Permalänk
Medlem

Spotifys nya ikon

Är det någon som har fått den senaste Spotify uppgraderingen och sett den nya ikonen? Har fan inte sett fulare. Ser ut som den gamla ikonen gör samma grimas som den här snubben. http://i.imgur.com/aqmZf.jpg

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Skrivet av Jenka27:

Är det någon som har fått den senaste Spotify uppgraderingen och sett den nya ikonen? Har fan inte sett fulare. Ser ut som den gamla ikonen gör samma grimas som den här snubben. http://i.imgur.com/aqmZf.jpg

HAHAHAHAHAHAHA

OnT: Håller med om att Ikonen är bland de fulaste jag sett, för att inte tala om nya typsnittet!

Permalänk
Medlem

Nemenvafan. Vad var det för fel på det gamla typsnittet?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Min reaktion på det nya utseendet

Permalänk
Medlem

Enligt någon på Spotifys officiella fora hade de ändrat typsnittet för att vissa nya språk inte fick plats annars. Låter ju väldigt konstigt.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk

Ganska lågupplöst va? (Edit: Eller ja, liten, ser lågupplöst ut på min lågupplösta skärm)

Dessutom har typsnittet blivit betydligt större... Ingen lyckad uppdatering :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Ett ord.
Usch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ärligt talat tycker jag inte den gamla ikonen var mycket snyggare...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Förutom att spellistorna nu rymmer mindre på mer plats än förr är det ganska mycket av ett I-landsprobelm.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Förutom att spellistorna nu rymmer mindre på mer plats än förr är det ganska mycket av ett I-landsprobelm.

Så att spellistorna rymmer mindre plats är inte ett I-landsproblem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperBerra:

Så att spellistorna rymmer mindre plats är inte ett I-landsproblem?

nej, du läste nog för fort där.

OnT: jag tycker ikonen är snyggare, men det nya GUI är mycket sämre.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Förutom att spellistorna nu rymmer mindre på mer plats än förr är det ganska mycket av ett I-landsprobelm.

Skrivet av SuperBerra:

Så att spellistorna rymmer mindre plats är inte ett I-landsproblem?

Ärligt talat är de flesa saker som diskuteras på forumet i-landsproblem. Att försöka gradera det blir löjligt

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Aha, om jag får säga mitt så älskar jag förändringar i denna form. Tycker det är roligt med lite variation eftersom man tillbringar mycket tid framför datorn Men jag håller med er övriga... Detta var verkligen inte ett framsteg!

EDIT: Ungefär som när jag laddade ned den nya versionen av FB till mobilen tidigare idag. Det första jag märkte var att HELA sidan måste laddas till 100 % innan man kan börja trycka och scrolla. Skärmen är alltså helt fryst innan hela sidan har laddats in.... Och det tar tid ska ni veta! xD Det är ungefär som om mobilen säger till en: "Ser att du vill gå in på Facebook, Nejmen du.. Vänta lite så ska jag bara buffra klart HD-filmen, så ska du snart få använda Facebook"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nej, du läste nog för fort där.

OnT: jag tycker ikonen är snyggare, men det nya GUI är mycket sämre.

Han sa att FÖRUTOM det var det ett I-landsproblem. Vad läste jag fel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

skojare

Permalänk
Medlem

ikonen ser helt okej ut och GUI:n är helt okej också.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Förutom att spellistorna nu rymmer mindre på mer plats än förr är det ganska mycket av ett I-landsprobelm.

Nu ska vi inte vara sånna, menar, skulle vi diskutera saker som faktiskt skulle gynna de som har det sämre i u-länder så skulle vi nog få stryka allt som har med swec att göra

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

http://gyazo.com/f015367cf32229890fd83baf7f10ca7c

är det den ? ,

är kanske ute och cyklar (?)

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

http://gyazo.com/f015367cf32229890fd83baf7f10ca7c

är det den ? ,

är kanske ute och cyklar (?)

haha, nej det är fel.. Men den var fasen så mycket snyggare!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Det jobbiga jag har märkt är i en utav de nyare uppdateringarna var att man inte kan söka med Ctrl F i Artister och band. Även att de lagt till vitt när man går in på någon artist ger en trevlig Flash när man surfar på kvällarna.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Kan nån lägga upp en bild på den? Har inte sett den och datorn är 5002km härifrån :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

spotify... lär dig av andra... fixa inte det som inte är trasigt..... jag hade inga problem att läsa spellistorna innan nya fonten på texten, nu är det som att läsa text med 2½ radavstånd vilket blir jobbigt väldigt fort, dessutom artist/album listorna var bättre förr också då dom inte direkt bländade en, nu öppnar man spotify, klickar på en artist/album och behöver cheesa för att se mer normalt pga den ljusa bakgrunden, antingen ska allt vara ljust i programmet eller så ska allt vara mörkt...

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

haha, nej det är fel.. Men den var fasen så mycket snyggare!

hahaha tänkte väl det , kan du länka en bild hur den ser ut ? hittade ju många på google , men som sagt många!

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Kan nån lägga upp en bild på den? Har inte sett den och datorn är 5002km härifrån :'(

Skickades från m.sweclockers.com

http://icotopng.com/png.php?i=4&j=1366227917221a63

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med nya loggan, den ser rätt bra ut. Texten i gui:t ser däremot inge bra ut. För stor text och för stort radavstånd. Jobbigare att läsa nu än innan och saker tar mer plats.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

spotify... lär dig av andra... fixa inte det som inte är trasigt..... jag hade inga problem att läsa spellistorna innan nya fonten på texten, nu är det som att läsa text med 2½ radavstånd vilket blir jobbigt väldigt fort, dessutom artist/album listorna var bättre förr också då dom inte direkt bländade en, nu öppnar man spotify, klickar på en artist/album och behöver cheesa för att se mer normalt pga den ljusa bakgrunden, antingen ska allt vara ljust i programmet eller så ska allt vara mörkt...

Vad fan är "cheesa" för något?

Spotify har väl aldrig varit särskilt stilmässigt imponerande vad jag vet, så att fantasin är precis lika dålig nu som förut kommer inte som någon direkt överraskning.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

http://gyazo.com/f015367cf32229890fd83baf7f10ca7c

är det den ? ,

är kanske ute och cyklar (?)

Och vad är skillnaden mellan de där två? Svart eller vit...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

För lite lättare jämförelse:

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vilken ikon vi pratar om? Det ser ut som vanligt för mig? Förutom då att fonten förstorats som ni sagt, och att artistsidan är vit vilket ändrades för ett tag sen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Ärligt talat är de flesa saker som diskuteras på forumet i-landsproblem. Att försöka gradera det blir löjligt

Skrivet av SuperBerra:

Så att spellistorna rymmer mindre plats är inte ett I-landsproblem?

Skrivet av Hotfuzz08:

Nu ska vi inte vara sånna, menar, skulle vi diskutera saker som faktiskt skulle gynna de som har det sämre i u-länder så skulle vi nog få stryka allt som har med swec att göra

Sheesh, ni vet vad jag menar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″