Hej lite problem med SSD

Permalänk

Hej lite problem med SSD

Hej, har lite problem med min ssd hårddisk eller aa inte prblem med min SSD "kinston 120gb men allt jag laddar ner hamnar på den disken (det är ju inte vad den är till för) fick datorn för någon dag sedan och har en 2 t hårddisk i den och 1 500 gb. det jag vill är att allt jag laddar ner hamnar på min stora hårddisk än på min ssd! tack på för hand

Permalänk

torrent filer eller direkt nerladdat från webbläsaren?

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Rekordmedlem

Troligen så kan du välja var du sparar filer i det prog du använder, har du gjort nått förval så ändra det till det ställa du vill spara på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

De du vill ladda ner eller installera bör du nog byta ställe till då dvs. från c:\ditjagvillspara till d:\ditjagvillspara eller vilken bokstav din 2tb hårddisk har. Väljer du c: disken sparas datan på på din primära hårddisk dvs din ssd. Välj alltså inte den om du inte vill spara dina grejjor där!

Försök sen få en grundkurs genom företaget, arbetsförmedlingen eller skolan i data där saker som hur man sparar och öppnar på olika medium gås igenom.

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

torrent filer eller direkt nerladdat från webbläsaren?

asså typp origin som ett exempel

Permalänk
Medlem

Origin installerar du gissningsvis när du installerar Battlefield 3 eller andra spel som ligger under Origin. Du väljer vart du ska installera när du installerar mjukvaran i fråga. Klicka inte bara vidare alltså utan ändra sökväg till den hårddisk du vill ha sakerna på. (Trollkarl eller se mitt inlägg angående kurs och detta säger jag i all välmening efter att ja läst dina övriga trådar.!)

Permalänk

ändra plats på hämtade filer

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W