Permalänk
Medlem

Cpu block

Tjääna ! Jag hade tänkt beställa ett cpu block för att färdigställa min vattenkylning till mitt projekt. Har kollat runt lite och värkar som att EK har dom bästa och snyggaste men också väldigt dyra? Finns det någon sida ni rekomenderar att köpa från ? Eller så kan man ju köpa begangnat också.

Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Skrivet av virre94:

Tjääna ! Jag hade tänkt beställa ett cpu block för att färdigställa min vattenkylning till mitt projekt. Har kollat runt lite och värkar som att EK har dom bästa och snyggaste men också väldigt dyra? Finns det någon sida ni rekomenderar att köpa från ? Eller så kan man ju köpa begangnat också.

Tacksam för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderar att handla från Coolingstuff då Arthur (killen som håller i det) är väldigt trevlig och hjälpsam samt det är väldigt smidigt om det skulle råka bli problem med en order.
http://www.coolingstuff.se/c/2/cpu-block/a1/1

Finns som sagt EK block i alla prisklasser mellan 300 till nästan 800kr, vet inte hur stor skillnaden är men den är nog inte väldigt många grader då radiatorerna oftast är det som begränsar mest.

Angående begagnade block funkar det, men beroende på tidigare användare får man räkna med att lägga ett par timmar på rengöring av blocket i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Ah har vart inne på Coolingstuff och kollat runt dom har ju väldigt mycket och välja på men det värkar som man måste punga ut ~500 för att få ett ordentligt block

Då lönar det sig nog inte att köpa begagnat om man inte får det svin billigt.

Tack för snabbt svar Lanbonden!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|