Permalänk
Medlem

Nyckeln till att farma PP verkar vara att switcha roller. Tex ta ett gäng på 4-5 och glida upp till niffel och skjuta ICE elementals med 4 FIRE elementalists tex. "Exploita" resist hole. Precis som vanligt i DF alltså ;). En annan grej är att crafta eller bara förädla resources samt go bananas på skinning.

Zagenda grindar earth elementals etc.

Edit. Även om vissa har ett grymt PP försprång så kommer man ikapp så småningom. Och det är tydligt att UW inte är den enmansshow som DF1 när det gäller pvp. Roller och taktik spelar större roll.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Skrivet av Köpråd:

Även om vissa har ett grymt PP försprång så kommer man ikapp så småningom. Och det är tydligt att UW inte är den enmansshow som DF1 när det gäller pvp. Roller och taktik spelar större roll.

Det är det här jag hoppas stämmer. Har bara hunnit lira kanske tre timmar totalt och då i trängseln i starterområdet. Har hunnit testa lite gathering, bränna av de pilar man fick gratis samt köpa min första dex bonus (kör skirm).

Gillar att man sen kan pilla med att slösa pp på lite av varje av det man känner för.

Ett tips till alla är att verkligen tänka sig för i början och inte slösa på onödigheter. Att höja skinning kan vara bra tex men att öka i tex herb gathering utan att ha för avsikt att bli crafter kan vara onödigt i början.

Lite så vard det iofs även i DF1... minns att jag spenderade guld tidigt på olika crafting skills. Var till slut självförsörjande inom allt och hade mastery både i armor och weapon smith... helt i onödan då jag inte hade tid/ork att maxa dessa.
Borde altså lagt energin på combat skillsen istället.

TIPS: Om ni som jag inte har så mycket speltid... satsa på sådant som hjälper er att överleva. Både i pvp och pve. Det kommer alltid finnas dedikerade crafters i närheten som kan förse er med gear och vapen. Gör er nyttiga för er klan genom att tex delta i events som leder till att öka klanens rikedom såsom att i grupp jaga svåra mobs. Då kommer ni att alltid ha bra utrustning. Har man möjlighet är det bra att afk samla material medans man ser en film eller umgås med flick/pojkvänen. Att dumpa 1000 sten i klanbanken belönas väl av alla seriösa klaner.
Låt dom som lirar 24/7 sköta craftingen (tur att vi har så hög arbetslöshet i EU).
Att delta i events såsom riktat insamlande av material klanen behöver just då eller att stå på muren om ni blir utsatta för en siege är viktigare än att deltaga i sieges mot andra, random raids mot andra eller att hänga vid banken för att fightas när andra dyker upp för att random raida er.

Om ni inte spelat DF1 så försök förstå att Darkfall blir vad man gör det till. Att logga in utan mål ger inget... man kan inte söka raidgrupper, delta i battle fields eller göra quest lines som i andra spel. Det finns inga egentliga dungeons som man ska "klara av".
Hamnar du i en klan där allt händer när du är offline.... byt klan. Fråga när under veckan dom har events. Att ständigt logga in när det bara är tre man online för att sedan råka ut för random raids är urtrist (tro mig... testade us-servern och hamnade i en klan med en helt annan dygnsrytm).

Tänk på att för såna som lirar ett par timmar några dagar i veckan kommer det att ta flera månader att bli "solomässig" i pvp mot dom som lirar flera timmar dagligen.... om ens då.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Combat i UW är mycket slöare än i DF1. Det hela hjälps direkt inte av att man kan i princip använda resting. --Dash eller någon warrior movement skill och man är borta bakom en buske/träd och vilar.

Fighter varar lätt i 5 minuter. Rustningar skyddar som mycket väl jämfört med DF1 och det är mer Benny Hill combat än den actionfyllda dödliga snabba som var i DF1, då scale kändes som kartong även mot lägre Rank vapen. Det tar sin tid att få ner folk om man inte är flera stycken som fokuserar på någon..

