[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Inaktiv

Får nöja mig med en silvrig HTC One som jag anser bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Får nöja mig med en silvrig HTC One som jag anser bättre

Okej.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Får nöja mig med en silvrig HTC One som jag anser bättre

Gör en "[Diskussion] HTC One (Android 4.1.2)" tråd.

Permalänk
Medlem

Fortfarande förbannad att dom tagit bort paus funktionen vid videoinspelning.
Samsung är enda som haft det default i deras kamera app i alla galaxy, men nu tar dom bort det. Idioter rent av.

Har inte hittat några android kamera appar som har det heller, bara till Iphone. Sen vill man väll helst inte ändra kamera app heller.

Enorm miss.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en SG4 idag tyvärr får jag inte leka med den förens efter jobbet men nu till min fråga.

Jag såg deras presskonferens och där sa dom att man enkelt skulle kunna föra över sin adressbok, bilder etc från sin gamla mobil till sin SG4 fast att man har ett annat märke.

Vart kan jag hitta det programmet?

Permalänk
Avstängd

nu är det dags att uppgradera från S2an
ångrar inte att jag hoppade S3an.

är det nån annan som gått direkt från S2 till S4an?
är ni nöjda?

video som jämför pixlarna på några andra smartphones.

pentile eller inte men S4ans diamond mönster verkar riktigt optimalt!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag tänkte men efter att testat luren idag blev jag besviken, 6000 kr är den inte värd med tanke på att jag kan köpa en Nexus 4 för 2700:-, bye bye samsung.

Skrivet av pg_ice:

nu är det dags att uppgradera från S2an
ångrar inte att jag hoppade S3an.

är det nån annan som gått direkt från S2 till S4an?
är ni nöjda?

video som jämför pixlarna på några andra smartphones.
http://www.youtube.com/watch?v=NAb8KjByA44

pentile eller inte men S4ans diamond mönster verkar riktigt optimalt!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiXeR:

Jag tänkte men efter att testat luren idag blev jag besviken, 6000 kr är den inte värd med tanke på att jag kan köpa en Nexus 4 för 2700:-, bye bye samsung.

ok vad vart du besviken på?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pg_ice:

ok vad vart du besviken på?

Antagligen nåt helt oväsentligt som är ens helt och hållet personliga åsikter och inte ren fakta:)

Väntar fortfarande på min:/

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Antagligen nåt helt oväsentligt som är ens helt och hållet personliga åsikter och inte ren fakta:)

Väntar fortfarande på min:/

Jag bör få min nästa vecka

vore det mig så skulle jag inte säga så mycket om jag väljer en annan telefon om jag inte känner att jag blivit direkt lurad..

Dels vill ingen höra om att du valt en annan telefon om du inte lägger upp varför..

Dels är hela skiten subjektivt så in i helvete..

Dels har ni inte med saken att göra

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pg_ice:

nu är det dags att uppgradera från S2an
ångrar inte att jag hoppade S3an.

är det nån annan som gått direkt från S2 till S4an?
är ni nöjda?

video som jämför pixlarna på några andra smartphones.
http://www.youtube.com/watch?v=NAb8KjByA44

pentile eller inte men S4ans diamond mönster verkar riktigt optimalt!

Vet inte riktigt varför det skulle vara bättre än RGB, so far tycker jag WRGB verkar vara den bästa tekniken, man sparar tydligen en hel den energi.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Om det är någon som är sugen på att köpa så finns är S4 sjukt billig om man kan tänka sig att ha 3SurfMax vilket inkluderar 10 gb surf.
Telefonen kostar då 29 kr i månaden x 24 st
Abonnemanget kostar 299kr som alltid. Dvs totalkostnaden blir 328 kr i månaden för ett rejält paket

http://www.mobilio.se/checkout?plan=116

Permalänk
Medlem

Telefonen känns billig, tw drar ner prestandan katastrofalt. Visst går det att roota och slänga in en custom rom men det ska inte behövas på en prestandatelefon, garantin ryker trots allt. På plussidan måste jag säga är vikten, den kändes bra i handen och skärmen är verkligen bra. Däremot är jag skeptisk till SAMOLED i direkt solljus, har problem på mis SGS2 och jag antar att problemet kvarstår med SGS4?

Skrivet av pg_ice:

ok vad vart du besviken på?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte jag har redan abonnemang från tele2 på min S3 är mitt micro sim kort bunden till min smartphone eller kan jag bara ta ut den och lägga den i nya S4 från tele2??? plz help.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ydnar92:

Jag fattar inte jag har redan abonnemang från tele2 på min S3 är mitt micro sim kort bunden till min smartphone eller kan jag bara ta ut den och lägga den i nya S4 från tele2??? plz help.

Nej ditt simkort är inte bundet till din telefon.
Så köper du en S4 som inte är operatörslåst så är det bara stoppa i där och köra på.

Permalänk
Skrivet av ydnar92:

Jag fattar inte jag har redan abonnemang från tele2 på min S3 är mitt micro sim kort bunden till min smartphone eller kan jag bara ta ut den och lägga den i nya S4 från tele2??? plz help.

så vitt jag har fattat saken borde det inte vara några problem att byta telefon, dock kommer du ju att fortsätta betala för både S3:an och S4:an då..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

så vitt jag har fattat saken borde det inte vara några problem att byta telefon, dock kommer du ju att fortsätta betala för både S3:an och S4:an då..

Ok tack

Men jag betalar allt på en gång 6295kr. Det är därför jag frågar vill inte köpa och sen funkar det inte med samma sim kort.

Permalänk
Medlem

Hämtade min från Telenor Täby idag Tydligen så hade de runt 8 st kvar.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524732...

Är man först med en galaxy s4 på Sweclockers???

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Hämtade min från Telenor Täby idag Tydligen så hade de runt 8 st kvar.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524732...

Är man först med en galaxy s4 på Sweclockers???

tror inte du var först, men en av de tidiga är du

Jag vill ha min nu

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

tror inte du var först, men en av de tidiga är du

Jag vill ha min nu

Skrev det för att få en reaktion Telefonen är helt underbar. Och 50 gig gratis på dropbox är inte fel heller.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Skrev det för att få en reaktion Telefonen är helt underbar. Och 50 gig gratis på dropbox är inte fel heller.

Hänger det ihop med telefonen eller med abonnemanget/butiken ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Hänger det ihop med telefonen eller med abonnemanget/butiken ?

Telefonen. Samsung ger dig 50 gig om man köper en galaxy s4

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

video som jämför pixlarna på några andra smartphones.

Det sägs att PPI:n är så hög på skärmen att det är omöjligt att se individuella pxilar med bara sina ögon. Det vore lite intressant om någon som har en Galaxy S4, om de kunde testa göra en linje pixlar i något paint program till exempel och se om det går att se linjen.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Hämtade min från Telenor Täby idag Tydligen så hade de runt 8 st kvar.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524732...

Är man först med en galaxy s4 på Sweclockers???

Nja hämtade min kl 10 idag så före mig var du inte isåfall. Men var folk som fick den redan igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qwipz:

Om det är någon som är sugen på att köpa så finns är S4 sjukt billig om man kan tänka sig att ha 3SurfMax vilket inkluderar 10 gb surf.
Telefonen kostar då 29 kr i månaden x 24 st
Abonnemanget kostar 299kr som alltid. Dvs totalkostnaden blir 328 kr i månaden för ett rejält paket

http://www.mobilio.se/checkout?plan=116

Låter som reklam. Dessutom kan man köpa den med samma abonnemang från Phonehouse för 299:- per månad.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av qwipz:

Om det är någon som är sugen på att köpa så finns är S4 sjukt billig om man kan tänka sig att ha 3SurfMax vilket inkluderar 10 gb surf.
Telefonen kostar då 29 kr i månaden x 24 st
Abonnemanget kostar 299kr som alltid. Dvs totalkostnaden blir 328 kr i månaden för ett rejält paket

http://www.mobilio.se/checkout?plan=116

328 kr x 24 månader = 7872 kr.

Skrivet av screamin-daemon:

Låter som reklam. Dessutom kan man köpa den med samma abonnemang från Phonehouse för 299:- per månad.

299 kr x 24 månader = 7176

Direkt köp ifrån affär = 5500 kr
http://www.inet.se/produkt/v100212/samsung-galaxy-s4-svart-sw...
http://www.inet.se/produkt/v100213/samsung-galaxy-s4-vit-swed...

Möjligheten att byta telefon/abonnemang när fan man vill = Priceless.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Plasmatic:

328 kr x 24 månader = 7872 kr.

299 kr x 24 månader = 7176

Direkt köp ifrån affär = 5500 kr
http://www.inet.se/produkt/v100212/samsung-galaxy-s4-svart-sw...
http://www.inet.se/produkt/v100213/samsung-galaxy-s4-vit-swed...

Möjligheten att byta telefon/abonnemang när fan man vill = Priceless.

Var inte syftet att framhäva just 3s abonnemang, mer att jag inte gillar smygreklam. Dessutom blir det lite skevt om man säger 5500:- vs 7176. Då får man också säga 0GB vs 10GB per månad. Själv föredrar jag med att köpa kontant men det är inte alla som varken kan eller vill det.

Köpte dock min S3 med abonnemang (3total 349:-) Fanns ingen anledning att köpa kontant då det är jävligt svårt att hitta "fri" surf, fria samtal och sms för 119:- per månad.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Var inte syftet att framhäva just 3s abonnemang, mer att jag inte gillar smygreklam. Dessutom blir det lite skevt om man säger 5500:- vs 7176. Då får man också säga 0GB vs 10GB per månad. Själv föredrar jag med att köpa kontant men det är inte alla som varken kan eller vill det.

Köpte dock min S3 med abonnemang (3total 349:-) Fanns ingen anledning att köpa kontant då det är jävligt svårt att hitta "fri" surf, fria samtal och sms för 119:- per månad.

Jag har redan ett abonnemang med Telia så att köpa telefonen fristående var självklart.

Visst när man köper fristående så får man lägga till ett abonnemangskostnad, men å andra sidan, jag värderar möjligheten att säga upp ett abonnemang och kontrakt när jag vill (med uppsägningstiden) högt.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970