Geforce GTX 780 nära Titan i pris

Permalänk

Inte ens då är det värt dom pengarna, man kan få samma prestanda som en Titan, med två 660 ti överclockade i SLI, det kan du få för 4-5000kr.

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Måste även fråga redaktionen vart ni fått 3 Gb grafikminne från då övriga Världen + Nordic Hardware säger
att det blir 5 Gb grafikminne på Kodnamn Titan LE som nu blir GTX 780.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Inte ens då är det värt dom pengarna, man kan få samma prestanda som en Titan, med två 660 ti överclockade i SLI, det kan du få för 4-5000kr.

Sen har du inte 384 minnes buss och 6 gig minne och SJUKA uppgraderings möjligheter.

Vad tror du man kör på.
4x 7970 eller 3x Titan?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Citat:

I fallet Titan måste partnertillverkarna köpa in hela paket med grafikprocessor, kylare och övriga komponenter från Nvidia. Grafikprocessorn GK110 säljs inte separat. Det gör det ekonomiskt ohållbart att ta fram skräddarsydda modeller eftersom överblivna delar, exempelvis referenskylaren, inte kan eller får användas till någon annan produkt.

Vad? Rapporterade inte ni att skräddarsydda modeller av Titan skulle släppas? Eller gällde det endast fabriksöverklockning? Ser även här att det faktiskt redan kommer skräddarsydda Titan. Blir aningen förvirrad nu. Vad är det som faktiskt gäller?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

tänk på att 760 och 770 kommer vara omdöpta 680 och 670.. samt förmodligen lite optimerade men lär inte bli så stor skillnad tyvärr..

Så ett 680 är inte bra enligt dig? Vilka standards folk på swec har..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Wizbro:

Vad? Rapporterade inte ni att skräddarsydda modeller av Titan skulle släppas? Eller gällde det endast fabriksöverklockning? Ser även här att det faktiskt redan kommer skräddarsydda Titan. Blir aningen förvirrad nu. Vad är det som faktiskt gäller?

Det är ganska enkelt. Tillverkarna kan släppa skräddarsydda Titan, men måste fortfarande köpa in alla delar till referensmodellen. Blir helt enkelt väldigt dyrt att kasta kylare etc.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Att priser går upp är väl ganska självklart med tanke på inflationen. Att konstant lägga cirka 4.000 kronor på varje grafikkort i 15 års tid inser ju alla att det inte funkar. Men detta prishoppet var faktiskt rätt brutalt trots beräknad inflation.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Att priser går upp är väl ganska självklart med tanke på inflationen. Att konstant lägga cirka 4.000 kronor på varje grafikkort i 15 års tid inser ju alla att det inte funkar. Men detta prishoppet var faktiskt rätt brutalt trots beräknad inflation.

GTX 680, Låg väll runt 6000 kr vid release förra året på standard referens modellen som först kommer ut.

Hade själv hoppats på samma pris på GTX 780 kortet vid släpp men stämmer denna artikel från sweclockers så lär kortet bli dyrare.

Dom andra tidiga ryktena på sidor från utlandet har sagt 499-599 Euro och då har jag trott själv hoppats på 6K på dessa kort vid release
och sedan att priserna sjunker efter ett tag när fler special kort landar som Msi Gtx 780 Lightning som lär vara i högre prisklass från början.

Hoppas fortfarande på 5 Gb grafikminne.

http://www.extremetech.com/computing/153929-nvidias-gtx-titan...

ett till rykte

http://www.tomshardware.com/news/Titan-LE-Ultra-GTX-GeForce,2...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Plus att Intel kommer stampandes med Xeon Phi där man kan få en bra prestandavinst utan att ens kompilera om koden. Och ännu större vinst genom att bara kompilera om koden med rätt flaggor. Nvidia kräver ju fortfarande att man skriver om sin kod för att passa deras hårdvara specifikt.

Ja Xeon Phi verkar väldigt lovande eftersom man får väldigt mycket "gratis", alltså inte behöver skriva om kod (vilket man kanske ändå bör för bästa prestandavinst). Efter att ha läst på lite får jag intrycket att Phi kommer vara bättre än GPGPU att hantera generell kod med lite lösare krav på minnesaccessmönster etc. Läste en rapport där de mätte att Phi var i storleksordningen dubbelt så snabb mot Tesla K20 på sparse matrix multiplication (eller var det diagonalisering?). Dock tror jag fortfarande att en GPU kommer vara snabbare i fall som är mer åt hållet "embarrasingly parallel". Det lutar åt en Xeon Phi till kontoret iaf, får återkomma.