Det verkar som AV har Anpassat farten efter den usliga UI som mer eller mindre är stulen från Skyrim. Självklart är ju det bara en glorifierad hotbar och normala spelare directbindar ändå. Men själva "combat pacen" känns ungefär 3-5 gånger segare än i DF1 så man undrar om inte speltestarna fått ner farten på combat så att det ska synka med att använda "skyrim hjulet"

Det känns mer som man spelar ett förstaperson RTS än fps melee,fireballs,arrows combat. Särskilt i grupp fighter.

Inte undra på att en no-lifes vets slutar för att det tycker combaten är ett skämt jämfört med DF1

jag INTE negativ inställd till combaten i UW. Helt plötsligt är pvp avslappnat och man kan sitta och tjata på mumble. Sedan att man switcha mellan klasser snabbt och enkelt så får man tillgång till många olika spelstilar.

Ps hörde att någon pvp grupp i vår guild slogs med några i en timme (!) inga direkta duvungar heller. Foggen och grabbarna
.....

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk

Klaner i Darkfall Unholy Wars

I Darkfall så var vi ett gäng som körde med egen klan för att ha delad bank och grejer. Nu i början på DFUW är vi inte lika många som kör och därmed tittar vi på att gå med i en redan etablerad klan.
Därav tänkte jag höra lite här om någon har några varma ord att komma med angående någon klan Kan ju vara kul att köra med lite Sweclockers!

Permalänk
Skrivet av Utbildadninja:

I Darkfall så var vi ett gäng som körde med egen klan för att ha delad bank och grejer. Nu i början på DFUW är vi inte lika många som kör och därmed tittar vi på att gå med i en redan etablerad klan.
Därav tänkte jag höra lite här om någon har några varma ord att komma med angående någon klan Kan ju vara kul att köra med lite Sweclockers!

Aesir är det själklara valet om ni vill spela med andra skandinaver.

http://www.aoc-gaming.se/site/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Aesir är det själklara valet om ni vill spela med andra skandinaver.

http://www.aoc-gaming.se/site/

Kul att höra, är just Aesir samt Lux Arcana vi tittat på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Kul att höra, är just Aesir samt Lux Arcana vi tittat på

Klart du ska med i Lux Arcana! Schysta snubbar från hela Europa. Skicka iväg ett PM om du har några frågor angående clanet.

http://www.luxarcana.org/portal/

Permalänk

Servrarna är nu uppe efter att variot nere större delen av dagen pga att en stor patch skall släppas.
Trista är att belastningen nu är så stor att launchern inte patchar.
Över 500Mb är den på och innehåller bla förändringar vad gäller ljudet.

I dag släpps dessutom Darkfall:Unholy Wars på Steam!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Blev ingen patch. dom drog tillbaka den för att hinna komma online i tid :/ så jäkla segt (andra gången jag måste patcha nu) för att få veta att man rollbackar till den version som va tidigare. Dåligt första intryck för steamköparna.

Permalänk
Skrivet av Zombz:

Blev ingen patch. dom drog tillbaka den för att hinna komma online i tid :/ så jäkla segt (andra gången jag måste patcha nu) för att få veta att man rollbackar till den version som va tidigare. Dåligt första intryck för steamköparna.

Mjo. Vet inte om ett littet "indiespell" som DF har på Steam att göra. Om anstormningen blir stor... har dom då resurser att öppna fler servrar?
Steamköp kan iofs snabt fylla deras kassa.... men vad händer när spelarna inser att det praktiskat taget är en beta dom betalar för?
Vi som spelat sen tidigare är "early adapters" som är vana vid alphor och betor. Som är beredaa på långa tider då servrar ligger nere, crascher och ominstalleringar.
Att det sen dessutom är ett hardcore mmo med full loot, pvp och avsaknad av themeparkinehåll kommer att göra många förvirrade, arga och frustrerade.

Fördelen är att kapitaltillskottet från Steamspelare kan vara det som räddar Darkfall på sikt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Mjo. Vet inte om ett littet "indiespell" som DF har på Steam att göra. Om anstormningen blir stor... har dom då resurser att öppna fler servrar?
Steamköp kan iofs snabt fylla deras kassa.... men vad händer när spelarna inser att det praktiskat taget är en beta dom betalar för?
Vi som spelat sen tidigare är "early adapters" som är vana vid alphor och betor. Som är beredaa på långa tider då servrar ligger nere, crascher och ominstalleringar.
Att det sen dessutom är ett hardcore mmo med full loot, pvp och avsaknad av themeparkinehåll kommer att göra många förvirrade, arga och frustrerade.

