Kan inte få fram min lagrings disk

Permalänk

Kan inte få fram min lagrings disk

Hej alla sweccare kan ni hjälpa mig att få fram min lagrings disk ?

Det var så att min operativs disk krashade så jag köpte en ny disk en SSD på 64gb och instalerade mitt operativ system på den disken och under tiden jag gjorde det så var inte min lagrings disk inkopplad glömde att koppla in den för jag var tvungen att faställa var felet låg från början BIOS och enehets hanteraren hittar den men jag kan inte få fram den tex när jag klickar dator så syns bara min operativs disk så nu undrar jag hur jag gör för att få fram den ?
Blir jätte glad om nån snäll sweccare här i forumet kan hjälpa mig kör på windows 7 64bit och min lagrings disk är en 750gb mekanisk disk och behöver ni mer info om system så bara fråga. Stort tack på förhand

Visa signatur

BÄTTRE MED LITE SKIT I HÖRNEN ÄN ETT RENT HELVETE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille290:

Hej alla sweccare kan ni hjälpa mig att få fram min lagrings disk ?

Det var så att min operativs disk krashade så jag köpte en ny disk en SSD på 64gb och instalerade mitt operativ system på den disken och under tiden jag gjorde det så var inte min lagrings disk inkopplad glömde att koppla in den för jag var tvungen att faställa var felet låg från början BIOS och enehets hanteraren hittar den men jag kan inte få fram den tex när jag klickar dator så syns bara min operativs disk så nu undrar jag hur jag gör för att få fram den ?
Blir jätte glad om nån snäll sweccare här i forumet kan hjälpa mig kör på windows 7 64bit och min lagrings disk är en 750gb mekanisk disk och behöver ni mer info om system så bara fråga. Stort tack på förhand

Syns den i "Disk Management"? Är det i så fall bara att den inte har någon enhetsbeteckning? (Det kan du i så fall fixa där.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Funkar Nu !

Tack så mycket jag vet att man kan göra så fick göra det när disken var ny men jag hade totalt glömt bort hur man gjorde.Så nu fick jag bättra på mitt teflon minne lite så till nästa gång kanske jag kommer i håg det :/

Visa signatur

BÄTTRE MED LITE SKIT I HÖRNEN ÄN ETT RENT HELVETE...