Tänkte börja spela EVE online. Någon mer som är på?

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela EVE online. Någon mer som är på?

Tänkte börja spela EVE online igen efter många års uppehåll. Tänkte göra ett nytt konto och så och undrar om någon annan har samma tankar. alltid roligare att ha någon på samma nivå och spela med. Tanken är att jag ska börja lira när nästa studiebidrag kommer

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Finns redan befintliga trådar som är rätt välbesökta

Hur kommer det sig att du vill starta ett nytt konto och gå miste om skill training?

Vad är det du vill göra i EVE?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Finns redan befintliga trådar som är rätt välbesökta

Hur kommer det sig att du vill starta ett nytt konto och gå miste om skill training?

Vad är det du vill göra i EVE?

Var något år sedan som jag spelade på det och jag kommer inte ihåg inloggningsuppgifterna Ja, vad vill jag göra? Gå med i någon clan eller liknande inom sin tid och bistå med mina skills i rymdstrid

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Du kan ansöka om att gå med i mitt corp om du vill

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Du kan ansöka om att gå med i mitt corp om du vill

låter som en plan? länk till det?

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Går det inte att återställa kontouppgifterna då om du fortfarande har kvar samma epostkonto?

Kan rekommendera corpen SCORPIUS är med i. (också medlem)

Permalänk
Medlem

Ja vi är några st från sweclockers nu i corpet

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Går det inte att återställa kontouppgifterna då om du fortfarande har kvar samma epostkonto?

Kan rekommendera corpen SCORPIUS är med i. (också medlem)

äsh, skit samma. det får bli såhär

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Låter ju som ett kul spel o.O hur har jag missat detta?? Räkna kallt med mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag började faktiskt spela i måndags men avinstallerade spelet igår. Förstod inte alls hur jag skulle göra (trots att jag följde tutorialen till punkt och pricka) men om någon är redo att ta sig an en gröngöling så kanske det vore trevligt ändå!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av YGLeXz:

Jag började faktiskt spela i måndags men avinstallerade spelet igår. Förstod inte alls hur jag skulle göra (trots att jag följde tutorialen till punkt och pricka) men om någon är redo att ta sig an en gröngöling så kanske det vore trevligt ändå!

Spelet är inte helt lätt o sätta sig in i även om det inte är så komplicerat när man väl kommit igång som det först kan kännas!
Hjälper mer än gärna till om du har frågor etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Låter ju som ett kul spel o.O hur har jag missat detta?? Räkna kallt med mig!

Skickades från m.sweclockers.com

laddade ner 14:dagars trailen för 3 dagar sen. Jag föreslår att du gör detsamma ska dock upgradera om några dagar men vi kan ju göra missions så länge tillsammans om du vill?

Kimpan23 @ skype

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Jag började faktiskt spela i måndags men avinstallerade spelet igår. Förstod inte alls hur jag skulle göra (trots att jag följde tutorialen till punkt och pricka) men om någon är redo att ta sig an en gröngöling så kanske det vore trevligt ändå!

Kan hjälpa dig

Kimpan23 @ skype

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Jag började faktiskt spela i måndags men avinstallerade spelet igår. Förstod inte alls hur jag skulle göra (trots att jag följde tutorialen till punkt och pricka) men om någon är redo att ta sig an en gröngöling så kanske det vore trevligt ändå!

Om man har spelat igenom hela tutorialen så får man ganska bra koll på själva spelmekaniken, hur man strider etc.

Efter tutorialen kastas man dock rakt ut i universum. Det kan vara lite överväldigande. Det är en enda stor sandbox så det finns inga main quests eller liknande man kan följa. Man får hitta på själv vad man vill göra.

För mig var det mycket läsande i wikis och liknande i början för att få grepp om vad man kan göra i spelet.

En liten bild som visar vad det finns för olika "karriärer" i spelet. Saker du kan göra för att tjäna pengar.
http://myeveguide.files.wordpress.com/2011/05/eve-wtd.jpg Lite överväldigande.

