Permalänk
Medlem

H80/H80i och miljö?

Gokväll gott folk,

Har en fundering kring vattenkylning från Corsair, specifikt om H80 och H80i. Jag hade tidigare en H80 som pumpen slutade funka på och började låta som en traktor, och nu har jag en H80i liggandes här på golvet som väntar montering, men jag har funderat på om det var något i min dators miljö som gjorde att H80:n gick sönder? Är de här stängda vattenkylningspaketen känsliga för stora temperatursvängningar? Min dator står framför ett fönster, och om jag då öppnar det på vintern och släpper in luft utifrån som är typ -25C en kall dag, och kyler ner vätskan i systemet snabbt, och vice versa när man sedan stänger fönster - kan en sån här fluktuering få vätskan i systemet att expandera eller kontrahera för mycket och skada det?

Undrar bara om man ska vara lite försiktig med temperaturen i omgivningen och undvika att ändra den alltför drastiskt, eller ska man bara kunna köra på som man känner för?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

pumpen kan ha varit ett dåligt exemplar som dog tidigt. jag vet inte riktigt vad det är för vätska i H80, om det är bara destillerat vatten eller utspädd med någon alkohol. men det skulle spela en roll varför pumpen gick sönder.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har själv bytt ut 2 stycken H70 så det är nog inte din "datormiljö" som har påverkat den något speciellt. Pumparna är kassa helt enkelt.