Acer tillkännager hybriddatorn Aspire R7

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av leafbranch:

Ni måste verkligen fixa hit en R7 och testa den, helst den värsta med 750M då.

Jag lovar inget då vi har sjukt mycket inplanerat på alla håll och kanter, men ska verkligen försöka klämma in den här för test!

Skrivet av mikaelekvall:

Alltså, intressant design. Men som fler har påtalat, allt hänger på gångjärnet och dess kvalitet. I ett framtida sweclockerstest får ni försöka göra lite slittest på det.

Vi får se vad som går att lösa! Vad jag däremot kan säga är att Acer satsat på kvalitet senast 1-1.5 året, så personligen är jag inte särskilt bekymrad. Finns klart värre företag som fortfarande tror det är okej att sälja knarriga plastbitar även i dyrare prissegment... Det jag undrar är mest hur styvt gångjärnet är och om det verkligen går att använda hur man vill som Acer påstår utan att skärmen rör på sig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tänker "beam me up, scotty" när man ser den där bilden på framsidan, kunde inte hålla mig för skratt när jag tänkte på en bild på starship enterprise ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

13" och SSD och jag köper DIREKT! Den smartaste convertible-designen jag sett. Och att ha trackpaden ovanför tangentbordet tror jag starkt på!

Snyggt jobbat, Acer!

Permalänk
Medlem

Tja, kanske funkar som bord...

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Den såg riktig häftig ut, reklamen sålde in konceptet väldigt bra.

Permalänk
Skrivet av Watchmen:

Bara jag tycker den liknar ett Enterprise skepp?

såg också star trek i den...

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Som jag nämde i en tidigare tråd så är den här surfplattedatorn inte vidare ergonomisk. Nedan ett citat om vad som kännetecknar en bra arbetsmiljö.

"frågor om monotoni och bundenhet"
Det säger ju mest att en dator med pekskärm, tangentbord och touchpad har bättre ergonomiska möjligheter än en dator med enbart tgb + touchpad

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Intressant och innovativ designt Sådant gillar jag.
Det som återstår att se är väl som flera andra har nämnt, huruvida gångjärnen håller styvheten bra. Annars faller konceptet pladask
En annan, mer generell fundering, är varför i hela fridens namn man väljer att utrusta den här typen av maskin med en mekanisk hårddiskt? Jag tycker att de är ett otyg som drar ström och väsnas i bärbara datorer. Dessutom är de stöt- och skakkänsliga.

Permalänk
Vägledare

Detta är revolutionerande! Bra jobbat Acer