Jag började med att göra första epic mission arcen. Tror det är runt 50 st uppdrag.
Här finns info om den: http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Epic_mission_arcs#Epic_Arc_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

laddade ner 14:dagars trailen för 3 dagar sen. Jag föreslår att du gör detsamma ska dock upgradera om några dagar men vi kan ju göra missions så länge tillsammans om du vill?

Kimpan23 @ skype

förstår inte, är det gratis i 14 dagar eller är det nån from av premium i 14 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

förstår inte, är det gratis i 14 dagar eller är det nån from av premium i 14 dagar?

14 dagar gratis trial där du i princip kan göra vad som helst i spelet (skills för att flyga större skepp är låsta, men du hinner i prinip inte så långt i trialen att du behöver de större skeppen). Du kan när som helst välja att börja betala månadsavgiften för spelen och kommer då att lägga på 30 dagar speltid (eller fler månader om du så vill) på de dagar du har kvar på trialen.

Permalänk
Medlem

Om man får en buddy invite från en annan spelare så får man 21 dagar istället. Den inbjudande spelaren får en liten bonus också om personen som får inviten fortsätter betala för kontot.

Skicka ett privat meddelande om ni vill ha en invite så kan vi diskutera hur vi delar bonusen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Om man får en buddy invite från en annan spelare så får man 21 dagar istället. Den inbjudande spelaren får en liten bonus också om personen som får inviten fortsätter betala för kontot.

Skicka ett privat meddelande om ni vill ha en invite så kan vi diskutera hur vi delar bonusen också.

har redan mitt trail acc, orkar inte skilla om x)

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Kan få 21 dagars av mig med.
Just nu är vi i krig, men efter det går det bra att ansöka till mitt corp
Tar väl en vecka ca.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kan få 21 dagars av mig med.
Just nu är vi i krig, men efter det går det bra att ansöka till mitt corp
Tar väl en vecka ca.

är redan med.. men lite krig gör väl sakerna bara lite mer intressanta

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Tankar ner spelet nu, zedhoe1 på skype om någon vill lira lite från scratch

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Roligt spel dock att betala i månaden känns ju lite tråkigt.

Permalänk
Skrivet av frippe94:

Roligt spel dock att betala i månaden känns ju lite tråkigt.

När du tjänar tillräckligt mycket behöver du inte ens det:) Gametime går att köpa på market i form av plex(pilot license extension) som är ett ingame item. Sen redeemar du det och vips så har du en månad till. Är faktiskt inte särskilt svårt att tjäna tillräckligt, har speclat ca 6 månader aktivt och kan utan problem tjäna ihop det. Kostar ca 500 mille ingame och om du vill kan du tjäna 100 på en dag utan problem. Om du verkligen siktar in dig på att klara det kan du bygga skepp och ha skills nog för att tjäna ihop det utan några större problem inom 2 månader.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/eve-onlin... väldigt billigt, 30 dagar speltid om någon är intresserad. köpte själv den här

Permalänk

Vad man verkligen borde göra som EVE-spelare är hitta ett ordentligt corp så tidigt som möjligt så man lär sig spela spelet.

Många klagar på att det är svårt att komma in i spelet eftersom alla andra har så mycket mer skillpoints än man själv, men det är en sanning med modifikation: härom månaden var det ett 10-man starkt corporation med endast 1-2 veckor gamla karaktärer som förklarade krig mot mitt corp som har betydligt vanare spelare. Trots att dessa 1-2 veckor gamla karaktärerna hade i princip inga skillpoints så är det nog bland det roligaste krigen som vi utkämpat och dem såg till att skjuta ner en hel del av våra resurser. Så EVE är nog rätt mycket skill > skillpoints ändå.

Även om det känns hårt i början, bara man står på sig så lönar det sig i längden.

Permalänk
Medlem

oHoj sailors!

