Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fy fan va fusk. Precis en sådan jag vill ha till min dörr dåjag hatar nyckjlar men inte har Goet i mig att fixa det. Hur mycket har projektet kostat?

Jag har en sån här på ytterdörren http://www.laskompaniet.se/yale-doorman/1196-0
Kan både öppnas med RFID och kod, väldigt skönt att slippa nycklar!

Permalänk
Medlem

det här är ju sjukt häftigt!

Permalänk
Medlem

Coolt. Vad händer vid strömavbrott?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Supreme8001:

Haha, har totalt glömt bort att berätta om glasampulls-taggen jag köpte.
Den är ungefär lika stor som ett riskorn och är tänkt för att opereras in under huden.
Cyborg -- Javisst! (dock tveksam, måste fundera lite mer först)

Läs artikeln om en som redan har gjort detta! (riktigt bra artikel)
http://www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-hu...

http://dlnmh9ip6v2uc.cloudfront.net/images/products/09416-02....

du kan ju ha en till i andra armen så tankar du månadskort till bussen på den ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

dog projektet?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Coolt projekt! Update?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Får en bild i huvudet från filmen 2001 space odyssey

http://www.imdb.com/character/ch0002900/quotes

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Master of Overkill

säger bara 1 sak.

FY F****NNNNN va snyggt
200p

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är bra gjort !
Jag hade tänkt och göra något med en RFID tagg till dörren med, vad använde du för delar för att få den och kommunicera med datorn? Körde du över USB eller annat?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel

Permalänk
Medlem

Så här långt ser det riktigt nice ut.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Coolt. Vad händer vid strömavbrott?

Grymt häftigt, har dock samma fundering som Asteroid.

Permalänk

Har du gjort någon uppdatering den senaste tiden?
Som en annan skrev i skulle man kunna få tillgång till web gui?
Har ett här hemma som är enbart html5 och ska uppdateras till php hade jag tänkt..

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

sätt en kamera på utsidan med så du kan se vem som plingar på dörren

Visa signatur

i5 2500k @ 4.3Ghz | ASUS P8P68 | 8GB Ram DDR3 1600 MHz| HD6950 2GB @ HD6970 | SSD INTEL 530 180GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Följ min dröm att skapa det intelligenta hemmet. Detta är delprojekt 1: Målet är att slippa nycklar och istället kunna öppna dörren med en RFID-tagg. Och i sann Sweclockers-anda måste en dator givetvis vara med på ett hörn.

RFID-tekniken kan ni läsa mer om här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/RFID

RFID entrédörr - Från kaos till ordning

Du tror inte att du kan slänga upp en video på resultatet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

Det lättaste sättet att motverka att någon använder något för att peta undan låskolven är ju en enkel täckplatta som man skruvar i dörren. Att detta inte är ett krav från samtliga försäkringsbolag är för mig en gåta. Nu när du har en dator vid dörren så är det ju mycket simpelt att bygga ett eget larmsystem. En enkel magnetkontakt på ytterdörren kopplad till en 200 dB siren är fördjävla effektiva. Har du inte hörselskydd så står du inte ut många sekunder när sirenen börjar ljuda.

200 decibel!? Ljuder den sirenen så sprängs tjuven + hela ditt och grannens hus i bitar...

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Inaktiv

Riktigt coolt

Permalänk

Hur blir det när det är strömavbrott? Blir du inlåst/utlåst eller ligger det på en batteribackup?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Supreme8001:

Använder inte sjutillhållarlåset. Dörren är relativt säker ändå tror jag. (se svaret till Lajning)

Personen som bodde före mig har redan monterat en täckbricka framför kolvarna samt monterat "stålpipor" (vad kallas det?) i bakkanten av dörren som går in i karmen när dörren stängs. Tillsammans med hakregeln i låset gör det att dörren inte kan lyftas bort om man sågar bort gångjärnen.

Larm:
Det finns mycket roligt att göra när man har en dator till hands :). Möjligheterna är oändliga! Det coola är att låset har inbyggt "larm". Den för-larmar när dörren har stått öppen en viss tid eller när sensorerna visar motstridiga uppgifter. Den har även larm om någon försöker "mickla" med elektroniken. (komunikationen mellan DAC och låshuset är krypterad och handskakad).

En ultraljuds-sensor ska monteras i hallen som detekterar rörelser. Jag hade främst tänkt att använda den för att väcka LCD-skärmen när någon närmar sig, men nu när jag tänker på det skulle den även kunna trigga ett alarm.
http://www.maxbotix.com/documents/MB1000_Datasheet.pdf
http://www.sparkfun.com/products/8502

Är detta nya fort Knox? haha 5p!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Följ min dröm att skapa det intelligenta hemmet. Detta är delprojekt 1: Målet är att slippa nycklar och istället kunna öppna dörren med en RFID-tagg. Och i sann Sweclockers-anda måste en dator givetvis vara med på ett hörn.

RFID-tekniken kan ni läsa mer om här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/RFID

RFID entrédörr - Från kaos till ordning

Hur lagade du hålet efter flexröret som du sågade ut?

skulle du kunna göra en video där du visar systemet i dess helhet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Du lär inte bli så omtyckt av grannarna fall du lyckas dra igång det mitt i natten !

Skrivet av V1pArzZ:

200 decibel!? Ljuder den sirenen så sprängs tjuven + hela ditt och grannens hus i bitar...

Visa signatur

Stationära : Intel i7 3770K , 16GB Corsair XMS, Intel 520 240GB, Asus Maximus V Formula, Asus GTX670 DCII, Silverstone Grandia G08, Corsair AX 750W, Benq XL2420T, Razer Naga Epic, Razer Lycosa .
Bärbara : Acer 5750G: Intel i7 2670Q , 8 GB , 750GB HDD , Nvidia GT630M , 15.6" LED, Razer Deathadder v.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shellazi:

Du lär inte bli så omtyckt av grannarna fall du lyckas dra igång det mitt i natten !

Man kan dö av 200 decibel

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

I en nyhetsblaska nära dig:
"Inbrottstjuv i Stockholm försökte bryta sig in i digitalt dörrlås, dog."

Permalänk

Riktigt kul projekt, får hoppas du är färdig med det idag.

Något en själv hade velat ha , men kostar för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Smidigt och säkert 5/5 snyggt gjort

Permalänk
Medlem

Coolt, vet inte hur många lager säkerhet jag skulle behöva lägga på för att lita på det dock