Permalänk
Medlem

Fläkt config

Tjena

Tänkt kolla om ni vet hur man ska ha alla sina fläktar i chassit, alltså vilka som ska vara in respektive ut.
Just nu använder jag ett Corsair c70 chassi med en fläkt bak, två fram(ska vara 4 i push/pull genom hårddiskburarna),
en h100i med två i pull(ska också vara push/pull) och sedan finns det möjlighet för en i botten på chassit.

Hur ska man konfigurera dessa? Har hört att man vill ha "övertryck" i chassit, antar att det menas med
att man vill ha fler insug än utsug.
http://img15.imageshack.us/img15/4650/image32st.jpg

Sedan en liten offtopic fråga.
Använder corsairlink, men jag kan inte hitta mina andra fläktar. Är jag ute och cyklar eller ska det gå att confa
alla fläktar man har i chassit? Det är PWM fläktar så jag kan styra dessa genom att köra SpeedFan men
jag hittar dom inte i Corsairlink.

Hoppas att det går att läsa.
Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 3,4 Ghz | Cooling: Corsair H100i + Cougar Vortex 120mm, PWM CF-V12HP | PSU: Corsair TX 650w | Memory: 8GB G.Skill Ripjaws X Performance | Motherboard: ASRock Z77 EXTREME4 | Graphic Card: ASUS GeForce GTX 660ti 2GB DirectCUII | Storage: SSD 120GB Intel 330 + 1TB HDD | Case: Corsair Vengeance C70 Arctic White | OS: Windows 7 Home Premium 64 bit

Permalänk

Tjenna!
Tror de är lite av sen smaksak nästan, men jag hade nog kört såhär:

Front: Insug
botten:insug och nätagget riktat neråt.
Tak: Utsug, pushnpull eller inte.
Bak: Utsug

Detta för att få ett stadigt luftflöde. Om du vill ha övertryck så kan du ju dra ner varvtalen på den bakre fläkten och möjligtvis de övre.

Hoppas de hjälper
/B

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 3,4 Ghz | Cooling: Corsair H100i + Cougar Vortex 120mm, PWM CF-V12HP | PSU: Corsair TX 650w | Memory: 8GB G.Skill Ripjaws X Performance | Motherboard: ASRock Z77 EXTREME4 | Graphic Card: ASUS GeForce GTX 660ti 2GB DirectCUII | Storage: SSD 120GB Intel 330 + 1TB HDD | Case: Corsair Vengeance C70 Arctic White | OS: Windows 7 Home Premium 64 bit