Fördelen är att kapitaltillskottet från Steamspelare kan vara det som räddar Darkfall på sikt.

Fördelen är ju att du patchar via steam också, igår när servern verkligen kom igång till slut och folk satt och ladda ner patchen på 512mb, så tog de mig 8 min att tanka allt från Steam och vara inne
Nu visste ju iofs jag vad jag förvänta mig, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Har precis köpt detta, då det såg ut som ett svårare mmo.
Anledningen ja slutade med wow var att de nu var så jäävla simpelt alltihopa. (slutade för 2 år sen, och öppen för nya stilar)

Hur svårt är det? och hur balancerat är det?

lite downtime etc är inte hela värden. Bara det funkar när servrarna väll är igång!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

Har precis köpt detta, då det såg ut som ett svårare mmo.
Anledningen ja slutade med wow var att de nu var så jäävla simpelt alltihopa. (slutade för 2 år sen, och öppen för nya stilar)

Hur svårt är det? och hur balancerat är det?

lite downtime etc är inte hela värden. Bara det funkar när servrarna väll är igång!

Spelet är rätt så utmanande, om du ska spela så recommenderar att du joinar en bra clan som hjälper dig, spelet är inte så solo vänligt om du inte har maxad gubbe.
Spelet är byggt efter att man ska spela med clan/group, så solo är ganska utmanande.

EDIT: balansering kan jag inte säga mycket om då jag inte hunnit spela mycket pvp, upptagen i rl och när jag hinner spela försöker ja lvla min gubbe.
Warriors tål mycket, rangers kommer undan hyffsat lätt i fights, mage har mycket dmg, primelist "healer" är sjukt bra i teamfights.
http://www.youtube.com/watch?v=_yvxSQHhE2I har du en kille som kör 1v4, allt beror på spelaren, skulle jag hamna i det dära skulle jag tvärr dö

Vi får se bättre att dom väntar lite med balanseringen tills dom har fått in alla rolerna, senaste balanserings patchen som kom typ sista dagen i betan var riktigt bra dom sänkte hur mycket stats det kostade att kasta spells och springa, vart riktigt bra efter det.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Insett en sak vad gäller Unholy Wars...

Jag har tyvärr mer begränsad speltid nu än under Darkfall. Prowessystemet ställer här till problem. Det tar helt enkelt enormt mycket tid att få ihop och det ger ett grind som känns värre än i Darkfall.
Tröttnade jag på en mob i Darkfall kunde jag ge mig på en annan. Var det folk vid en spawn... drog man till en annan. Nu blir man irriterad om det är tjockt med spelare vid den mob man grindar för tillfället.
I Darkfall kunde jag en tidig lördag grinda tex Troll ett par timmar och då få massor med mats jag kunde sälja samt annat. Sedan var det bara att köpa de skills, gear man ville ha.
Känner mig låst av att tvingas grinda vissa mobs. FRihetskänslan är som bortblåst. Har hitintills bara fått ihop runt 800pp... vilket är... ingenting.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Insett en sak vad gäller Unholy Wars...

Jag har tyvärr mer begränsad speltid nu än under Darkfall. Prowessystemet ställer här till problem. Det tar helt enkelt enormt mycket tid att få ihop och det ger ett grind som känns värre än i Darkfall.
Tröttnade jag på en mob i Darkfall kunde jag ge mig på en annan. Var det folk vid en spawn... drog man till en annan. Nu blir man irriterad om det är tjockt med spelare vid den mob man grindar för tillfället.
I Darkfall kunde jag en tidig lördag grinda tex Troll ett par timmar och då få massor med mats jag kunde sälja samt annat. Sedan var det bara att köpa de skills, gear man ville ha.
Känner mig låst av att tvingas grinda vissa mobs. FRihetskänslan är som bortblåst. Har hitintills bara fått ihop runt 800pp... vilket är... ingenting.

man måste farma i grupp om 3 pers göra dom svåra mobsenas feats för att få prowness, folk i min clan börjar få runt 30-40 k nu, själv sitter jag med 3.5k bara för att jag har solo farmat och inte hunnit spela mycket alls.

