Vågar man köpa en Sandforce ?

Permalänk

Vågar man köpa en Sandforce ?

Hej!
Jag har inga bra erfarenheter av Sandforces diskar men det var något årsen jag ägde en.
finns det någon som kan intyga att det har förbättras den senaste tiden ?
Det problemen jag hade var framför allt blå skärm samt att man var typ tvungen att göra en firmware update i veckan för att få skiten att funka.
Det jag har lagt märke till är att Sandforces diskarna värkar väldigt prisvärda för kapaciteten man får.
Tack på förhand !

// Anton Hansson

Permalänk
Medlem

De har förbättrats mycket, det var länge sedan de var "dåliga" så att säga ( krashade och skit ). Jag har haft min i över ett år och aldrig ett problem, OCZ agility 3. Uppdatera till nyaste firmware och allt var fint.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulligubben:

Hej!
Jag har inga bra erfarenheter av Sandforces diskar men det var något årsen jag ägde en.
finns det någon som kan intyga att det har förbättras den senaste tiden ?
Det problemen jag hade var framför allt blå skärm samt att man var typ tvungen att göra en firmware update i veckan för att få skiten att funka.
Det jag har lagt märke till är att Sandforces diskarna värkar väldigt prisvärda för kapaciteten man får.
Tack på förhand !

// Anton Hansson

Sandforce gör stryrkretsar, inte hela diskar.
Jag sitter på en a-data med SF-2200 och har inga som helst problem med instabilitet eller något sådant. Det man förlorar med sandforce är hastighet om datan inte kan komprimeras.
Intel kör väl med sandforce (tror jag) och jag ser folk som rekommenderar 330 och 520 till höger och vänster.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Tack så mycket för era åsikter då tror jag ska bli ägare av en Sandforce disk igen då

Permalänk
Medlem

Ja, min kompis har den och han rekommenderar den. Väldigt bra enligt honom. OCZ agility 3.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig riskerat det. Varför ta risken när det finns samsung ssder?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Sandforce har än i dag problem med vissa SATA-chipset. Man måste stänga av olika finesser och ibland sitta i timmar för att det ska fungera.

Jag har testat sandforce, marvell, intel, samsung-chipset. De tre sistnämnda är plug-and-play. Det är bara dem jag kan rekommendera för smärtfritt användande.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

Äger redan en samsung samt en curcial m4 men behöver en schatz disk med mycket kapacitet bara så ska inte ge den min fulla tillit