkte inte en sekund på det då jag helt enkelt skiter blanka fan i hur mycket energi det lägger på att få sån skit att vara perfekt.

Defiance har potential, ett intressant scenario tycker jag. Hoppas bara att de inte faller ner i "nu ska vi leka stad/familj"-hålet som bland annat Terra Nova låg i botten av. Helt irrelevant, jag vill veta om rasernas bakgrund, hur livet var där de kom ifrån. Jag vill se hur dessa bakgrunder funkar ihop med människorna, kulturella skillnader som skapar konflikter a lá Star Trek osv.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Det finns väl knappt riktiga tv-serier längre, allt verkar vara någon slags realitydramadokusåpa nu för tiden

Visa signatur

Simlärare