Arctic bears är väldigt bra, piss lätta med fire magic, har itne lvlat något sparar till spells och dödar dom lätt och dom är en svår mob katagori så man får bra med points från featsena.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

nya trailern, awesome att man fick vara med på bild ^^, min grupp som jag var i är den som står på det högra tornet om porten in i staden

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

man måste farma i grupp om 3 pers göra dom svåra mobsenas feats för att få prowness, folk i min clan börjar få runt 30-40 k nu, själv sitter jag med 3.5k bara för att jag har solo farmat och inte hunnit spela mycket alls.

Arctic bears är väldigt bra, piss lätta med fire magic, har itne lvlat något sparar till spells och dödar dom lätt och dom är en svår mob katagori så man får bra med points från featsena.

Har insett det där med gruppfarming. har bara 1kpp än så länge
Craftade till lite padded armor i går (är skirm) och insåg att det gav bra med pp.
Mobsen droppar ju ingen armor eller weps att tala om.
Skullle behöva ha tag i några 1h swords med lite rank så farmandet gick fortare.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Plockade precis upp spelet.

Elementalist - Fire eller Wind som primary?

Permalänk
Skrivet av Heroux:

Plockade precis upp spelet.

Elementalist - Fire eller Wind som primary?

Beror på vad du vill göra
fire har en dmg spell som ulti och air har ett elektroniskt fält runt om dig som skadar alla i den pluss att du returnar thp 20-50% melee dmg tillbacka på den som slår om jag mins rätt.
Det dära kan du ändra när du vill sen ingame iallefall är en 15 min cooldown på att bytta roll
Recommenderar att du hittar en bra clan för att spelet är inte så värst solo vänligt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av Främling:

Har insett det där med gruppfarming. har bara 1kpp än så länge
Craftade till lite padded armor i går (är skirm) och insåg att det gav bra med pp.
Mobsen droppar ju ingen armor eller weps att tala om.
Skullle behöva ha tag i några 1h swords med lite rank så farmandet gick fortare.

Vad jag tycker så är fire elementslist den lätaste att farma med då man gör mycket skada och du kan köra noobie staven som aldrig går sönder och jag har varken int eller spells lvlade på grund av att min huvud roll är primalist, och dödar svåra mobs utan problem förutom att bli gankad men det är mitt eget fel .

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Insett en sak vad gäller Unholy Wars...

Jag har tyvärr mer begränsad speltid nu än under Darkfall. Prowessystemet ställer här till problem. Det tar helt enkelt enormt mycket tid att få ihop och det ger ett grind som känns värre än i Darkfall.
Tröttnade jag på en mob i Darkfall kunde jag ge mig på en annan. Var det folk vid en spawn... drog man till en annan. Nu blir man irriterad om det är tjockt med spelare vid den mob man grindar för tillfället.
I Darkfall kunde jag en tidig lördag grinda tex Troll ett par timmar och då få massor med mats jag kunde sälja samt annat. Sedan var det bara att köpa de skills, gear man ville ha.
Känner mig låst av att tvingas grinda vissa mobs. FRihetskänslan är som bortblåst. Har hitintills bara fått ihop runt 800pp... vilket är... ingenting.

Kan inget annat än hålla med om att Prowessystemet är riktigt tråkigt. Blir stört drygt att döda björnar/hags/elemeltals efter 200 kills av varje. Känns som man är låst till en spawn tills det att man har dödat iaf 200 eftersom man inte gärna lämnar och börjar på ett nytt feat när man är nära att klara av ett. Har idag 23.000 Prowes "jag är en av de absolut lägre i min klan" och finner inte ork att gå ut att farma. Lite tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Beror på vad du vill göra
fire har en dmg spell som ulti och air har ett elektroniskt fält runt om dig som skadar alla i den pluss att du returnar thp 20-50% melee dmg tillbacka på den som slår om jag mins rätt.
Det dära kan du ändra när du vill sen ingame iallefall är en 15 min cooldown på att bytta roll
Recommenderar att du hittar en bra clan för att spelet är inte så värst solo vänligt

Tack för din rekommendation.

