Komplett förvärvar svenska Webhallen

Permalänk
Medlem

Förklarar kanske varför jag väntat 5 dagar och redan betalt och min order är fortfarande under behandling från webhallen även då det är i lager överallt.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Fyfan, Komplett...

Permalänk
Medlem

Kan glädja spelarna på Webhallens bf3 servrar att servrarna kommer att vara kvar.

Permalänk
Avstängd

Ja, jag som studerar organisationsförändringar så är detta ett ypperligt intressant exempel.

Vi får hoppas på att Komplett inte för med sin organisationskultur vilket tycks vara dålig kundservice (troligen för att dem som anställer folk inte orkar bry sig vilka de sätter bakom headseten). Jag hoppas Komplett tar vara på den arbetskultur Webhallen har så vi kan fortsätta känna att vi fortfarande gör affärer med Webhallen.

Dock så tenderar 70 % av alla organisationsförändringar misslyckas, å i värsta fall förstör inte bara Komplett Webhallen utan också sig själva genom att köpa upp Webhallen (förutsatt att de kmr dit med och vill prägla sin organisationskultur på den redan befintliga arbetskulturen hos dem som har heltid på Webhallen).

Om det dock bara handlar om att ändra vem som äger ditten och datten i form av papper, kontrakt, aktier osv (var Webhallen, nu Komplett), och inga större förändringar som görs på anställsnivå så behöver vi nog inte bekymra oss så mkt. Jag har dock köpt en TV från Komplett, det gick smidigt och jag har oxå lämnat tebax en hdmi-sladd som oxå gick bra.

Jag hoppas Komplett inte förstör detta som Sega gjorde efter SonicTheHedgehog, för jag diggar verkligen att man kan pejja med PayPal hos dem! ^^,

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Ja, jag som studerar organisationsförändringar så är detta ett ypperligt intressant exempel.

...Dock så tenderar 70 % av alla organisationsförändringar misslyckas...

Var får du den siffran ifrån?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colery:

Tror du har vänt på påståendena, det borde vara Webhallen där du skrivit Komplett och vise versa. Får man ett problem hos Komplett är man körd för ingen på deras support är varken villig att lyssna eller förstå vare sig man är lugn och försiktig eller arg och missnöjd. De blir helt och hållet på tvären så fort man ringer. Har ringt till kundtjänsten ett flertalet gånger med olika problem och blivit illa bemött alla gånger. .

Jag tror bestämt att du har druckit bläck eftersom du fabulerar på detta viset.

Visa signatur

i7 4770k @ 4,6GHz + EK Supremacy + naked Ivy mount | Asus Maximus VI Formula | EVGA GTX 780 3GB Classified SLI + EK | Corsair Vengance Pro 2x8GB CL11 2400Mhz | Corsair AX 1200i | Obsidian 900D | Pump Swiftech MPC35x2/Alphacool N UT60 480mm | 1x256GB Samsung SSD 840 + 1x1TB Samsung SSD 850| Extern Seagate 4TB | W 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Oväntat..

Har aldrig tyckt om Komplett men däremot Webhallen. Så länge Webhallen finns kvar och inte byter namn, priser, villkor osv så är det safe. Radikala förändringar så blir det genom Dustin det kommer handlas ifrån. Fördelen med Webhallen för min del är att jag inte betalar någon frakt. Jag handlar väldigt många ströorders och då slipper jag frakten där både Komplett och Dustin ska ha ca 59-150 kr extra osv.

Permalänk
Medlem

Trist att se den här artikeln där Komplett förvärvar Webhallen... men man får hoppas att det inte blir stora framtida förändringar hos verksamheten hos Webhallen och tillåt mig vara lite misstänksam med tanke på t.ex. förändringen som blev med Inwarehouse efter en tids ägande som idag inte skiljer sig så mycket mot Kompletts egen sida/verksamhet. Jag hoppas Webhallen får behålla något av sin prägel och särart mot andra dator och elektronikbutiker i framtiden.

Lite nostalgi... jag vet inte om ni forummedlemmar kommer ihåg när Webhallen började sin verksamhet och hade en liten lokal på Kungsholmen i Stockholm innan de flyttade in till city - vilka goda minnen man hade från den tiden.

Nu får vi se hur den här affären fortlöper med Kompletts förvärv av Webhallen och lycka till är allt jag nu kan säga om den här saken.

/Saint25

Permalänk
Medlem

NEEEEEEJ!!!

Åh nej! Det var trist! Eftersom Komplett ofta skiter i kunden (och konsumenträtt och deras egen egen "trygg e-handel" logga). Webhallen har haft ypperlig support i SAMTLIGA mina ärenden när något krånglar -det är därför jag plöjt ner omkring 100kkr i deras firma och kanske max 20kkr hos komplett -de få kronor jag sparat på att dela ordrar med komplett har aldrig varit värt besväret som uppstår vid support.
Jäklar va trist om webhallen börjar strula likt komplett, då är jag borta för alltid som kund, precis som Datorbutiken tappade mitt förtroende, precis som JME sumpade mig som kund -börjar WH strula tar jag mina pengar annanstans.
Kanske man borde byta rent proaktivt?!

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Entusiast

Wow. Så många tycker att Webhallen är "bättre" än komplett?
Själv tillhör jag skaran som blivit dåligt bemött mer än en gång när man varit i Webhallens butiker. Okunskap och ovillja från säljarnas sida. Det går bra att handla hos Webhallen så länge man inte behöver blanda in kassören/säljaren i mer än själva köpet, men allt därutöver är bara hopplöst.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Tråkigt!

Permalänk

Skitbra! Har handlat för mer än 2,5milj. hos Webhallen dom senaste åren och dom sköter sig perfekt och har bra erbjudanden.
Kan dom nu bli ännu bättre är det bara för oss att vara glada.
Får hoppas dom även behåller member systemet på webben, grymma rabatter t.ex Panasonic TX-P55VT60Y kostar normalt 27990:- och med rabatt 19 990:-.