Funny or Die gör parodi om Steve Jobs liv

Permalänk
Medlem

Intressant att döpa den iSteve då i-et i Apple's produkter syftar till Jonathan Ive.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Så mycket billigare var de inte

Apple I: 666,66 USD

Commodore
PET 4 KiB : 595 USD
PET 8 KiB : 795 USD

Commodore PET var i iofs samtida med Apple II

Nu jämför du perioden före hem PC revolutionen utan man får gå fram till Apple IIe och Commodore 64 och där ser man då hur Apple seglar ut i rymden och blir en lyxprodukt medan Commodore gav oss det vi ville ha.

http://www.youtube.com/watch?v=ps_LSn4boQE

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Nu jämför du perioden före hem PC revolutionen utan man får gå fram till Apple IIe och Commodore 64 och där ser man då hur Apple seglar ut i rymden och blir en lyxprodukt medan Commodore gav oss det vi ville ha.

http://www.youtube.com/watch?v=ps_LSn4boQE

Fast det är ju också 2 helt skilda produkter för 2 helt olika marknader, fanns ingen som satt och gjorde kontorsysslor med en C64

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

hade inte vetat att detta var en parodi om jag inte visste det innan

påminnde lite om how i met your mother

how i built apple

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är ju också 2 helt skilda produkter för 2 helt olika marknader, fanns ingen som satt och gjorde kontorsysslor med en C64

Billiga roliga datorer var det.

Man försökte med Apple IIGS men den floppade totalt då kompatibilitetskraven gjorde att den var hopplöst efter i ren processorkraft och den var även på tok för dyr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Billiga roliga datorer var det.

Man försökte med Apple IIGS men den floppade totalt då kompatibilitetskraven gjorde att den var hopplöst efter i ren processorkraft och den var även på tok för dyr.

Att C-64 var rolig råder det inga tvivel om, jag började med en VIC-20 och sedan vidare till C-64 och Amiga 500, däremellan införskaffade jag även en Sinclair ZX Spectrum, men den var inte så skoj.

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

Att C-64 var rolig råder det inga tvivel om, jag började med en VIC-20 och sedan vidare till C-64 och Amiga 500, däremellan införskaffade jag även en Sinclair ZX Spectrum, men den var inte så skoj.

Exakt Commodore valde att anpassa sig och lyckades bra med det och varför de är den stora boven i filmen kan man fråga sig? Det var ju faktiskt så att Commodore valde att inte sälja Apples datorer som Jobs ville och släppte egna datorer som sålde bra mycket mer än Apples datorer gjorde.

ZX-Spectrum var min tredje dator och var grym Så det så! Fast ljudet var ganska värdelöst och den blev överhettad så klistret som höll ihop den smälte...Sedan var färdhanteringen så kass att allt såg svartvitt ut...:)

Snacka om att man hade andra krav från datorn på den tiden. Jag köpte en C-64:a för några år sedan och usch vad det var trist jämfört med hur det var när man först hade en.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och det vet du eftersom du fått en förhandsvisning av den först av alla i hela världen

Skickades från m.sweclockers.com

Att de behövde "Bättre marknadsföring" efter att den visats på Sundance känns väl ganska talande?

Det i kombination med trailern där Jobs-karaktären försöker övertala Wozniak att det han skapat är revolutionerande och att alla måste få tillgång till det visar ju också hur lite de brydde sig om att faktakolla.

Men visst kanske man inte ska uttala sig i förtid...

Skrivet av Jilted:

Oh, hur fick du tag på den?

Det har jag inte. Det är en vild gissning. Och även om jag fått tag på den så får man inte diskutera fildelning

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Exakt Commodore valde att anpassa sig och lyckades bra med det och varför de är den stora boven i filmen kan man fråga sig? Det var ju faktiskt så att Commodore valde att inte sälja Apples datorer som Jobs ville och släppte egna datorer som sålde bra mycket mer än Apples datorer gjorde.

ZX-Spectrum var min tredje dator och var grym Så det så! Fast ljudet var ganska värdelöst och den blev överhettad så klistret som höll ihop den smälte...Sedan var färdhanteringen så kass att allt såg svartvitt ut...:)

Snacka om att man hade andra krav från datorn på den tiden. Jag köpte en C-64:a för några år sedan och usch vad det var trist jämfört med hur det var när man först hade en.

En sak som var bra med Spectrum var att man kunde använda tangenterna som suddgummi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Att de behövde "Bättre marknadsföring" efter att den visats på Sundance känns väl ganska talande?

Det i kombination med trailern där Jobs-karaktären försöker övertala Wozniak att det han skapat är revolutionerande och att alla måste få tillgång till det visar ju också hur lite de brydde sig om att faktakolla.

Men visst kanske man inte ska uttala sig i förtid...

Det har jag inte. Det är en vild gissning. Och även om jag fått tag på den så får man inte diskutera fildelning

Du kan inte dömma ut en film bara genom en trailer...och manuset är baserat på Steve Jobs självbiografi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du kan inte dömma ut en film bara genom en trailer...och manuset är baserat på Steve Jobs självbiografi

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, visserligen.

Nej, Sony äger de rättigheterna om jag inte minns fel. Den filmen skriver Aaron Sorkin manus till (och regisserar?). Här har du lite info om den filmen. m.techcrunch.com/2012/11/15/aaron-sorkins-steve-jobs-movie-to-feature-just-3-scenes-in-real-time-backstage-at-product-launches/

Det är alltså tre filmer om Steve Jobs på gång. Och alla som kan lite Applehistoria vet att Wozniak hela tiden såg storheten i det han skapat och mest bara ville ge
Bort det till alla medan Jobs såg tillfället att tjäna pengar.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

Nej, visserligen.

Nej, Sony äger de rättigheterna om jag inte minns fel. Den filmen skriver Aaron Sorkin manus till (och regisserar?). Här har du lite info om den filmen. m.techcrunch.com/2012/11/15/aaron-sorkins-steve-jobs-movie-to-feature-just-3-scenes-in-real-time-backstage-at-product-launches/

Det är alltså tre filmer om Steve Jobs på gång. Och alla som kan lite Applehistoria vet att Wozniak hela tiden såg storheten i det han skapat och mest bara ville ge
Bort det till alla medan Jobs såg tillfället att tjäna pengar.

Att Aaron Sorkins skrivit manus utesluter inte att det kan baseras på en självbiografi, eller hur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Den kanske är rolig fast ärligt talat så tycker jag att det är ganska omoraliskt att göra en parodi på en ganska nyligen avliden man.

Och nej. Jag gillade ej Jobs och jag gillar heller inte Apple fast respekt för döda människor det har jag.

Jag håller med fullständigt även om jag inte brydde mig om vad Jobs gjorde när han levde och aldrig har gillat Apple så gör man inte någon som nyligen avlidit till åtlöje, det är totalt respektlöst så jag hoppas att det här är bättre än så. Även om man kan göra humor samtidigt som man visar respekt för Jobs bortgång så är det svårt att göra det och ibland är skillnaden hårfin så därför bör man helt enkelt låta bli för att undvika att det blir respektlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Att Aaron Sorkins skrivit manus utesluter inte att det kan baseras på en självbiografi, eller hur

Skickades från m.sweclockers.com

....
Aaron Sorkin skriver manuset till filmen som baseras på biografin av Walter Isaacson...

Någon självbiografi skrev aldrig Jobs.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felix:

....
Aaron Sorkin skriver manuset till filmen som baseras på biografin av Walter Isaacson...

Någon självbiografi skrev aldrig Jobs.

Han var delaktig (som alla som "skriver" självbiografier, en författare skriver det den vederbörande dikterar)

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Är den värd och se på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och du ser absolut ingen skillnad på Hitler och Steve Jobs som person, antal år som bortgången etc.?!

Jaha, så antalet år som gått gör det OK, trots att 6 miljoner judar dödats mf.

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Är den värd och se på?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar bra, bara tittat första minuterna.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

Jaha, så antalet år som gått gör det OK, trots att 6 miljoner judar dödats mf.

Tycker väl ändå det är ett problem att man jämför Hitler med Steve, Hitler massdödade människor, Steve var en grundare av Apple och sålde datorer som folk köpte och använde i sina hem/företag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korvjohn:

Jaha, så antalet år som gått gör det OK, trots att 6 miljoner judar dödats mf.

Vem nämnde något om judar?! Var de inte håna Hitler du talade om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Gillade filmen, Justin Long är även en favorit i mina ögon, lyckas alltid underhålla mig.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Han var delaktig (som alla som "skriver" självbiografier, en författare skriver det den vederbörande dikterar)

Det beror väl på om det är en SJÄLVbiografi, eller en biografi. En biografi (en persons levnadshistoria) kan vem som helst skriva utan att den som det skrivs om behöver komma med input (om personen i fråga nu inte vill). En självbiografi brukar dock skrivas av eller åtminstone ha rätt mycket input från personen i fråga. Men Steve Jobs skrev aldrig någon sådan vad jag vet.

Sedan var väl poängen att sonys film som baserades på biografin inte var samma film som Ashton Kushter medverkade i.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WrongTarget:

Det beror väl på om det är en SJÄLVbiografi, eller en biografi. En biografi (en persons levnadshistoria) kan vem som helst skriva utan att den som det skrivs om behöver komma med input (om personen i fråga nu inte vill). En självbiografi brukar dock skrivas av eller åtminstone ha rätt mycket input från personen i fråga. Men Steve Jobs skrev aldrig någon sådan vad jag vet.

Sedan var väl poängen att sonys film som baserades på biografin inte var samma film som Ashton Kushter medverkade i.

Boken baseras på 40 intervjuer som gjordes med Steve Jobs under 2 år, det är väldigt mycket input, däremot ville Steve inte påverka vad som skrevs av Walter Isaacson i boken, men han ville läsa den innan den lanserades...men den bygger fortfarande på vad han har sagt under dessa 40 intervjuer (samt lite andra runtomkring Steve).

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vem nämnde något om judar?! Var de inte håna Hitler du talade om?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, att skämta om Hitler över huvud taget. Det är inte direkt så att man driver med Hitler, man skämtar OM Hitler.

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korvjohn:

Nej, att skämta om Hitler över huvud taget. Det är inte direkt så att man driver med Hitler, man skämtar OM Hitler.

Då kvarstår min fråga, vem nämnde något om judar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!