Permalänk
Medlem

Blue Screen

Tja jag har haft problem med min dator länge jag vet inte vad problemet är. Jag får blue screen hardware malfunction rätt ofta och en gång fick jag nåt som typ hette prityr error eller något liknande. Jag stör mig grovt på det alltid när jag kollar på film eller spelar eller inte gör någonting. Hela min event viewer är full med bara error och critical. Och jag antar att det inte är bra. Och det är lite svårt att veta vilken error som skapar blue screen när jag får typ 10 på samma gång. Men på min blue screen står det Hardware malfunction. Och jag vet inte vad som skulle kunna vara trasigt datorn är rätt ny typ 8-10 månader. Det skulle vara fett schysst om ni orkade läsa allt och hjälpa mig Tack

Permalänk
Medlem

Om det står att det är hårdvaran så antar jag att det är hårdvaran det är fel på. Men har du testat att uppdatera alla drivrutiner?

(Sen rekommenderar jag inte dig att berätta att du har stulit licensen till ditt operativsystem om du nu har gjort det...)

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Om det står att det är hårdvaran så antar jag att det är hårdvaran det är fel på. Men har du testat att uppdatera alla drivrutiner?

(Sen rekommenderar jag inte dig att berätta att du har stulit licensen till ditt operativsystem om du nu har gjort det...)

Tack

Permalänk
Medlem

Min kompis har samma problem, har får blue screen när han spelar. Han har en alienware, dell har bytt moderkort 4 gånger och grafikkort 3. Ändå samma problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Om det står att det är hårdvaran så antar jag att det är hårdvaran det är fel på. Men har du testat att uppdatera alla drivrutiner?

(Sen rekommenderar jag inte dig att berätta att du har stulit licensen till ditt operativsystem om du nu har gjort det...)

Jag får många errors men detta kommer hela tiden. Vet du vad det är ?? jag googlade det men jag kunde inte fixa det.

Failed extract of third-party root list from auto update cab at: <http://ctldl.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/tr...> with error: A required certificate is not within its validity period when verifying against the current system clock or the timestamp in the signed file.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Jag får många errors men detta kommer hela tiden. Vet du vad det är ?? jag googlade det men jag kunde inte fixa det.

Failed extract of third-party root list from auto update cab at: <http://ctldl.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/tr...> with error: A required certificate is not within its validity period when verifying against the current system clock or the timestamp in the signed file.

Jag är ingen Microsoft techsupport men jag skulle gissa att det har med din licens att göra.
Men såg något nu, du råkar inte ha felinställd klocka på din dator?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk

Hej tol9411, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din dator. Det framgår inte vilket märke din dator har, men är det en Dell kan du sända mig ett privat meddelande med din service tag, så ska jag se vad jag kan göra.

Voxine, be din kompis skicka sin service tag till mig per mail: emma_croona@dell.com, så ska jag se över hans serviceplan, och se om det finns något jag kan göra för att hjäpa honom.

Med vänliga hälsningar,
Emma Croona
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Jag är ingen Microsoft techsupport men jag skulle gissa att det har med din licens att göra.
Men såg något nu, du råkar inte ha felinställd klocka på din dator?

Japp jag har fel inställd klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej tol9411, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din dator. Det framgår inte vilket märke din dator har, men är det en Dell kan du sända mig ett privat meddelande med din service tag, så ska jag se vad jag kan göra.

Voxine, be din kompis skicka sin service tag till mig per mail: emma_croona@dell.com, så ska jag se över hans serviceplan, och se om det finns något jag kan göra för att hjäpa honom.

Med vänliga hälsningar,
Emma Croona
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Jag har aldrig riktigt gillat färdigbyggda datorer, där bland Dell. När jag fick en gammal Dell dator som min pappa hade haft på jobbet så öppnade jag den och hittade lite saker som jag inte riktigt förstog varför man hade valt att bygga den på det sättet.
Men att man kommer från ingen stans och frågar om man har en Dell dator och berättar att man kan lösa det på ett professionellt sätt kan jag inte greppa. Inte nog med att ni har "återställt" mitt förtroende till er, ni har fått mig att rekomendera att far min köper en Dell som nästa dator!
(Om det är en Dell dator han har så rekomenderar jag att han vänder sig till er om det inte är ett mjukvarufel)

Skrivet av tol9411:

Japp jag har fel inställd klocka.

Ok, det kan ha med hårdvaran att göra men det kan vara licensen som inte är gilltig/"gammal". Om den är "gammal" så menar jag mer på att (jag misstänker att det kan vara en uppdatering som inte riktigt vill) servern som ger uppdateringen anser att operativsystemer är gammalt eller dyligt. Tror att man kan lösa det genom att ställa rätt på klockan.
(Som jag skrev till Dell så rekomenderar jag att ni går till dem om det är hårdvaran som det är fel på och om det är en Dell dator)

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk

Hej Skingken! Vad kul att du uppskattar att vi försöker att hjälpa våra kunder. Jag hoppas din pappa blir riktigt nöjd om han satsar på en ny Dell.
Mvh/ Emma

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.