THQ:s konkursbo till Nordic Games i Karlstad

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

JAG ÄR BESVIKEN SWECLOCKERS!

Varför hoppas inte fler på en Homeworld uppföljare?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bra. Tyvärr så hamnade Homeworld hos Crapbox (Gearbox)

Gearbox är långt ifrån mitt första val att ta över Homeworld IPn.. Fast dom känns som ett mycket säkrare hem än TeamPixel. Vars förmåga att finansiera sig själva var extremt tveksamt..

Vi får se vad Gearbox gör med det. Är helt ny terräng för dom. Och dom har mycket att bevisa, efter årets största fiasko...

OnT: Är lite intressant att flesta av google hitsen på Nordic Games, kretsar runt vem tusan dom är

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ParasiteX:

Gearbox är långt ifrån mitt första val att ta över Homeworld IPn.. Fast dom känns som ett mycket säkrare hem än TeamPixel. Vars förmåga att finansiera sig själva var extremt tveksamt..

Vi får se vad Gearbox gör med det. Är helt ny terräng för dom. Och dom har mycket att bevisa, efter årets största fiasko...

OnT: Är lite intressant att flesta av google hitsen på Nordic Games, kretsar runt vem tusan dom är

Det var ju lite svettigt när ingen riktigt visste vart rättigheterna till HW hamnade.
Hoppas på att något görs med detta nu. Kanske sälja rättigheterna om de inte kan skapa något vettig själva?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Gearbox har väl aldrig ens gjort ett strategi spel, och dom är ganska konstiga som utvecklare. Dom släpper ett bra spel sen ett som är skit ett bra sen skit igen o.s.v

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det var ju lite svettigt när ingen riktigt visste vart rättigheterna till HW hamnade.
Hoppas på att något görs med detta nu. Kanske sälja rättigheterna om de inte kan skapa något vettig själva?

Tja.. dom är ju "experter" på att outsourca arbete... Kanske dom kan outsourca det till killarna som gjorde Homeworld. Som just nu jobbar på ett nytt spel. Hardware.

Skrivet av jsf:

Gearbox har väl aldrig ens gjort ett strategi spel, och dom är ganska konstiga som utvecklare. Dom släpper ett bra spel sen ett som är skit ett bra sen skit igen o.s.v

Om dom följer det mönstret.. så kan vi hoppas på Homeworld blir deras nästa spel

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ParasiteX:

Tja.. dom är ju "experter" på att outsourca arbete... Kanske dom kan outsourca det till killarna som gjorde Homeworld. Som just nu jobbar på ett nytt spel. Hardware.
http://www.youtube.com/watch?v=DDhSzuWdKgU

Om dom följer det mönstret.. så kan vi hoppas på Homeworld blir deras nästa spel

Har sett det trailern och är inte speciellt sugen på spelet. Dock är deras story telling ganska bra. Schysst stil liksom. Men spelet skulle ju vara någon typ av RTS/RPG.
Meh, avskyr RPG spel xD

Men skulle vara väldigt nice om de outsource:a det till orginal tillverkarna + lite extra kompetent folk.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Gearbox är långt ifrån mitt första val att ta över Homeworld IPn.. Fast dom känns som ett mycket säkrare hem än TeamPixel. Vars förmåga att finansiera sig själva var extremt tveksamt..

Vi får se vad Gearbox gör med det. Är helt ny terräng för dom. Och dom har mycket att bevisa, efter årets största fiasko...

OnT: Är lite intressant att flesta av google hitsen på Nordic Games, kretsar runt vem tusan dom är

Paradox kom på tredje plats och Stardock på andra plats. Hade hellre sett någon av de ta hand om Homeworld.

Gearbox... helvete.

"Fleet Command... offline."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Paradox kom på tredje plats och Stardock på andra plats. Hade hellre sett någon av de ta hand om Homeworld.

Gearbox... helvete.

"Fleet Command... offline."

Indeed.. Är väldigt knasigt av Gearbox att köpa ett IP till något dom har ingen tidigare erfarenhet med att utveckla..

Man kan bara hoppas att detta är ett försök av dom att rädda sitt rykte efter Colonial Marines fiaskot. Och något dom tänker lägga ordentliga resurser på. För om dom fuckar upp detta.. Så lär dom aldrig kunna hämta sig.
Om det inte vore för Borderlands 2. Så skulle A:CM totalt förstört deras rykte.

