AMD börjar leverera Kabini – Temash i antågande

Permalänk
Melding Plague

AMD börjar leverera Kabini – Temash i antågande

Efter ännu ett förlustkvartal sätter AMD förhoppningarna till att nya produkter ska vända utvecklingen. Nu inleds leveranserna av strömsnåla Kabini medan Temash skymtas vid horisonten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Någon gång måste man väl hoppa på tåget och köpa en surfplatta..
Då självfallet med AMD Temash :]

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Snälla... ge mig ett ITX-kort med dubbla NIC, 4+ sata-kontakter som stödjer raid 5, två mini pci-e (mSata och wlan-kort) så jag kan bygga min server/nas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser fram emot plattor med dessa processorer.
Får hoppas att de lyfter AMD tillsammans med konsolerna.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Temash skall bli kul att ta en titt på

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

På bild 4 och 5 är bland den snyggaste "hybrid" laptopen jag sätt.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på ett test av Kabini från swec? Har idag en e-350 till HTPC och är nöjd med den.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Varför inte bara skaffa en laptop istället för detta?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Hoppas det vänder snart!!!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Hur kommer de med låg TDP mäta sig mot t.ex Haswell med låg TDP? Kommer allt detta till stationära eller handlar det enbart om laptops m.m.?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

är det bara jag som vill ha en Fonepad med Kabini/Temash?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

http://www.sweclockers.com/image/red/2013/03/07/Amd-2.jpg?t=a...

Varför inte bara skaffa en laptop istället för detta?

För det måste vara slates! Skämt och sido, Wistron är Acers fd tillverkningsgren dvs de har nog inte så stor lycka med demo-enheterna (referens/utvecklingsenheter) de visar på mässor likt Clevo/Compal barebones de används mest av bolag med egna produkter som kontrakttillverkas t ex Dell, HP, Acer med flera. Latitude 10 ska t ex vara tillverkad av Wistron.

Permalänk
Medlem

Älskar den här utvecklingen, x86-baserade surfplattor till rimliga priser är ju något av en våt dröm. Och kanske blir W8 äntligen användbart på riktigt till något också, på en surfplatta är det nog ett ganska idealiskt OS för den lite mer avancerade användaren, som kanske vill göra lite mer än att bara sitta på Facebook och spela Angry Birds.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!