Windows 8.1 "Blue" innehåller filhantering i Modern UI

Permalänk

En sak som jag önskade när jag använde w8 som en av flera andra saker, var att kunna köra apparna i fönster storlek. Nu använder jag w7 igen, för det, och som sagt de flesta tidigare bekreftelser här i kommentarerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag har inga problem med att fästa 30+ program i startmenyn utan att skärmen tar slut så där tog ditt argument tyvärr tokstopp.

Men hur många använder 30+ program på daglig basis, Själv har jag dom program jag använder dagligen pinnade i taskbaren.

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem
Skrivet av aylien:

Men hur många använder 30+ program på daglig basis, Själv har jag dom program jag använder dagligen pinnade i taskbaren.

Ingen gör det men det är ett av W8 dyrkarnas älsklings argument.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

"Sedan tidigare är det känt att det kommer gå att ha flera applikationer öppna samtidigt i Modern UI. Nu tillkommer en funktion som tillåter användare att välja var på skärmen en applikation ska öppnas. "

Wow. Man kan ha flera fönster igång samtidigt. Och man får välja var de ska ligga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså, vartenda jävla företag har "läckor" nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Alltså, vartenda jävla företag har "läckor" nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Billigare än att ha en presskonferens och man behöver inte ha lika mycket att komma med.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det här skulle kunna bli bra.

Varför ska man ha desktop på en dator egentligen, det är bara död yta. Jag tänker mig ett operativsystem som har alla program i rutor där alla rutor sammantaget täcker hela skärmen. Och så bara ändrar man storlek på rutorna efter vad man gör för tillfället.

Namnet Windows passar ju bättre på det än på win7

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ska bli intressant att se om detta tystar en del kritik eller bara spär på den.

De kommer bara hitta något annat att gnälla på istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Varför ska man ha desktop på en dator egentligen, det är bara död yta. Jag tänker mig ett operativsystem som har alla program i rutor där alla rutor sammantaget täcker hela skärmen. Och så bara ändrar man storlek på rutorna efter vad man gör för tillfället.

Jodå det funkar, men det är väl lite irriterande att dina andra fönster automatiskt blir mindre när du byter?
Du kanske hade ställt in storleken på ett fönster för att precis visa den information du ville se (en bild/en fillista eller någon textruta) och så får du ställa om storleken igen för att operativssystemet försöker skapa plats för det senaste programmet man startade.

Fönsterhanteringen i Desktop-läget är omtyckt därför att det är en effektiv och beprövad lösning på sådana här problem, speciellt om man använder tangentbord + mus. Det är enkelt att själv ställa in storlek och position på de fönster man har öppna. Stilen på fönsterdekorationerna ger en enhetlig känsla för hela operativsystemet. Dessutom kan tillverkaren enkelt ge en helt ny och fräsch stil till nästa uppföljare av operativsystemet genom att ändra färg och stil på fönsterdekorationerna. Jämför t.ex Win98, XP och Vista så syns det ju en tydlig skillnad.
Hur ska Microsoft kunna variera Modern UI när de släpper Windows 9? Trekanter istället för fyrkanter?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Haha fyn fan var uselt det ser ut.
Skiten tar verkligen upp hela jävla skärmen istället för att själv kunna ha 4-5 fönster uppe.

Nej självdö Metro och Windows 8, tack vare er så går vi tillbaks över 20år i tiden.

Permalänk

Så länge windows 8 inte blir en ren och skär optimering av win7 så är det helt ointressant. Jag har scannat av min egen bekantskapskrets och kollat vad dem tycker om windows 8. och det är väldigt få som är positiva till något alls. De som först klev på tåget med att uppdatera sig har med tiden tröttnat och dragit in 7:an i datorn igen av en hel del olika anledningar.

Själv testade jag mig bara genom RC någon vecka och det var ju ingen upplevelse jag vill ha igen. Kommer nog bli sittandes på mitt egen strippade win7 så länge det bara går.

Något som man lärt sig genom åren är att less is more. av eller bort med precis ALLT som man inte måste ha. minimalism och så lite problem som möjligt. och maximerad prestanda av den hårdvara och OS man använder.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Blärgh.

Microsoft, om ni ska ge er på pre-release hype med fejkade läckor, se i alla fall till att det ni "läcker" ser bra ut.

Fan vad synd att man inte kan köpa aktier i Linux.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Gillar själv inte konceptet med helskärms applicationer. Då jag vill att skärmen ska visa många olika fönster samtidigt.

Ja, windows.... Win8 är inte windows. Spännande att ett så stort företag kan prsetera något så urbota kass...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

blue, filhantering? hoppas det inkluderar wp8

Permalänk
Medlem

Man riktigt hör marknadsförings-kvarnen hos M$ mala bakom Win8:

"Nöt in Metro-gränssnittet hos PC-användare så köper dom Windows-plattor."
"Nöt in Metro-gränssnittet hos PC-användare så köper dom Windows-plattor."
"Nöt in Metro-gränssnittet hos PC-användare så köper dom Windows-plattor."

Suck, ge upp Microsoft. Erkänn ert episka misstag och ta bort Metro-skräpet för PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan.Jarl:

Gillar själv inte konceptet med helskärms applicationer. Då jag vill att skärmen ska visa många olika fönster samtidigt.

Jag kör dagligen copy-paste mellan två, tre olika fönster i 1920x1080 på min 27 tums skärm.

Inte har jag någon glädje av helskärmsapplikationer.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Jag har köpt decor8 för att få en bakgrundsbild i metro... Hoppas det kommer med......

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Det skrivs mycket om Windows hit och dit, men inte så mycket om nya udev och Gnome

Även om Sweclockers är en tekniksajt så är den största del Windows news baserad. Samt skulle Sweclockers börja skriva om GNU/Linux och dess olika DE nyheter så skulle Windows nyheterna bli översnöade med tanke på hur snabbt GNU/Linux och exempelvis KDE/Gnome/Unity kommer med olika versioner och förbättringar varje månad.

Inte glömma Alsa, Pulseaudio, Xorg, Wayland, MIR och drivrutiner etc.

Vill du ha deras nyheter hoppa in på:
Phoronix
omgUbuntu
webupd8

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Kommer alla dessa finesser som Windows blue möjligtvis inför, komma till Windows Server 2012 också?
Det känns inte allt för bra att inte ha en startmeny i en servermiljö... tur att sökfunktionen är rätt bra iaf!

Permalänk
Medlem

Nu är det önsketänkande som gäller, att filhantering ska komma i en framtida uppdatering till min WP8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Så länge windows 8 inte blir en ren och skär optimering av win7 så är det helt ointressant. Jag har scannat av min egen bekantskapskrets och kollat vad dem tycker om windows 8. och det är väldigt få som är positiva till något alls.

För mig är Windows 8 en grym förbättring mot Windows 7. Dock kör jag det på en laptop med touchscreen (Yoga 13).
Men efter att ha sett fördelarna med Windows 8, så är jag även sugen på att byta ut 7:an på min stationära.

Tittar man bortom Modern UI, så ser man att även Desktop-läget blivit förbättrat på många punkter.

Själv körde jag aldrig RC:n, men utifrån det jag sett från diverse YouTube-klipp, så är Windows 8 en bättre upplevelse idag.

Gillar själv att köra systemet väldigt avskalat och tweakar Windows 8 precis lika glatt som tidigare versioner. Den "stora" skillnaden är att vissa inställningar bara går att göra via registret.

Permalänk

Vad är detta Windows 8.1 ?
är det som ett windows 8 med sp1?