Så vi får se. Dom kan göra väldigt bra saker. När dom läger ner tiden och arbetskraften på det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Om man läser följande: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_THQ_games
Så ser man att THQ satsade lite för hårt på konsoller, vilket är ok när marknaden är ny, men en mogen och i vissa fall övermogen marknad kan slå ack så fel.
Hoppas nordic törs släppa fler av titlarna som PC spel istället.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Om man läser följande: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_THQ_games
Så ser man att THQ satsade lite för hårt på konsoller, vilket är ok när marknaden är ny, men en mogen och i vissa fall övermogen marknad kan slå ack så fel.
Hoppas nordic törs släppa fler av titlarna som PC spel istället.

Jag är en PC gamer. Och föredrar att spela på PC. Men konsol marknaden är dock mycket starkare. Och är det man bör fokusera på i huvudsak när man utvecklar spel. Om man vill tjäna pengar som sagt...
Däremot så är det lika dumt att ignorera PC marknaden. Då det är relativt billigt att porta spel till PC.

THQs problem var att dom fokuserade på dumma idiotiska projekt. Som t.ex uDraw. Som kosta dom ett par miljoner..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Vart hamnar Warhammer 40,000: Dark Millennium då tro?

Det är en enorm värld som byggts upp över decennier av games workshop. Det skulle kunna bli ett riktigt grymt mmo.

ganska säker att dark milenuim hamnar i en pappers korg....kostar för mycket att utveckla/driva ett mmo som sp kan det kanske komma ut i nån form....
detta är min helt okvalificerade gissning som hobby gamer..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Fan, kan inte vänta på en ny Darksiders.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

ganska säker att dark milenuim hamnar i en pappers korg....kostar för mycket att utveckla/driva ett mmo som sp kan det kanske komma ut i nån form....
detta är min helt okvalificerade gissning som hobby gamer..

Mycket möjligt, dock är mmo's fortfarande populära och här finns det en enorm värld med mycket historik i en ovanlig miljö. Någon borde se möjligheten. Det finns dessutom många från tidigare bräd/dator-spel som gärna skulle vilja se något här, tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Jag är en PC gamer. Och föredrar att spela på PC. Men konsol marknaden är dock mycket starkare. Och är det man bör fokusera på i huvudsak när man utvecklar spel. Om man vill tjäna pengar som sagt...
Däremot så är det lika dumt att ignorera PC marknaden. Då det är relativt billigt att porta spel till PC.

THQs problem var att dom fokuserade på dumma idiotiska projekt. Som t.ex uDraw. Som kosta dom ett par miljoner..

Udraw var projectet som skada THQ till den mildra grad att de haltade sig fram tills de klappa ihop.

Permalänk
Medlem

KARLSTAD!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Minns gamla Nordic Games postorder. Det var tider det (PC-spelens guldålder). Kul att det verkar gå bra för dem (tror mig ha köpt en del gog-titlar som de givit ut). Kul för Svea Rikes krona och dess residensstad (får hoppas att de stannar kvar där).

Permalänk
Medlem

Supcom och Fordge Alliance är ju utan tvekan bland det bästa rts liret som släpps dem senaste 10åren, synd bara att 2:an istället blev en av dem största besvikelserna :/. Hoppas verkligen på en riktig uppföljare nu men jag vet inte om man ens vågar hoppas längre, en börjar bli mer och mer cynisk. Dem flesta utgivare och utvecklare nu för tiden verkar ju vara allergiska mot det simpla konceptet att släppa bra jävla spel gjorda av gamers för gamers.

Permalänk
Medlem

Stardock eller paradox hade gjort ett mycket bättre Homeworld än Gearbox någonsin kan. Läser man Gearbox uttalanden än så länge så säger de inget om att de skall utveckla något nytt homeworld, bara att de skall släppa de gamla klassikerna på mobila platformar, tex surfplattor. En cashgrab alltså.

Jag hoppas Nordic Games gör något vettigt av Titan Quest IPt. Titan Quest är ett genialt spel som är ack så underskattat. Gameplaymässigt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Om ett red faction kommer som har fysik som i ettan, med bra grafik kommer som har en story som i guerilla så köper jag det.
Om nästa supreme commander är som ettan/forged alliance med total optimering och ett episkt multiplayer så köper jag det också!