Permalänk
Medlem

Om df hade trialkonton skulle jag våga prova det. Det påminner om mount & blade och rune tycker jag ur actionperspektiv. Ingen aning dock om jag skulle tycka mer om det än om wow, vilket jag inte tycker så speciellt mycket om

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Om df hade trialkonton skulle jag våga prova det. Det påminner om mount & blade och rune tycker jag ur actionperspektiv. Ingen aning dock om jag skulle tycka mer om det än om wow, vilket jag inte tycker så speciellt mycket om

Många DF spelare spelar/har spelat Mount and Blade och dom nämns ofta tillsammans liksom Mortal Online.
Darkfall har inga likhetermed WoW och liknande themeparkspel så det behöver du inte bekymra dig om.

I darkfall har du en helt öppen värld utan instancer (det finns dungeons men det går utmärkt att gå in där även om andra redan är där och spöa skiten ur dom). Så fort du lämnar starterzonen så är det full pvp med full loot som gäller. Dvs du blir av med allt du har på dig och i din backpack om du dör.... vilket du gör... ofta. Tom din mount kan dö... lätt... så då får man crafta eller köpa en ny.
Gear och vapen tillverkas av spelarna. Allt handlar om klanliv. Att tillsammans bygga upp städer och hamlets.... och sedan försöka behålla dem.
Även pve utförs lämpligen i grupp. Många mobs kräver stora grupper och lång tid att få ner.... eller tom ett fartyg.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra att du fastnat i PP-grinden Främling. Glöm bara inte att harvesta/farma mats ger en hel del pp och crafta, och skinna varje gravsten som om ditt liv berodde på det ;).

Grinda PP i DF kan vara ett jvla heltidsjobb med spawn campade ställen och pvp så hinner man inte få ner många pinnar på sin monsterdödarlista..

Men som sagt fastna inte i EN roll switcha till den du farmar snabbast med.

Själv ligger man tuggar runt 25KK PP eftersom man inte kan lägga många timmar, plus att det hela tiden pvpas runt spawnsen. Vilket iof är jävligt kul men det blir inte många pinnar PP gjorda hehe.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Då det kommer till prowess farming så är grupp PvE det absolut snabbaste sättet. Ta 3 eller 5 snubbar till spawnen du behöver och röj. Går rätt snabbt. Kör att alla tar 20 lasthits. Om du får 20 lasthits innan dina polare så hjälper du dom tills alla har fått sina 20 sen börjar man om.

Följ PvE guiden som finns på forumet om vad du ska döda för att låsa upp hidden feats.

Permalänk

Har varit förbannat sugen på att testa detta liret ett bra tag nu... Väldigt synd att det inte finns någon trial =/ Känns ju lite surt att punga ut 39,95 om man inte ens trycker om spelet.

Men en fråga: Är det mycket folk som lirar eller är det svårt att hitta grupper osv?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Har varit förbannat sugen på att testa detta liret ett bra tag nu... Väldigt synd att det inte finns någon trial =/ Känns ju lite surt att punga ut 39,95 om man inte ens trycker om spelet.

Men en fråga: Är det mycket folk som lirar eller är det svårt att hitta grupper osv?

Inte som i wow när det gäller att hitta "grupper" du joinar en clan och spelar med dom, hyffsat mycket folk som spelar.
Första månaden har inte gått en så man får se efter det hur många som stannar efter första månaden

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

Inte som i wow när det gäller att hitta "grupper" du joinar en clan och spelar med dom, hyffsat mycket folk som spelar.
Första månaden har inte gått en så man får se efter det hur många som stannar efter första månaden

Precis. Det är busenkelt att hitta en klan som tar emot dig. Finns svenska (Aesir tex) om du inte orkar babbla engelska.

EU1 servern har nu nästan 5000 spelare i klaner, hur många solospelare som finns därtill vet man inte. I många klaner finns iofs en del alts (för gathering/crafting).

5000 kanske låter lite men betänk då att det är en enda helt öppen värld med full loot pvp... dvs så fort man sticker näsan utanför safezone så blir man gankad om man inte har ett par polare med sig.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Ingår det 30 dagars speltid när man köper det eller?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!