Tror Nvidia verkligen får se upp här, särskilt inom akademi och forskning. Det finns många professorer som är inbitna fortranveteraner, och de vill säkert kunna köra sina program på en riktigt snabb beräkningsenhet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

en GTX 670 är inte tillräckligt för att spela BF3 i 1080p Ultra 60 FPS samtidigt som du filmar med Fraps (En GTX 670 klarar nätt och jämnt 60 FPS på ultra).

Tänk dig då de som har en 120Hz skärm (som t.ex yours truly) eller de som har ännu högre upplösning/flera skärmar.

Poängen? Jag kan se flera anledningar varför man skulle vilja ha mer kraft än en GTX 670.

Ja men och du kan sitta och köra eyeinfinity och du kan köra 4k upplösning och man kan säkert göra mycket men nu pratar vi om att BARA SPELA OCH GÖRA DE VANLIGA ANVÄNDARE GÖR och inget annat. Då behövs inte kraften som dessa grafikkort levererar och att bf3 och crysis som ända spel kräver så mycket prestanda har mycket med värdelös optimering att göra, kan få skyrim på mods att se bättre ut och vara mindre krävande.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Ja Xeon Phi verkar väldigt lovande eftersom man får väldigt mycket "gratis", alltså inte behöver skriva om kod (vilket man kanske ändå bör för bästa prestandavinst). Efter att ha läst på lite får jag intrycket att Phi kommer vara bättre än GPGPU att hantera generell kod med lite lösare krav på minnesaccessmönster etc. Läste en rapport där de mätte att Phi var i storleksordningen dubbelt så snabb mot Tesla K20 på sparse matrix multiplication (eller var det diagonalisering?). Dock tror jag fortfarande att en GPU kommer vara snabbare i fall som är mer åt hållet "embarrasingly parallel". Det lutar åt en Xeon Phi till kontoret iaf, får återkomma.

Tror Nvidia verkligen får se upp här, särskilt inom akademi och forskning. Det finns många professorer som är inbitna fortranveteraner, och de vill säkert kunna köra sina program på en riktigt snabb beräkningsenhet

Ja jag har också läste lite grejer om att man kan dubbla utan att ens kompilera om vilket är imponerande. Sen kunde man få ytterligare prestanda utan att skriva om en enda rad kod bara man körde senaste versionen av Intels kompilator som har stöd för Xeon Phi. Det var självklart Fortran de kollade på då för det är ju sjukt vanligt inom akademin. Varför krångla till det liksom

Jag väntar med spänning på att någon sida ska göra ett lite med objektivt test av Tesla mot Phi. Gissar att Anandtech ligger närmast till hands för en sådan manöver. Inte för att jag någonsin lär få leka med så roliga leksaker men det är sjukt häftig teknik.

Jag är rätt sugen på att lära mig lite Fortran men senast jag försökte hittade jag ingen vettig kompilator. Har inte riktigt råd att köpa Intels tyvärr...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja jag har också läste lite grejer om att man kan dubbla utan att ens kompilera om vilket är imponerande. Sen kunde man få ytterligare prestanda utan att skriva om en enda rad kod bara man körde senaste versionen av Intels kompilator som har stöd för Xeon Phi. Det var självklart Fortran de kollade på då för det är ju sjukt vanligt inom akademin. Varför krångla till det liksom

Jag väntar med spänning på att någon sida ska göra ett lite med objektivt test av Tesla mot Phi. Gissar att Anandtech ligger närmast till hands för en sådan manöver. Inte för att jag någonsin lär få leka med så roliga leksaker men det är sjukt häftig teknik.

Jag är rätt sugen på att lära mig lite Fortran men senast jag försökte hittade jag ingen vettig kompilator. Har inte riktigt råd att köpa Intels tyvärr...

Här är artikeln: http://arxiv.org/abs/1302.1078
Och en extern rapportering av artikeln: http://goparallel.sourceforge.net/independent-test-xeon-phi-s...

