Fredagspanelen 56: Radeon HD 7990, Geforce GTX 700-serien i antågande och ny Xbox i maj

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite konstigt att dom inte tar upp Swebits-piraten eftersom de har tagit upp The Pirate Bay målet ganska många gånger.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Nej, det är Youtube som har problem, inte Telia eller någon annan ISP. Youtube har varit relativt ostabilt den senaste veckan men nu igårkväll/idag så har Youtube varit som mest ostabilt.

Men de är också Telia som ha problem med, för jag chattade med dom rätt länge sen kanske några månader och då sa telia att dom håller på att fixa det. t,ex här är ett svar: Jodå, vi jobbar på att lösa problemet. Det är dock juridik/förhandlingar inblandat och såna processer kan vara väl tröga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Macke074:

Men de är också Telia som ha problem med, för jag chattade med dom rätt länge sen kanske några månader och då sa telia att dom håller på att fixa det. t,ex här är ett svar: Jodå, vi jobbar på att lösa problemet. Det är dock juridik/förhandlingar inblandat och såna processer kan vara väl tröga

Jahopp, det visste jag inte om! Hur som helst så är Youtube en enda stor lycklig lag-fest just nu (Speciellt på kvällen) så det blandat med Telias problem kan ju inte vara mysigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tycker de ska ha en "frågelåda-podcast" snart Det va länge sedan nu!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Är det bara för mig som det inte går att kolla på videon i mer än 5 minuter för sen står det att den är slut?

Tydligen har flera haft problem om man läser tråden, men jag själv har inga problem alls! Så jag tror inte problemet ligger på tuben, utan mer verkar det som vissa internetleverantör har problem!

Skrivet av Ewelyn:

Tycker det är lite konstigt att dom inte tar upp Swebits-piraten eftersom de har tagit upp The Pirate Bay målet ganska många gånger.

När man tänker efter, så är det inte så konstigt. TPB är så mycket mer Globalt, och det skulle vara en miss att inte ha med det.

Swebits känner bara trogna pirater här i Sverige till

När man tänker på det, så är det rätt självklart. För mig iallafall!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jahopp, det visste jag inte om! Hur som helst så är Youtube en enda stor lycklig lag-fest just nu (Speciellt på kvällen) så det blandat med Telias problem kan ju inte vara mysigt

Jovisst de är lika så med youtube med. Ja för mig är det dag/kväll/natt och ha man tur så får man se hela klippet felfritt. Internet fungera faktiskt utmärkt bra, men de just när man ska kolla på youtube där uppstår problemet, med telia och youtube.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

När man tänker efter, så är det inte så konstigt. TPB är så mycket mer Globalt, och det skulle vara en miss att inte ha med det.

Swebits känner bara trogna pirater här i Sverige till

När man tänker på det, så är det rätt självklart. För mig iallafall!

Ja om man tänker så så låter det ju vettigt. Men ändå det är ju en nyhet som de skrev om.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Entusiast
Citat:

Långa dagar i testlabbet och mycket nytt vid horisonten ger ett fullspäckat avsnitt av Fredagspanelen, som denna vecka handlar om senaste nytt från AMD, Intel och Nvidia.

... Som alltid dådå?

Då återstår bara frågan om man ska kolla nu eller vänta till ett tillfälle när man inte har något att göra, detta eviga varannanveckasdilemma ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Har med forumreglerna att göra antar jag. Som i sin tur har med svensk lag att göra

Fast det är ju knappast brottsligt att diskutera det ämnet.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk

11.17 CS-Tompa?

Permalänk
Medlem

FYI Jonas så kostar korven 4:- i Ikeas Hemby

Var tydligen tvungna att vara billigare än Maxi. ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kärlek!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det känns som att Robbaz kommer vara med på podcast snart!

Permalänk

Angående det kommande testet av USB minnesstickor.. verkar som att ni inte kommer ha Corsair Flash Voyager GT Turbo med i testet, vilket är synd. Det ska tydligen vara världens snabbaste USB 3.0 minnessticka sägs det.

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig panel!