... men jag tippar att ingetdera kommer...

Skrivet av DavidtheDoom:

JAG ÄR BESVIKEN SWECLOCKERS!

Varför hoppas inte fler på en Homeworld uppföljare?

Jag förstår dig, jag kom inte att tänka på det dock. Jag tror att många gett upp hoppet, jag spelade både ettan, cataclysm och tvåan, men tvåan var slöare än cataclysm, och cataclysm var slöare än ettan. Relic är duktiga och ettan gjorde de fantastisk på många plan, men jag gillar inte hur dawn of war kom med x antal expansioner, tvåan också, och company of heroes i princip är bra men jag kommer aldrig spela det en bråkdel så mycket som SCII eller dota 2.

Om homeworld 3 kommer så måste det vara lika episkt som ettan!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag hade inte sett det.
Ser att det fortfarande går att pre-order på deras sida Planetary Annihilation
För den som vill är det 7 dagar kvar på att kunna välja Cosmic Limited Edition där man bl.a. får sitt namn i spelet och en limited edition box. Coolt men $250 känns lite saftigt.

Däremot med:
DRM FREE - Play connected to the UberNet servers, your own private server, or offline, it’s your choice.
Snart lön
Combat Edition för $40

Så blir det väldigt svårt att motstå en pre-order.

Tack för tipset!

Permalänk
Avstängd

Är inte likt Titan quest det minsta förutom att det tillhör samma genre. Lite som att jämföra Path of Exile och Diablo 3.

Skrivet av =):

SNÄLLA säg att det blir en Titan Quest II nu!

+1234321255231231

Älskade själv Titan Quest och även dess EXP pack. Även om chansen är liten så hoppas jag fortfarande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är inte likt Titan quest det minsta förutom att det tillhör samma genre. Lite som att jämföra Path of Exile och Diablo 3.

+1234321255231231

Älskade själv Titan Quest och även dess EXP pack. Även om chansen är liten så hoppas jag fortfarande.

En del av teamet bakom Titan Quest, utvecklar just nu ett nytt spel. Som använder den gamla Titan Quest motorn (fast med lite förbättringar).

Heter Grim Dawn. Och ser jävligt fett ut. http://www.grimdawn.com/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

En del av teamet bakom Titan Quest, utvecklar just nu ett nytt spel. Som använder den gamla Titan Quest motorn (fast med lite förbättringar).

Heter Grim Dawn. Och ser jävligt fett ut. http://www.grimdawn.com/

Tyvärr fel era.. :S

Som historiafantast så vill man ju ha ett RPG som utspelar sig i antikens värld med en drös av mystik i sig. Grim Dawn verkar bara bli en i mängden av "end of days" spel som på något vänster involverar zombies. Men tyvärr så är zombiespel på modet och därefter släpps det enorma mängder av dessa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

FAF alltså. Tack som fan för det tipset

Verkar vara ett riktigt skönt gäng på Uber Entertainment förresten. Planetary Annihilation kommer bli spännande.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Inaktiv

Då kanske det blir fler jobb hos oss, villket vore nice.

Permalänk
Medlem

På planetary annihilation fick jag lite metal fatigue vibbar med asteroiderna där.

http://www.youtube.com/watch?v=EXWTuVfqU28

mf kunde ha blivit något stort en gång i tiden, men det känns inte så putsat att ha one purpose tanks, samt anpassningsbara bots som går att göra om hur man vill.

Planetary Annihilation känns som en humoristisk take på rts jämfört med SC, jag har knappt spelat TA men det verkar ligga mer i fas med TA.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Jag är en PC gamer. Och föredrar att spela på PC. Men konsol marknaden är dock mycket starkare. Och är det man bör fokusera på i huvudsak när man utvecklar spel. Om man vill tjäna pengar som sagt...
Däremot så är det lika dumt att ignorera PC marknaden. Då det är relativt billigt att porta spel till PC.

THQs problem var att dom fokuserade på dumma idiotiska projekt. Som t.ex uDraw. Som kosta dom ett par miljoner..

Håller med dig, men Xbox 360, och PS3 marknaden är vida översatuerad med spel i dagsläget, de nya spelen som kommer ut utan en välkänd föregångare säljer i patetiska siffror, till och med steamspel för linux har högre siffror och ingen jag känner åtminstone kör linux för att spela i första hand.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.