Man kan säga två saker. Xeon Phi är bra på att hantera glesa matriser. Tesla är det inte. Även ett 12-core system slår Tesla på fingrarna med god marginal, något som inte bör ske med ett starkt parallelliserbart problem.
Sen bör man nog kolla in artikeln lite närmare för att se vilken storlek dom har på problemen, och hur ofta resultatet kopieras fram och tillbaka mellan enheten osv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Här är artikeln: http://arxiv.org/abs/1302.1078
Och en extern rapportering av artikeln: http://goparallel.sourceforge.net/independent-test-xeon-phi-s...

Man kan säga två saker. Xeon Phi är bra på att hantera glesa matriser. Tesla är det inte. Även ett 12-core system slår Tesla på fingrarna med god marginal, något som inte bör ske med ett starkt parallelliserbart problem.
Sen bör man nog kolla in artikeln lite närmare för att se vilken storlek dom har på problemen, och hur ofta resultatet kopieras fram och tillbaka mellan enheten osv.

Tack så mycket för artikeln. Ska bli väldigt intressant att läsa den men det får vänta tills i morgon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

ja de är oftast resultatet av att man vill ha en politik baserat på att folks löner ska öka med 2-5% varje år. då blir allt dyrare i längden.

För övrigt så kan jag inte se varför någon skulle behöva mer kraft en 670gtx/7950. Dem mest spelade titlarna är oftast inte de mest krävande spelen

Skrivet av Granter:

Ja men och du kan sitta och köra eyeinfinity och du kan köra 4k upplösning och man kan säkert göra mycket men nu pratar vi om att BARA SPELA OCH GÖRA DE VANLIGA ANVÄNDARE GÖR och inget annat. Då behövs inte kraften som dessa grafikkort levererar och att bf3 och crysis som ända spel kräver så mycket prestanda har mycket med värdelös optimering att göra, kan få skyrim på mods att se bättre ut och vara mindre krävande.

Var exakt står det i det första citatet att vi pratar vi om att "BARA SPELA OCH GÖRA DE VANLIGA ANVÄNDARE GÖR och inget annat"?

Dessutom är det väl mest troligt att det är gamers som använder sig av 120 FPS-skärmar och/eller eyefinity?

Till slut är det väl ändå något "vanliga" användare gör när de spelar in med Fraps, DXtory eller något annat inspelningsprogram.

Sen kan jag lägga till flera stycken till spel än bara BF3 och C3 som kräver så mycket prestanda. Om det är värdelös optimering eller inte, det spelar ingen roll. Poängen återstår, det finns flera anledningar varför man skulle behöva ha/vilja ha mer kraft än en GTX 670. Även om man "bara" spelar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Var exakt står det i det första citatet att vi pratar vi om att "BARA SPELA OCH GÖRA DE VANLIGA ANVÄNDARE GÖR och inget annat"?

Dessutom är det väl mest troligt att det är gamers som använder sig av 120 FPS-skärmar och/eller eyefinity?

Till slut är det väl ändå något "vanliga" användare gör när de spelar in med Fraps, DXtory eller något annat inspelningsprogram.

Sen kan jag lägga till flera stycken till spel än bara BF3 och C3 som kräver så mycket prestanda. Om det är värdelös optimering eller inte, det spelar ingen roll. Poängen återstår, det finns flera anledningar varför man skulle behöva ha/vilja ha mer kraft än en GTX 670. Även om man "bara" spelar.

"vanliga spelare" är inte människor som köper datorer för över 15 000

"vanliga spelare" köper inte 3skärmar

och vad man nu ska kalla för vanliga spelare är ju en sak men kan säga att majoriteten av spelare idag kör icke krävande spel som LoL, dota, WoW, Starcraft 2, minecraft. + random singleplayer spel som bioshock etc vilket drivs at unrealengine 3 som man maxar på ett 560gtx

120hz skärmar är fortfarande mycket liten % som använder, det är inget som en "vanlig gamer" använder, de är fortfarande hardcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

"vanliga spelare" är inte människor som köper datorer för över 15 000

"vanliga spelare" köper inte 3skärmar

och vad man nu ska kalla för vanliga spelare är ju en sak men kan säga att majoriteten av spelare idag kör icke krävande spel som LoL, dota, WoW, Starcraft 2, minecraft. + random singleplayer spel som bioshock etc vilket drivs at unrealengine 3 som man maxar på ett 560gtx

120hz skärmar är fortfarande mycket liten % som använder, det är inget som en "vanlig gamer" använder, de är fortfarande hardcore.