Permalänk
Avstängd

fredagskvällen räddad, hatten av till Jonas och Emil

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Det känns som att Robbaz kommer vara med på podcast snart!

Jag hade gärna sett (hört) Notch där jag!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hehe eran svengelska är grym! "unvejlade"

Permalänk

Gratulerar till giftermålet!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Prata enbart östskötska nästa fredagspanel!

Permalänk
Medlem

Ni är alltid så roliga och bra fredagspanel som vanligt.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Inaktiv

Tackar tackar, underhållande som vanligt!

Permalänk
Medlem

Era skjortor är motsatser. Grattis Emil!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Datavetare

Ni som har problem med att videon stannar/hackar om ni kör i HD-kvalité, är ni säkra på att det inte är ett ISP-problem?

Själv brukar jag titta på videon relativt tidigt på fredagskvällen och det har ytterst sällan varit något problem. Denna video gick hur bra som helst att se i HD-kvalité i YouTube-appen på en Android-platta i går kväll, inte ett hack. Har titta på andra paneler via webbläsaren (flash) under OSX och det har inte heller strulat.

Har i.o.f.s inte Telia som ISP. Har läst något om att många större ISPer har lokala "cache" på bl.a. YouTube så en möjlighet är ju att det är Telias YouTube-cache som inte orkar med när väldigt många av deras kunder använder tjänsten.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ha ha...garvade gott när USB-minnena kom fram på bordet. Det märktes att det måste pillas på dem hela tiden...:)

Bra jobbat med fredagspanelen! Fredagens avkopplande stund på kvällen. Me like!

HD var inga problem...

Permalänk

Östgötskan är grymt bra gjord! Hat off!

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | FD Integra R2 750 W 80+ | MSI MPower | i7 3770k@4,2 GHz (OC Genie) | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance 16 GB | ASUS GTX 1060 OC 6GB | Intel 520 180 GB SSD, Samsung 840 Basic 250 GB SSD | Seagate 2 TB HDD | ASUS VG248 24 " 144 Hz • Bärbar: ASUS ZenBook UX305 • Surfplatta: Lenovo Yoga tab 3 pro wifi/4G • Telefon: Samsung Galaxy S7 Edge •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ni som har problem med att videon stannar/hackar om ni kör i HD-kvalité, är ni säkra på att det inte är ett ISP-problem?

Själv brukar jag titta på videon relativt tidigt på fredagskvällen och det har ytterst sällan varit något problem. Denna video gick hur bra som helst att se i HD-kvalité i YouTube-appen på en Android-platta i går kväll, inte ett hack. Har titta på andra paneler via webbläsaren (flash) under OSX och det har inte heller strulat.

Har i.o.f.s inte Telia som ISP. Har läst något om att många större ISPer har lokala "cache" på bl.a. YouTube så en möjlighet är ju att det är Telias YouTube-cache som inte orkar med när väldigt många av deras kunder använder tjänsten.

Jag har/hade inga problem alls med "stannar/hackar" på tuben!

Men däremot har jag fått problem med detta störiga problem. Men bara i HD läget.
Klart man vill kunna skippa/spola ibland, men då startar det b om hela tiden.
Så har du en lösning på problemet, så lyssnar jag med stora öron.
Problemet för mig började igårkväll/natt. Så tror helt klart att det är tuben som f*ttat till det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Angående "coil whine" hos 7990 så tror jag det beror på hur mycket krut de de lagt på effektiviseringen av strömförbrukningen. Flera har noterat hur lite ström 7990 drar jämfört med två 7970. Så jag tror det handlar som samma problem som andra högeffektiva strömförsörjningar har, tex Seasonics/Corsairs högeffektiva kraftaggregat. Man får bra prestanda, men irriterande ljud rapporterar många.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Underbar fredagspanel som vanligt! & Grattis Emil!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Vill ni ligga i bräschen för recensioner på datorskärmar borde ni börja recensera lite koreaskärmar(catleap osv.). Finns rätt få seriösa sådana recensioner, skulle verkligen fylla ett tomrum med en professionell sådan.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]