Corsair hydro h100i med en fläkt eller corsair hydro h80i

Permalänk
Medlem

Corsair hydro h100i med en fläkt eller corsair hydro h80i

Är nu så att jag funderar på att skaffa mig ett h100i.

Har precis skaffat nytt chassi, och finns platts för att ha radiatorn ifrån en h100i i toppen, men dock inte med båda fläktarna, utan bara ha en fläkt, för den andra kommer ta i moderkortet.

När jag upptäckte det så tänkte jag att man kanske kan köra på H80i istället.
Men vad skulle vara bäst, h100i med en flläkt, eller ett h80i?

Fördelen med h80i är att kan jag köra pnp ifall man skulle tjäna på det.

En annan tattarlösning som polaren kom på är att ha ena fläkten utanför chassit haha, så man kan ha 2 fläktar, men det blir inget.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

om man fick veta vilket chassi du har skulle kunna hjälpa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

om man fick veta vilket chassi du har skulle kunna hjälpa.

Corsair Carbide Series 300R.
Förstår dock inte varför du behöver veta chassit när jag frågade om vilken av kylarna som skulle prestera bäst med olika fläktar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av blattis:

Corsair Carbide Series 300R.
Förstår dock inte varför du behöver veta chassit när jag frågade om vilken av kylarna som skulle prestera bäst med olika fläktar.

tänker mer för att se vilka som passar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Corsair H80i, utan tvekan. Går det inte att köra på H90 då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Corsair H80i, utan tvekan. Går det inte att köra på H90 då?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade missat att det fanns ett H90 haha, men jo det skulle passa med faktiskt.
Men vad kyler bäst av H90 och H80i, tänkte eftersom H80i är nyare och kanske har bättre kylförmåga eller är det inte så?

Permalänk
Skrivet av blattis:

Hade missat att det fanns ett H90 haha, men jo det skulle passa med faktiskt.
Men vad kyler bäst av H90 och H80i, tänkte eftersom H80i är nyare och kanske har bättre kylförmåga eller är det inte så?

h90 e nyare och ar mer radiator yta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blattis:

Hade missat att det fanns ett H90 haha, men jo det skulle passa med faktiskt.
Men vad kyler bäst av H90 och H80i, tänkte eftersom H80i är nyare och kanske har bättre kylförmåga eller är det inte så?

H90 är ett snäpp bättre. Köp den om du har plats, annars H80i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har plats för 2st 120 eller 140 fläktar (alltså 2 håla som det kan sitta båda i) i toppen av chassit, bak har jag bara plats för en 120

Men jag måste ta den platsen som är närmast cdläsaren så att säga, å då kanske inte slangarna till blocket räcker, någon som vet ca hur långa slangarna är? vet att dom är rätt korta på polarens h100 iaf.

Permalänk
Medlem

Funderar att uppgradera från h50 till h100i eller h80i så är det någon som har en h100i och fungerar den Bra?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

haha för er som undrar, H90 fick inte plats.

Jag åker å byter chassit istället, tar ett större dyrare å köper nytt nätagg medans jag är inne.
Skickar tillbaks H90 å byter till H100i eller H110.

Permalänk
Medlem

Men någon som vet ifall man får in ett H100i/H110 i ett Fractal Design Define XL R2?

Permalänk
Skrivet av blattis:

Men någon som vet ifall man får in ett H100i/H110 i ett Fractal Design Define XL R2?

JA

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits