Permalänk

En tur i en falsk polisbil

Vet ej om den har blivit postad förr men riktigt kul var det att se om polisen kan lagarna de står för.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jpEr...

Permalänk
Medlem

Visst, killarna bryter inte mot några lagar, men, som polisen säger kan folk tro att de är poliser.
Fel eller inte, onödigt och provocerande då de verkar inte tycka om polisen, varför då "klä" sig som en?
Annat hade det varit om det var en Amazon, 240 eller någon annan äldre polisbil som är mer självklar att de inte är en polisbil.

Dessa grabbar fixar nog garanterat så att det blir olagligt och köra med en kopia av polisbil.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Onödigt och provocerande, precis som många på SweC lägger skambud på annonser och skapar en tråkig stämning? Sant! Dock ganska underhållande om man inte är inblandad.

Permalänk
Medlem

Småbarnsfasoner

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melodylekfull:

Vet ej om den har blivit postad förr men riktigt kul var det att se om polisen kan lagarna de står för.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jpEr...

Polisen kan mycket väl lagarna i det här fallet. Det killarna gör kan mycket väl tolkas som Föregivande av allmän ställning vilket kan ge fängelse - så givetvis tar man bilen i beslag och omhändertar föraren för att utreda om så är fallet, det visar sig dock på gång att killarna inte gör fel då de inte utövar sig som en myndighet. Men hur ska en polis som stannar dom veta det?

Det finns även en rad andra fall där folk åker runt i "polisbilar" som stannar och jagar vanliga bilister, hotar folk för att svartmåla polis, t.o.m ragga på tjejjer var det något fall för något år sedan. Det var även någon stjärna som hade byggt en V70 som riktigt stereotypisk civilpolisbil och körde med blåljus på motorvägen för att andra bilister skulle åka åt sidan så han kunde köra om effektivare. Så visst finns en anledning till varför det finns en sådan lag. Som sagt, det killarna på filmen gör är extremt misstänksamt.

Dessutom är det helt uppenbart att syftet är att provocera polisen. Klart att poliserna blir "griniga" för att småungar stör dom i deras dagliga arbete, jag blir också grinig om någon stör mig i mitt jobb. Är inte förvånad över att deras verksamhet fungerar dåligt när extremt mycket jobb går åt till totalt onödiga saker som stöddiga individer som gör allt för polisen inte ska göra sitt jobb. Det roliga är att dessa personer även skriker galla så fort de får nys om att polisen inte hinner sköta sina skarpa uppgifter.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker delvis det är provocerande att göra som de gör men polisen jobbar faktiskt med att försöka lura människor dagligen som inte känner till sina rättigheter så att det finns människor som dem är också väldigt bra.

Tycker också det är väldigt fult av poliser att utnyttja sin makt på det viset som de gör t.ex gnälla om varningstriangel bara för att jävlas.

Permalänk
Medlem

Här i USA skulle bilen ha beslagtagits och skrotats plus att föraren hade säkert fått några år i fängelse eller feta böter

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Dessutom är det helt uppenbart att syftet är att provocera polisen. Klart att poliserna blir "griniga" för att småungar stör dom i deras dagliga arbete, jag blir också grinig om någon stör mig i mitt jobb. Är inte förvånad över att deras verksamhet fungerar dåligt när extremt mycket jobb går åt till totalt onödiga saker som stöddiga individer som gör allt för polisen inte ska göra sitt jobb. Det roliga är att dessa personer även skriker galla så fort de får nys om att polisen inte hinner sköta sina skarpa uppgifter.

Fast det är ju poliserna själva som väljer att stoppa folk som de inte vet bryter mot någon lag. De flesta av poliserna i filmen verkade dock trevliga och ville mest se vad för typer de var och om de kanske höll på med något de inte fick, när de sedan insåg att så ej var fallet fick de ju åka vidare.

Sedan fanns det ju de där riktiga skitstövlarna som blev hotfulla och aggressiva vilket aldrig bör vara okej för poliser att vara om den de pratar med är lugn.

Allt det sagt känns det ju onödigt att köra runt när man vet att man blir stoppad var 5e meter. Slöseri med tid för alla i slutändan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Med de hjälpmedel som dagens polis har till förfogande så tycker man ju att de inte skulle ha någon anledning att stoppa dem en andra gång.

Har du någon gång sett lagboken?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zotamedu:

Har du någon gång sett lagboken?

Skrivet av GaMeR2K5:

Senaste upplagan står precis bredvid mig... så ja.

Pics or it didnt happen

Har för mig att jag läst att Gamer2K5 pluggar nåt med lagar, typ juridik?

PS. Efter att ha avskytt att ha en länk på youtube till denna video och nu faktiskt sett den, så avskyr jag den mer.. Barnfasoner!

Permalänk
Medlem

Att åka runt i en kopia av ett fordon från en blåljusorganisation känns minst sagt osmakligt.

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk

Jag kan också tycka att det dom gör är lite barnsligt, men att polisen följer efter dom i 45min bara för att få dom göra ett enda litet fel för att sedan stanna dom är riktigt svinigt gjort, och att dom först blir stannade för att sedan bli stannade igen 20min senare av poliser som vet vilka dom är. De polisen borde göra för att få såna här personer att gilla polisen mer är kanske att vara trevlig mot dom och att inte förfölja dom och ge dom böter för att dom glömmer att blinka ur en rondell och att inte kalla dom dum i huvudet osv när dom blir stannade. De är vad jag tycker iaf

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att le.

Visa signatur

Dekadens