Acer lanserar ny konverterbar dator i maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det är redan obekvämt att behöva ha ett tangentbord så nära en skärm som på laptops. Acer valde att flytta skärmen även närmare och göra saken värre

Nä? Nu blev det väl längre ifrån egentligen... om man vill, sen när man använder touchpaden kan man stryka händerna över tangentbordet och få fram random-bokstäver. Alla gillar kaos.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nä? Nu blev det väl längre ifrån egentligen... om man vill, sen när man använder touchpaden kan man stryka händerna över tangentbordet och få fram random-bokstäver. Alla gillar kaos.

Har två laptops bredvid mig. Deras gångjärn sitter längst bak Bilden nedan säger något annat.

Permalänk
Medlem

Om det nu är pekskärm så kunde dom lika gärna ha tagit bort styrplattan helt...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har två laptops bredvid mig. Deras gångjärn sitter längst bak Bilden nedan säger något annat.

http://www.sweclockers.com/image/red/2013/04/23/Acer_0010_Lay...

Går ju att flytta...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Ser fram emot utvecklingen mot mer touchbaserade OS för det portabla marknadssegmentet (både som komplement till vanligt tangentbord/styrdon och som en självständig lösning. Ser inte riktigt poängen för desktop dock, då traditionella styrsett oftast ger bättre ergonomi). Dock kräver det implementering av bättre haptisk och taktil feedback.
Vore shysst om företag kunde sammanföra teknikerna från Tactus Technology och Senseg i en produkt.

Det största problemet som jag ser det med surfplattor är att jag måste titta på tangenbordet när jag skriver, det problemet elimineras ju antagligen av den här hybriden.
Att pekplattan är placerad lite okonventionellt kändes konstigt först, men borde inte införa några större problem med att man råkar trycka på tangenter då det ändå krävs en del kraft att trycka ner en tangent. Jag kan med lätthet dra fingrar/handlovar över tangentbordet utan att råka trycka ner någon tangent.
Däremot är avsaknaden av handlovsstöd ett större ergonomiskt problem.

Skulle dock inte ha något emot att ha en dator som endast styrs med touchkontroll, om det vore så att jag fortfarande fick taktil (hur saker känns med huden, textur) och haptisk (hur saker känns i muskler/leder) återkoppling.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tycker det ser bra ut eller så.... Men rolig och annorlunda ide.
Sen användbarheten/bekvämligheten vet jag inte... Själv har jag den "övriga" ytan som är bredvid musplattan som handlovs stöd... Men kan ju fungera om man har den på ett bord... I knät tja måste testa innan jag uttalar mig...

Tror även en hel del glömmer bort att den kör nog W8 och har pekskärm, vilket ger en stor skillnad i hur man kan använda datorn och gissar ju att det är x86 i den vilket ger bra mycket mer kraft än alla Tabs/pads/tablets/andra lånade ord från Engelskan/....

Permalänk

Det var den mest värdelösa reklamfim/teasern jag någonsin sett...

OnT: Intressant placering av tangentbordet. Ser bekvämt ut att skriva på, men inte en chans att jag tänker använda pekplattan där den sitter.

Permalänk
Medlem

Argh, tyckte den var skitsnygg innan jag såg alla kommentarer och insåg vad de hade gjort med pekplattan. Kommer säkert vara roligt att försöka använda datorn och hela tiden trycka ner knappar med handflatan.

De kunde väl lika gärna kört på en sån styr plupp som lenovo brukar ha istället. Även om jag verkar vara den enda i universum som uppskattar styrpluppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Argh, tyckte den var skitsnygg innan jag såg alla kommentarer och insåg vad de hade gjort med pekplattan. Kommer säkert vara roligt att försöka använda datorn och hela tiden trycka ner knappar med handflatan.

De kunde väl lika gärna kört på en sån styr plupp som lenovo brukar ha istället. Även om jag verkar vara den enda i universum som uppskattar styrpluppen.

Vi är två min broder!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Men seriöst, prova innan du dissar nya lösningar. Otroligt trött på alla besserwissrar som tror att de vet allt precis när de ser en bild.

Man behöver inte många hjärnceller för att kunna inse att det hela är korkat som fan. Bara för att det är nytt betyder det inte att det är smart eller bra.

15tums surfplatta... Försök hålla en sådan laptop och se hur länge du orkar.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte. Varför skulle man välja denna pryl framför en vanlig bärbar (med touchscreen)?

Permalänk

Vill gärna ha en laptop som går att göra om till platta. Hade hellre sett den här med vanlig placering av pekplatta och tangentbord och skippat det där mellanstadiet mellan vanligt skärmutförande och pekplatta. Då hade den varit mer intressant. Men bra koncept ACER. Finslipa lite så.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Snacka om musarm. Varför inte sätta pekplattan så man inte behöver sträcka sig?