Fick ett tips från en redditare att det hänger en hel del svenska EvE-spelare här. Han hade helt rätt vad det verkar!
Jag är en av alla de som har prövat spela i två veckor och sedan gett upp för att det blev för övermäktigt. Mycket beroende på att jag inte kom med i något bra corp.

Nu är jag småbarnfar (för andra gången) och funderar på vilket spel man ska spela. Det dummaste man kan göra i min situation är antagligen att öppna upp mitt EvE-konto igen. Men jag har en sådan brinnande lust att lära mig spelet. Det lilla jag prövat gillar jag som fan.

Frågan är alltså: tror ni att man som en småbarnsfar som har max två (längre)spelkvällar i veckan kan få ut något av EvE?
(det går ju alltid att knö in nån 10-20 minuter om dagen så att säga. men längre sittningar är max två kvällar / veckan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

oHoj sailors!
Frågan är alltså: tror ni att man som en småbarnsfar som har max två (längre)spelkvällar i veckan kan få ut något av EvE?
(det går ju alltid att knö in nån 10-20 minuter om dagen så att säga. men längre sittningar är max två kvällar / veckan)

Jadå. Är också småbarnsfar. Spelar lite varje dag. Blir väl en 2-3 kvällar i veckan som jag spelar lite rejälare. Resten av kvällarna är jag mest inne och "småmyser".

Det är det som jag tycker är så skönt med EVE, man måste inte spela så mycket. Vissa andra spel är det bara grind, grind, grind som gäller om man ska kunna känna att det händer något och man kommer vidare.

I EVE sätter man upp sina egna små mål och arbetar mot dem. Säg att du tex, vill kunna flyga det där skeppet så att du kan göra det där svårare uppdraget. Även som du inte spelar så aktivt på ett par dagar så tränar du ändå och kommer hela tiden närmare ditt mål. Så det känns inte som att man går miste om lika mycket när man inte kan lägga 10 timmar om dagen på det som det gör i vissa andra spel.

Permalänk

Började spela för en månad sen och jag kan varmt rekommendera ett gå med i EVE Univerisity om man vill lära sig spelet, dom har ofta flera lektioner varje dag både teoretiska och praktiska, finns även mycket matnyttigt på hemsidan och deras wiki: http://www.eveuniversity.org/
Dock kräver det att man läser på om deras regler och att man skickar en "formell" ansökning.

Vill någon ha 21 dagars trial så släng iväg ett pm, jag ger er min "present" vid eventuell subscribe sen får ni donera om ni vill men det är valfritt =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffegbg:

oHoj sailors!

Fick ett tips från en redditare att det hänger en hel del svenska EvE-spelare här. Han hade helt rätt vad det verkar!
Jag är en av alla de som har prövat spela i två veckor och sedan gett upp för att det blev för övermäktigt. Mycket beroende på att jag inte kom med i något bra corp.

Nu är jag småbarnfar (för andra gången) och funderar på vilket spel man ska spela. Det dummaste man kan göra i min situation är antagligen att öppna upp mitt EvE-konto igen. Men jag har en sådan brinnande lust att lära mig spelet. Det lilla jag prövat gillar jag som fan.

Frågan är alltså: tror ni att man som en småbarnsfar som har max två (längre)spelkvällar i veckan kan få ut något av EvE?
(det går ju alltid att knö in nån 10-20 minuter om dagen så att säga. men längre sittningar är max två kvällar / veckan)

Absolut! huvudsaken är att du loggar in någon gång då och då och refreshar din skill que så du har skills som ligger och tränas hela tiden

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Absolut! huvudsaken är att du loggar in någon gång då och då och refreshar din skill que så du har skills som ligger och tränas hela tiden

Och det finns dessutom grymma mobilappar som via apiet hämtar en massa information. Så man får autmatiskt notiser och kan kolla i mobilen om skillkön börjar bli tom! Så man behöver inte ens logga in för att kolla om man behöver fixa skillkön. Man behöver inte ens sitta vid en dator.