Lira Gamecube spel på Wii?

Permalänk
Medlem

Lira Gamecube spel på Wii?

Går rakt på sak nu!

Har köpt ett wii som nu är softmoddat/flashad,
Lirar wii spel ifrån en externhårddisk.

Problem: Detta är ett nyare wii, och jag vill som topic kunna lira Gamecube ISOs ifrån den externa disken.
Har läst på vissa ställen att det inte går, men hoppas att någon av er kan hjälpa mig genom att säga "Jag har en lösning."

Tacksam för positiva svar med fungerande lösningar, inte laxermedel eller dylikt!

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte rakt svar, men i värsta fall finns ju dom flesta spelen att köpa till Wii, via Wii store eller vad det nu heter.
Minns att jag pejade runt 40, max 100:- för lite spel, alltifrån Mario Party, Zelda osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Har tyvärr inte rakt svar, men i värsta fall finns ju dom flesta spelen att köpa till Wii, via Wii store eller vad det nu heter.
Minns att jag pejade runt 40, max 100:- för lite spel, alltifrån Mario Party, Zelda osv.

Wii store? Äre GC spel som man kan lira på wiiet?
Finns Wii store på wii? Eller äre via datorn?

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowwiX:

Wii store? Äre GC spel som man kan lira på wiiet?
Finns Wii store på wii? Eller äre via datorn?

Nej alltså Wii Store (tror det heter så) är Wii's motsvarighet till Xbox Live Shop, PSN Store osv. Alla plattformar finns representerade, alltifrån NES, SNES, Nintendo 64, Gamecube, Gabeboy osv. Det enda du behöver göra är att koppla upp din wia via ethernetporten på själva enheten. Det kostar inget, dvs. ingen månadskostnad som XBOX Live, däremot måste du skapa ett konto, men det är ju basics ett krav. Ett tips för att få till samma känsla hos dom äldre speen är att du köper en Wii Classic Controller, snesformad handkontroll så blir det nästan som att lira på den gamla goda tiden
Wii store finns bara på Wii såvitt jag vet, du kan däremot browsa igenom utbudet via datorn

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nej alltså Wii Store (tror det heter så) är Wii's motsvarighet till Xbox Live Shop, PSN Store osv. Alla plattformar finns representerade, alltifrån NES, SNES, Nintendo 64, Gamecube, Gabeboy osv. Det enda du behöver göra är att koppla upp din wia via ethernetporten på själva enheten. Det kostar inget, dvs. ingen månadskostnad som XBOX Live, däremot måste du skapa ett konto, men det är ju basics ett krav. Ett tips för att få till samma känsla hos dom äldre speen är att du köper en Wii Classic Controller, snesformad handkontroll så blir det nästan som att lira på den gamla goda tiden
Wii store finns bara på Wii såvitt jag vet, du kan däremot browsa igenom utbudet via datorn

Låter som en underbar lösning på mitt dagliga i-land problem. (:
Inte har du lust att langa länk till sidan? Är osäker om jag hittade rätt sida. :/

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem

Tror de tog bort GC supporten i de nyare Wii modellerna

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Det är ingen hemsida, du köper direkt i konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Tror de tog bort GC supporten i de nyare Wii modellerna

Hoppas inte du menar Wii store nu? Utan bara bakåtkomp.. ?

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem

Har du en lucka på ovansidan (när det står i sitt gråa ställ) som döljer GC-kontakter?
Om inte så kan du inte spela GC-spel så vida du inte köpt och laddat ner dom från nintendos store.

Finns dom däremot så behöver du bara en GC-kontroll för att kunna spela

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av malacai:

Before you use this software, make sure that your Wii has GameCube support. Wiis sold after late 2011 lack the GameCube controller and memory card ports, and can make no use of DIOS MIOS.

Har ett nyare wii än 2011...

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk

Det går tyvärr inte alls då... Bara sälja vidare och köpa ett äldre wii

Permalänk
Medlem

Jepp. Det går bara på de äldre versionerna. En lucka på toppen finns det uttag för gamecube-controls. Titta efter den luckan.
Eller så köper du en Gamecube istället

Permalänk

Om man köper ett GC spel på Wii store, kan man då använda Wii classic kontroll eller måste det vara en GC kontroll ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Om man köper ett GC spel på Wii store, kan man då använda Wii classic kontroll eller måste det vara en GC kontroll ?

Det står i informationen om spelet vilka kontrollers det stödjer. Jag gissar på att man måste ha GC-controller för GC-spelen.