Hur mycket hjälper en kylplatta för en bärbar dator?

Permalänk
Medlem

Hur mycket hjälper en kylplatta för en bärbar dator?

Hej

När jag spelar på min bärbara dator så känns det som den överhettas ganska lätt, och verkar segare efter ett tag, skulle jag märka någon skillnad om jag köper en kylplatta? och vilken är den mest prisvärda för en 17tum?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det hjälper mycket ! Men du kan nog köpa en passiv, för fläktarna hjälper inte jätte mycket utan det är att datorn kommer upp ifrån underlaget som gör mest.

Permalänk
Medlem

Bara att datorn kommer upp en bit hjälper mycket om man har en dator där luftintaget sitter undertill.

Jag gjorde en fullösning på min laptop som såg ut som så att jag satte ett antal möbeltassar på höjden på vardera sida utav datorns bakre del så att denna höjs upp lite. Fungerar utmärkt, kostar typ 5:- och tar ingen plats. Värt ett försök enligt mig.

Permalänk
Medlem

kommer ihåg min gamla Dell XPS. Sänkte tempen med 10C bara genom att höja hörnen i bak 1 cm.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse86:

kommer ihåg min gamla Dell XPS. Sänkte tempen med 10C bara genom att höja hörnen i bak 1 cm.

själv sågade jag hål i bordet:P

Permalänk
Medlem

nu har jag höjt upp datorn lite! den känns lite mindre varm, och är ju gött om man slipper lägga pengar på en fläkt!

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

själv sågade jag hål i bordet:P

bild? låter rätt så dumt

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av combatzone:

själv sågade jag hål i bordet:P

Sen kom du på att du inte ville sitta där längre

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zZerf:

bild? låter rätt så dumt

var för 5-6 år sedan och det var ett billigt barbord ifrån ikea