Permalänk
Medlem

Corsair Hydro H80i – dålig kvalitet?

tjena är så jävla trött på dessa kylare nu asså har corsair hydro h80i och har fått mixtra om med fläktarna på radiatorn och vad händer? jo jängerna för dom bakre skruvarna har slitit ut redan och jag köpte kylaren precis nyss :S vad ska man göra om man inte får fast den? blir den inte värre om jag hittar nya skruvar och sätter dit? Mvh.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Genomgående skruv med mutter på baksidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av marr:

Genomgående skruv med mutter på baksidan?

Skickades från m.sweclockers.com

så jag ska köra utan den bakre fläkten då eller?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Ja vet tyvärr inte hur det ser ut, så det kan jag inte svara på...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

så jag ska köra utan den bakre fläkten då eller?

Ingen aning hur det ser ut, dock kan du väl dra en längre skruv igenom den fläkten också för att sedan fästa en låsmutter

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

så du kommer inte att köpa kyler från corsair för att du sliter ut jängerna?
min H70 har inte det problemet så är du säker på att du inte dragit åt skruvarna alldeles för hårt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Ingen aning hur det ser ut, dock kan du väl dra en längre skruv igenom den fläkten också för att sedan fästa en låsmutter

men asså radiatorn på en h80i och min sitter längst bak i shassit där man kan montera in fläktar.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

så du kommer inte att köpa kyler från corsair för att du sliter ut jängerna?
min H70 har inte det problemet så är du säker på att du inte dragit åt skruvarna alldeles för hårt?

mycket möjligt men fan den måste ju sitta ju! den ska ju inte glappa där bak :S

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

silvertejp och buntband fixar biffen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

silvertejp och buntband fixar biffen

å hur fan hade du tänkt att det ska sitta.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

å hur fan hade du tänkt att det ska sitta.

Men du var ju en trevlig person, om du fortsätter sådär så kommer inte folk vilja hjälpa dig till slut

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Men du var ju en trevlig person, om du fortsätter sådär så kommer inte folk vilja hjälpa dig till slut

är inte sur på er är bara så trött på detta när det är så dåliga skruvar.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

Hur lyckas du förstöra gängorna? Jag har plockat av och på min simpla H40 flera gånger och inte en tendens till problem. Jag ser inget problem med kylarna. Okej de börjar låta, men enligt mig behöver man en väldigt tyst burk i övrigt för att höra det.
Ett tips är att inte dra åt skruvarna alldeles för hårt och se till att man inte gängar snett.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

är inte sur på er är bara så trött på detta när det är så dåliga skruvar.

Förstår de men han var rätt ironisk när han skrev sitt inlägg, i alla fall så som jag uppfattade det.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

å hur fan hade du tänkt att det ska sitta.

Buntbandet genom skruv hålet på radiatorn, huvudet på insidan så det håller emot, dra igenom fläkt och chasi och fäst med ett andra buntband på utsidan av chassit och isolera glappet mellan fläkt/ radiator med silvertjep.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Gängtejp! Eller gå upp ett snäpp i skruv-storlek. El tejp funkar om du inte har gängtejp, har knappt en hel gänga i min h100i

Detta är typ standardfel på alla corsair radiatorer och alla andra slutna system också, om man skruvar isär och ihop några ggr. Det är typ 1,5mm tjock aluminium vi pratar om.

Du bör inte märka nån skillnad om du plockar bort bakfläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Förstår de men han var rätt ironisk när han skrev sitt inlägg, i alla fall så som jag uppfattade det.

är inte sur på nån coola ner nu. vill gärna ha all hjälp.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Gängtejp! Eller gå upp ett snäpp i skruv-storlek. El tejp funkar om du inte har gängtejp, har knappt en hel gänga i min h100i

Detta är typ standardfel på alla corsair radiatorer och alla andra slutna system också, om man skruvar isär och ihop några ggr. Det är typ 1,5mm tjock aluminium vi pratar om.

Du bör inte märka nån skillnad om du plockar bort bakfläkten

tack någon som håller med iaf, tummen up

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Förstår de men han var rätt ironisk när han skrev sitt inlägg, i alla fall så som jag uppfattade det.

Sarkasm, inte ironi.

Till ts: Låt din farsa sköta skruvandet i datorn om du själv inte klarar av det.
Silvertejp kan hålla grejorna på plats annars. Ja, jag är seriös. Går skruvar sönder så kan man använda silvertejp som en temporär lösning.
Hade ett par Delta-fläktar fastsatta med silvertejp förr.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Gängtejp! Eller gå upp ett snäpp i skruv-storlek. El tejp funkar om du inte har gängtejp, har knappt en hel gänga i min h100i

Detta är typ standardfel på alla corsair radiatorer och alla andra slutna system också, om man skruvar isär och ihop några ggr. Det är typ 1,5mm tjock aluminium vi pratar om.

Du bör inte märka nån skillnad om du plockar bort bakfläkten

bör inte kylaren bli varmare med bara en fläkt istället för att köra med två?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Skrivet av gaming86:

bör inte kylaren bli varmare med bara en fläkt istället för att köra med två?

Beror på hur tjock din radiator är, men en h80 blir kanske 1 grader kallare om äns det med två fläktar ist för en.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Beror på hur tjock din radiator är, men en h80 blir kanske 1 grader kallare om äns det med två fläktar ist för en.

kolla bild får du se.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Sarkasm, inte ironi.

Till ts: Låt din farsa sköta skruvandet i datorn om du själv inte klarar av det.
Silvertejp kan hålla grejorna på plats annars. Ja, jag är seriös. Går skruvar sönder så kan man använda silvertejp som en temporär lösning.
Hade ett par Delta-fläktar fastsatta med silvertejp förr.

Det som inte går att fixa med silvertejp ÄR trasigt

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det som inte går att fixa med silvertejp ÄR trasigt

Å hur jävla vackert blir det med silver tejp:O inte mycket.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

dra iväg till biltema eller närmsta byggvaruhus och köp nya skruvar. ta med en och jämnför så du får rätt storlek. annars kan du köpa en gäng stång och kapa själv. behöver dock muttrar ( kör med 2 på varje sida isf)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaming86:

Å hur jävla vackert blir det med silver tejp:O inte mycket.

...och än en gång var det ironi (med viss sanning), silvertejp är en musikers bästa vän

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Det som inte kan lagas med silvertejp är sönder utan räddning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Sarkasm, inte ironi.

Till ts: Låt din farsa sköta skruvandet i datorn om du själv inte klarar av det.
Silvertejp kan hålla grejorna på plats annars. Ja, jag är seriös. Går skruvar sönder så kan man använda silvertejp som en temporär lösning.
Hade ett par Delta-fläktar fastsatta med silvertejp förr.

Ironi kan även det faktiskt vara sarkasm.

OnT: Ta kontakt med Corsair, de brukar vara bra på sådana här ärenden.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Hur hårt drar du skruvarna egentligen?
Har monterat in och ur min H100 lite till och från men aldrig haft problem med sönderdragna gängor.
Men kan förstå att dom inte håller för vad som helst.

Finns det några som helst av gänga kvar så testa med gängtejp.
Annars kanske nån typ av hårdare silikon kan användas i hålet.

Permalänk
Skrivet av gaming86:

bör inte kylaren bli varmare med bara en fläkt istället för att köra med två?

Nej det bör inte bli någon märkbar skillnad.

Men lyssna här nu, jag har inte en gänga som är hel på min typ, tejpa på en tunn tejp på skruven, sen skruva i den då kommer det sitta och det syns ej