Acer tillkännager hybriddatorn Aspire R7

Permalänk
Medlem

Habegär, men däremot är jag fortfarande osäker vad gäller Acers byggkvalité... Det där gångjärnet "hänger" (Pun intended) ju hela upplevelsen på. Om det inte är 100% perfekt så blir ju hela idén skit.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

När man lite snabbt sett den på bild förut och bara bläddrat vidare efteråt så tyckte jag att den bara såg löjlig ut. Men nu när man faktiskt ser hur de har tänkt och varför layouten på tangentbord och trackpad är som den - ser det grymt bra ut. Blev riktigt sugen på att köpa en själv rentutav. Tabletläget ser lite klumpigt ut, men jag tänker mig det mera i sådana fall som en extra finess. Är ju faktiskt rätt bra om man ligger i sängen t.ex. och ska se en film eller något - att bara kunna vika undan tangentbordet helt. Eller om man, mot förmodan, skulle köra något touchbaserat spel.

Alltid roligt med lite innovation och inte samma samma hela tiden!

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Tycker tvärtemot dom flesta angående touchplattans placering, tycker den kommer mer till sin rätt bakom tangentbordet i det här fallet. Jag tror inte det är tänkt att man ska använda touchen konstant utan komplettera med en mus, och touchen finns där som ett komplement. Skönare att ha tangentbordet närmare i vilket fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tycker tvärtemot dom flesta angående touchplattans placering, tycker den kommer mer till sin rätt bakom tangentbordet i det här fallet. Jag tror inte det är tänkt att man ska använda touchen konstant utan komplettera med en mus, och touchen finns där som ett komplement. Skönare att ha tangentbordet närmare i vilket fall

Håller faktiskt med.
Jag är bekvämare med armen på en pekplatta längre in än nära mig själv eftersom jag slipper böja handleden och armbågen så därvt och tangetbordet är som du säger trevligare att ha närmare sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Håller faktiskt med.
Jag är bekvämare med armen på en pekplatta längre in än nära mig själv eftersom jag slipper böja handleden och armbågen så därvt och tangetbordet är som du säger trevligare att ha närmare sig.

Jag förstår tänket, och kan hålla med till viss del, men hamnar du inte i samma sits med tangentbordet nu, dvs böjda handleder osv?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

den ser helt klart intressant ut! lite fundersam på när man viker ihop den för att ha som tablet, ser ut som om den inte riktigt går ihop vilket är lite synd! hade jag behövt en laptop hade jag nog köpt denna! roligt att testa något nytt ibland!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Gillar allt utom touchpadens placering. Hur tänkte dom där? ...herp, derp...

Man behöver ingen touchpad när man har touchskärm, därför man man skjuta fram skärmen lite extra så att man gömmer touchpaden och din touch på skärmen kommer riktigt nära för att man ska slippa bök som att hela tiden komma åt din pad. Plus att tangentbordet kommer närmare.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

13" och den skulle vara betydligt intressantare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

13" och den skulle vara betydligt intressantare.

Dom förväntar sig att man ska sitta med en "surfplatta" stor som en pizzakartong

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nyheten är uppdaterad med ytterligare specifikationer som inte fanns tillgängliga igår kväll!

Skrivet av Gelantious:

Hittar inget om grafikkortet dock, gissar att det är Intel's eget då dom inte skriver ut det. Vilket får den att falla bort dock.

Igår kväll såg det ut som att så var fallet, men nu har vi fått fullständiga specifikationer och datorn går att få med ett Geforce GT 750M

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ingen som säger något om att det sitter en ULV-processor i den?

Släng in en mobile quadcore så kan vi snacka om ersättning till stationära....

Visst, batteritiden ska man tänka på, men den ser ändå ganska klumpig ut så större batteri kan man klämma in.

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nyheten är uppdaterad med ytterligare specifikationer som inte fanns tillgängliga igår kväll!

Igår kväll såg det ut som att så var fallet, men nu har vi fått fullständiga specifikationer och datorn går att få med ett Geforce GT 750M

Finns det prisuppgift för modellen med 750M?

Permalänk
Medlem

Jäkligt trevlig reklamsnutt, det får man iaf ge Acer!

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Extremt smart design!
Att touch-paden är "bakom" tangentordet kan väl kännas lite märkligt men oj vad skönt att slippa komma åt den när man skriver!
MEN VARFÖR INTE STOPPA I EN SSD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Pellepelikan:

Finns det prisuppgift för modellen med 750M?

Tyvärr inte, det enda vi vet är att dedikerat grafikkort är valbart. Det vill säga att det kommer finnas i vissa SKU:s när den lanseras.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

På Acers websida har det kommit upp ett par olika modeller. Sen får vi väl se vilka som kommer att finnas tillgängliga i Sverige...
[url]http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/compare/NX.M9UED....[/url

Finns med både 128GB och 256GB SSD dock utan dedikerat grafikkort och med ett 3560 mAh batteri...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tyvärr inte, det enda vi vet är att dedikerat grafikkort är valbart. Det vill säga att det kommer finnas i vissa SKU:s när den lanseras.

Ni måste verkligen fixa hit en R7 och testa den, helst den värsta med 750M då.

Permalänk
Medlem

Varför finns touchpaden överhuvudtaget när den är totalt felplacerad?

Permalänk
Medlem

Intressant idé, dock så avskyr fortfarande pekskärmar på laptops så det finns inget som tilltalar mig med denna layout.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Varför finns touchpaden överhuvudtaget när den är totalt felplacerad?

Kanske av psykologiska anledningar, för att folk ska lära sig att inte använda den. Who knows? ^^

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Den här kommer användas som en vanlig laptop 9 gånger av 10 eller mera, så placeringen av touchpaden är ju helt uppåt väggarna.
Sen touchskärm är ju ganska onödigt och fördyrande, tror också själva konstruktionen kommer börja vingla och glappa rätt snart.
= Dåligt som laptop, för klumpig som surfplatta

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Varför finns touchpaden överhuvudtaget när den är totalt felplacerad?

Jag tror att tanken är att när man pekar och klickar mycket ska man använda pekskärmen istället. Jag tror att jag skulle uppskatta den där setupen när jag kodar, man kommer så lätt åt pekplattan där den sitter i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

13" och den skulle vara betydligt intressantare.

17" och den skulle vara betydligt intressantare.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk

Touchpadens placering är rätt udda... Dock så är det kanske skönare än man tror!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Helt klart udda placering av pekplattan, men jag förstår tanken bakom,
Något jag däremot skulle vilja se med den här typen av gångjärn är en pivotfunktion för att höja upp skärmen en decimeter. Min begynnande gamnacke skulle må bra av det.

Permalänk
Medlem

NÄr man inte inte trodde att det gick göra en dator fulare så kommer Tada! R7 - urk, mår illa....

Permalänk
Medlem

Fan va löjligt hipsterlicious reklam, lol.

Förövrigt skulle jag nog aldrig tänka mig köpa en sådan. Skulle hellre skaffa en rentvådd laptop eller en tablet istället för ett sådant missfoster.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Bara jag tycker den liknar ett Enterprise skepp?

Permalänk
Medlem

Intressant design

Alltså, intressant design. Men som fler har påtalat, allt hänger på gångjärnet och dess kvalitet. I ett framtida sweclockerstest får ni försöka göra lite slittest på det.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66