Hittar inte filer på minneskort Sandisk Ultra 4GB

Permalänk

Hittar inte filer på minneskort Sandisk Ultra 4GB

Hej! Jag har ett problem. Kan se bilderna på kameran men när man kopplar in den i datorn och öppnar mappen för att visa filerna synd endast en BIN-fil med namnet facedat.bin. Datorn får upp enheten kamera och visar att den är cirka 75% fylld. Kameran är en samsung ST60. Tack!

Permalänk
Medlem

Krävs inge speciellt program för att ladda ned bilderna eller installera en mjukvara från Samsung?
Provat bockat i "Visa dolda filer & mappar" i "Mapp alternativ" ?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Skrivet av Nysaan:

Krävs inge speciellt program för att ladda ned bilderna eller installera en mjukvara från Samsung?
Provat bockat i "Visa dolda filer & mappar" i "Mapp alternativ" ?

Missat tråden.. Citera gärna. Det är med syster som har problem så jag lät henne skriva tråden men ska kolla upp det när jag kommer hem. Borde inte vara någon mjukvara eftersom kortet körs via minneskortläsare som inte behöver någon mjukvara.

Permalänk
Rekordmedlem

Många kameror har olika lägen på usb kommunikationen, det låter som du ser nåt uppdateringsläge där firmwaren ligger som en binfil, försök ställa om den som "masslagringsenhet" eller vad det nu kan heta på den kameran.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Många kameror har olika lägen på usb kommunikationen, det låter som du ser nåt uppdateringsläge där firmwaren ligger som en binfil, försök ställa om den som "masslagringsenhet" eller vad det nu kan heta på den kameran.

Vad jag kommer ihåg kunde man inte välja några olika lägen men ska kika när jag kommer hem