Permalänk
Medlem

Flaggor

Har kollat runt lite på wot forum och jäklar vad skit WG får ta nu av länder som ej fick sina flaggor i nya garaget

Hela scandinavium saknas

Men USA,Knada,Mexico.Brasilien och Argentina finns..

Turkiet syns 7 gånger och dom tillhör inte ens europa

Vad tycker ni om detta..

Själv tycker jag det är klantigt av WG

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

bryr mig inte det minsta om hur garaget ser ut, önskar bara att de kunde fixa menyerna för smidigare val av tank, det är ändå huvudsysslan där.

Permalänk
Medlem

Turkiet är delvis en bit av Europa.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Kan inte folk bara spela och uppskatta allt det som wargaming gör som är bra? Att klaga så fruktansvärt över att ens flagga inte finns på ett klädsträck i garaget tycker jag är lite mesigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krossaren96:

Kan inte folk bara spela och uppskatta allt det som wargaming gör som är bra? Att klaga så fruktansvärt över att ens flagga inte finns på ett klädsträck i garaget tycker jag är lite mesigt...

Jo om det ändå vore så enkelt..

Ungefär som att du är inbjuden till ett födelsedags fest och på väggen finns det bilder på vissa inbjudna men ditt foto syns ej.Skulle du inte undra varför??

fick iallafall svar från WG vad alla flaggor står för så nu vet iallafall jag vad dom står för..

Hello Commander,

Thank you for contacting us with this matter.

The flags in our anniversary garage interface represent the most numerous nations in our game- together for Europeans servers and American server.
Since Scandinavian nationalities are not so numerous in our game, yet- that is why their flags aren't there.

You can see majority of European nations don't have their flags in there.

All flags of our official supported languages are shown there. The decision was made to only implement the flags of the supported languages.

George Madison
CS Wargaming Europe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

För övrigt tycker jag "garaget" ser för j-vligt ut....

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Håller med och alldeles för grafik krävande för att vara en lobby i ett spel..Mitt grafikkort ligger på 100% och blir varmt som fan..

Har moddat bort skiten nu med detta modd

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?client=tmp...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Fick lite WoW känsla med nya garaget.

Äter kraft från GPU'erna dock.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som skulle vilja behålla det här garaget, förutom störande detaljer som planet och de jobbiga barnskriken i bakgrunden. Mina tanks ser så lyxiga ut just nu så man vill ju bara sitta och titta på dem istället för att lira. Ja, och så vill man inte lira matcher för alla 40/400 IS-3or där ute när det vankas bonus.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Är det bara jag som skulle vilja behålla det här garaget, förutom störande detaljer som planet och de jobbiga barnskriken i bakgrunden. Mina tanks ser så lyxiga ut just nu så man vill ju bara sitta och titta på dem istället för att lira. Ja, och så vill man inte lira matcher för alla 40/400 IS-3or där ute när det vankas bonus.

Antagligen...
Problemet jag ser med "garaget" är att kontrasterna inte funkar för den information jag vill se. Exempelvis hamnar nuvarande XP mot himmelsbakgrund (vit text mot ljusblå bakgrund inte bra).

Jag tycker inte det ser lyxigt ut alls. Bara billigt. En stridsvagn skall vara i ett "riktigt" garage eller på ett stridsfält.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Antagligen...
Problemet jag ser med "garaget" är att kontrasterna inte funkar för den information jag vill se. Exempelvis hamnar nuvarande XP mot himmelsbakgrund (vit text mot ljusblå bakgrund inte bra).

Jag tycker inte det ser lyxigt ut alls. Bara billigt. En stridsvagn skall vara i ett "riktigt" garage eller på ett stridsfält.

Nej en tank ska vara i en parad på gatorna i paris.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej en tank ska vara i en parad på gatorna i paris.

Vattentank?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Vattentank?

Ja va trodde du jag pratade om, en pelletstank? Jag trodde det var okej att kalla det för tank även när man skriver på Svenska.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja va trodde du jag pratade om, en pelletstank? Jag trodde det var okej att kalla det för tank även när man skriver på Svenska.

På svenska heter det Stridsvagn.

Tank är engelska och kommer från att engelsmännen under första världskriget hemlighöll den första tillverkningen av stridsvagnar genom att påstå att man höll på att tillverka vattentankar/cisterner (eng. "tank")...

För övrigt finns det även inget som egentligen heter "pansarvagn" när man menar stridsvagn. Det närmaste korrekta begreppet är "pansarbandvagn" (Pbv) och avser då ett stridsfordon som viktmässigt är lättare än en stridsvagn och har en något annorlunda stridsuppgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

På svenska heter det Stridsvagn.

Tank är engelska och kommer från att engelsmännen under första världskriget hemlighöll den första tillverkningen av stridsvagnar genom att påstå att man höll på att tillverka vattentankar/cisterner (eng. "tank")...

För övrigt finns det även inget som egentligen heter "pansarvagn" när man menar stridsvagn. Det närmaste korrekta begreppet är "pansarbandvagn" (Pbv) och avser då ett stridsfordon som viktmässigt är lättare än en stridsvagn och har en något annorlunda stridsuppgift.

Jo jag vet att det är det engelska ordet men trodde det var så vanligt att använda i dessa samanhang, att ingen skulle bry sig. Själv använder jag nog oftast pansarvagn när man skriver eller pratar då fattar alla vad man menar, men igår var jag la lite lat;).
Även wargaming kör med pansarvagn på den svenska reklamen som går på tv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Går det WoT-reklam på svensk TV? På svenska? WuT?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Går det WoT-reklam på svensk TV? På svenska? WuT?

Sändas bl.a. på TV10, www.pansarvagn.se.
(Därav min kommentar om "pansarvagn"...låter lika fel som "datan")

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att Skandinavium hade en egen flagga.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Går det WoT-reklam på svensk TV? På svenska? WuT?

...och den suger riktigt. Jag vet inte vilken PR-byrå motsv de anlitade i Sverige....eller använde de Google translate?

Voiceover rösten med vad han säger får mig att må illa. Scenerna är väl OK, men rösten...huh.

Staplar massa felaktigheter...stridstaktik(?). Stridsteknik finns, taktik finns, strategi finns, men stridstaktik...huh?

Jag vet ocks att många inte initierade säger just pansarvagn (t o m min fru vilket gjorde att jag blev skitarg under en omgång av Pictionary (tror jag det var) för en massa år sedan. "Rätt" ord skulle vara "pansarvagn", vilket inte finns i min vokabulär. Stridsvagn/stridsfordon/pansarbandvagn/t o m "stridsfältstaxi", men pansarvagn...neeej.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Vem i helvete bryr sig om några flaggor i ett jäkla garage? Vad är det för fel på er?

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Vem i helvete bryr sig om några flaggor i ett jäkla garage? Vad är det för fel på er?

Alla möjliga...det är därför vi skriver i ett forum

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Vem i helvete bryr sig om några flaggor i ett jäkla garage? Vad är det för fel på er?

Att du orkar bry dig om vad vi bryr oss om..

Handlade inte om flaggorna direkt utan att WG anser inte att Sverige är en viktig del utan spelet och dess medlemmar.Skiter i oss helt alltså..Det svaret fick iallafall jag av Wargaming..Tycker du det är ok så är det upp till dig.Jag tycker det ej att man prioriterar andra länder över andra och sen visar det med utvalda flaggor i ett 2års firande..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz