Microsoft förbereder andra generationen Surface i 7–9 tum

Permalänk
Melding Plague

Microsoft förbereder andra generationen Surface i 7–9 tum

Mindre skärmstorlekar och Windows 8.1 "Blue" är med på dagordningen när Microsoft laddar upp inför den andra generationen av surfplattorna Surface.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir nog bra !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

I samband med introduktionen av Windows 8 gjorde Microsoft intåg på surfplattemarknaden med Surface RT

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte skärmstorleken som är problemet med surface. Jag tror inte att särskillt många alls vill ha den då den har metro, som många hatar på desktop. Inte heller surface pro är bästa alternativet ens om man gillar Windows 8 med touch. HP's plattor är t. ex både billigare och stryktåligare. Men men... Det ska bli kul att se hur det går... Jag trodde inte att surface "1.0" skulle bli något som de flesta ville ha och jag tror inte det blir så med Surface "2.0" heller. Windows 8 är helt enkelt ett nedsmutsat varumärke oavsett, och Microsoft måste döpa om ifall de vill sälja. "Windows 7 R2" kanske vore något för nästa release? Inkludera allt godis under skalet från 8an men gör metro valbart (och helst inte standard).

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Folk säger fortfarande iPads som samlingsnamn när de pratar om surfplattor. Det säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Folk säger fortfarande iPads som samlingsnamn när de pratar om surfplattor. Det säger något.

Vet inte om jag riktigt kan hålla med. Min fyraåriga dotter kan till och med skilja på dagisets ipad och våran surfplatta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

http://www.foxnews.com/tech/2013/05/02/tablets-with-windows-r...

Citat:

Tablets with Windows RT see slow sales, research firm IDC says

Microsoft is seeing slow sales of a version of Windows designed for thin and light tablets, even as the tablet market as a whole is growing, a research firm reported Wednesday. Researchers at IDC said manufacturers shipped 200,000 tablets running Windows RT, the special version of Windows for iPad-style tablets, in the January to March period. That's down from about 900,000 shipped in the fourth quarter. [...]

Microsoft's larger Surface Pro tablets, which run standard Windows 8, did better in the quarter. IDC didn't specify how many, but it's at least 700,000 based on the figures provided. Microsoft has said it plans to release a series of smaller tablets in coming months, apparently to compete with Apple's iPad Mini and Amazon.com's Kindle Fire. Windows RT is the likely software choice for the tablets. Meanwhile, the global tablet market more than doubled to 49.2 million units, according to IDC's estimate. That means nearly two tablets were sold for every three PCs, a record level.

nuff said

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Folk säger fortfarande iPads som samlingsnamn när de pratar om surfplattor. Det säger något.

förvirrade gamlingar

edit: bara en tidsfråga innan surface rt går samma väg till mötes som zune

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Surface lider av främst två saker, det ena är att man från Microsofts sida valt en på tok för hög prissättning med tanke på den situation man är i på surfplattemarknaden och den andra är bristen på applikationer. En lägre prissättning och en global lansering hade säkerligen gett ett bättre genomslag på marknaden.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Surface lider av främst två saker, det ena är att man från Microsofts sida valt en på tok för hög prissättning med tanke på den situation man är i på surfplattemarknaden och den andra är bristen på applikationer. En lägre prissättning och en global lansering hade säkerligen gett ett bättre genomslag på marknaden.

De är snåla. Microsoft har i princip råd att ge bort surface gratis och på så sätt få in en fot men nej... De väljer att ta ut överpris istället, för en platta med ett gränssnitt som många hatar som inte har särskillt många bra appar. Inte så smart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

förvirrade gamlingar

Nej, vanliga Svenssons och ännu mer pinsamt när media och TV program gör det misstaget också.

Permalänk

Jag som hade hoppats på en 11-13 tums version... så man kunde pressa in ett ordentligt batteri, samtidigt som det faktiskt då går att byta ut sina A4-papper men det här grävde ju den idén i graven iaf :'(

Permalänk
Snusfri

På tok för litet, 10" är i det minsta laget.
Ge mig en platta i 12-14" storlek tack.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nog missade de lite på hybridbiten, men vill de köra så kallade Metro-program så får de lov att dela hela ramverket och miljön med telefonplattformen, vilket de inte gör när det gäller just det viktigaste XAML/GUI vilket gör det väldigt svårt att skala telefonprogram till 7" pekplattor och desktopprogram körs precis som de alltid har gjort vilket gör enheterna mindre vettiga att använda än säg 2007 års MID/UMPC-enheter. Även om de har penna (vilket bara Pro har idag, aktiv digitizer dvs) så saknar Microsofts produktlinje av tablets möjlighet att utan tillbehör användas ordentligt i vanliga program och har inget inbyggt tangentbord eller fysiska knappar.

Typecover var också en besvikelse då de inte levererar på trackpad/pekplattan. Som slates eller konvertibla är de inte klockrena och HP, Dell, Lenovo samt Fujitsu levererar mycket bra lösningar för företag och mer kräsna användare i stil med deras äldre Tablet PCs där du har mycket bättre tangentbord och musplatta, där du har aktiv penna osv precis som innan Microsoft fick för sig att ändra på sig. Tyvärr tillför det inte mycket när de delar upp på grejerna istället för att förbättra pen eller handstilsigenkänning för vanliga Windowsprogram. Att de i princip måste ändra på operativsystemet för att göra intåg på 7-8"-marknaden är tyvärr lite symptomatiskt.