Tänker inte diskutera definitionen av "vanlig" användare, eftersom, som du själv inser, det är helt meningslöst. Nu är du dock inne på ett forum för datorintresserade och att säga på SweC att du inte ser varför någon skulle behöva kraften som är mer än ett GTX 670 är fortfarande rätt löjligt.

Sedan är du helt fel ute, en gtx 560ti klarar absolut inte att maxa Bioshock Infinite, om du nu inte älskar att spela med 30 FPS.

Och som jag sa innan så kan jag lägga till flera spel på listan där en GTX 670 knappt räcker till att maxa förutom BF3 och C3.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Så ett 680 är inte bra enligt dig? Vilka standards folk på swec har..

Skickades från m.sweclockers.com

handlar mer om att det är så extremt tråkigt att all rebranding som har vart hos grafikkortstillverkningen nu har hittat upp till topsegmentet och att en hel generation så gott som bara är rebranding av förra generationen med lite optimeringar..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Så ett 680 är inte bra enligt dig? Vilka standards folk på swec har..

Skickades från m.sweclockers.com

Har inget med prestandan i sig att göra. Ett GTX 680 kommer med största sannolikhet stå sig bra ett antal år framöver utan det är det faktum att folk vill att tekniken ska utvecklas och avancera. Inte att företag ska rebranda gamla kretsar och GPU:er för att sedan lansera det som en ny serie. Detta är bara ren lathet och försök att sälja fler kretsar genom att "lura" folk. Hellre döpa om Maxwell till GTX 7xx än göra detta. GTX 780 är det enda kort som verkar intressant i denna nya serie och det kostar även skjortan. Låter mer som Nvidia sökte en orsak att släppa GTX Titan LE och samtidigt hoppas att mindre kunnigt folk köper samma GPU som fanns i serien före. Lite 9800GTX stuk över detta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Tumnus:

De är tillbaka på de priser de kraftigaste korten låg på början av 2000-talet -.-

Om du tänker på GeForce 3 som kostade 6000:- så visst, det stämmer. Men vem FAN e beredd o ge så mycket (förutom Tvelander o nåra ti) ??
Äckligt dyrt ju!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Men vad blir bäst?
3xTitan eller 3x780?

3xTitan. Fast det måste du nog komplettera med 2st processorer och 1TB RAM minne. Glöm inte PSU på 10 000 Watt!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Campaigner:

Om du tänker på GeForce 3 som kostade 6000:- så visst, det stämmer. Men vem FAN e beredd o ge så mycket (förutom Tvelander o nåra ti) ??
Äckligt dyrt ju!

Nvidia har aldrig gjort ett sånt här kort innan någonsin, det här är inte riktakt mot vanliga konsumenter direkt.
Kollar du Sweclockers och sen går du in på lite Europeiska forum tex Overclockers så i nästan var enda tråd så är det väldigt många som sitter med 3x Titan vissa med 4x Titan och 680 som Physx.

Det är otroligt få personer som ens kommer i närheten av dom på overclockers i byggen och hårdvara som är på Sweclockers. Jag har dålig dator jämfört med dom kan jag lova dig.

Skrivet av Xaid:

3xTitan. Fast det måste du nog komplettera med 2st processorer och 1TB RAM minne. Glöm inte PSU på 10 000 Watt!

3x Titan drar mindre ström en 3x 480 så du kan nog vara lugn

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

3xTitan. Fast det måste du nog komplettera med 2st processorer och 1TB RAM minne. Glöm inte PSU på 10 000 Watt!

Varför vara så ironisk?

3xTitan är inte så exremt, finns benchmarks på nätet tom.

en klockad Intel i5 2500K@ 4.7+Ghz 16Gb RAM minne och ett PSU på 1200+ Watt räcker gott.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

3x Titan drar mindre ström en 3x 480 så du kan nog vara lugn

Dold text
Skrivet av dealerovski:

Varför vara så ironisk?

3xTitan är inte så exremt, finns benchmarks på nätet tom.

en klockad Intel i5 2500K@ 4.7+Ghz 16Gb RAM minne och ett PSU på 1200+ Watt räcker gott.

Dold text

Det var ett onödigt och löjligt inlägg av mig. Jag ber om ursäkt

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Ta detta med ett skepp lastat med salt, eller åtminstonde till 1/4 lastat för så mycket kommer det inte att rasa att det matchar 680:s pris om denna "läcka" inte är avsiktlig och i syfte att sen dumpas 2-400 euro:
http://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=...