Rykte: Youtube lanserar betalkanaler i veckan

Permalänk
Skrivet av helmesjoe:

Är det bara jag som börjar få beslutångest av alla dessa aktuella och kommande konkurrerande tjänster? Kör netflix atm. då de inte har någon bindningstid, men sen vill man ha musik så är de något annat, sen vill man ha vem vet vad så är de något annat... Kan inte typ... M$ bara smälla upp den stora plånboken, slå samman deras tjänster till ett abonnemang för ~150-200kr/mån med ALLT?
+ med M$ är att man kan vara säker på att whatever klient hamnar på alla plattformar då dom nu ligger i underläge

Känner precis likadant, man vill se något från netflix, sen testar man en månad viaplay gratis, så vill man fortsätta där. Sen kommer mer o mer

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Ta tid och fixa buffrings tiden Google! Det är väldigt jobbigt att sitta och vänta i 10-20 minuter för att buffra en 4 minuters video i 720p/1080p.

Permalänk
Medlem

Att skriva in ''netsh advfirewall firewall add rule name="MITCHRIBARYTUBE" dir=in action=block remoteip=173.194.55.0/24,206.111.0.0/16 enable=yes'' i CMD hjälpte mig mycket buffringen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Google har mycket spännande grejer på g och om utbudet blir hyfsat så blir det troligen en kanonbra tjänst. Sedan så är prissättningen väldigt trevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubbeezy:

Ta tid och fixa buffrings tiden Google! Det är väldigt jobbigt att sitta och vänta i 10-20 minuter för att buffra en 4 minuters video i 720p/1080p.

Vilken buffringstid?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mothic:

Önskar dom kunde fixa de problem dom har först (buffring)

Problemet som jag har förstått det är att Youtube har svårt att kunna finansiera kapacitetsutbyggnaden eller ens hinna bygga ut (vilket delvis går hand i hand).

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

I samband med detta hade jag gärna sett en tjänst man kunde köpa så man slapp all reklam också. Valfritt givetvis. En hundring eller två/år och slippa all reklam hade jag lätt betalat för.

Du får prova firefox med adblock om du inte gjort det.
Såg att det var reklam på youtube första gången hos en poolare hör ett halvår sedan, visste inte att det fanns reklam på youtube innan det

Betalkanaler känns lite sådär, känns som det hade varit bättre att betala en klumpsumma per månad för att få tillgång till samtliga betalkanaler och att de fördelade ut pengarna efter views eller något.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av flashen:

VPN löser det med Telia

Nja, får inte till det. Vet inte om youtube laddar nå snabbare när hela internet saggar ner till under 1 mbit med vpn.. :/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur så många kan ha sådana problem med Youtube?
Fungerar ju klockrent.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubbeezy:

Ta tid och fixa buffrings tiden Google! Det är väldigt jobbigt att sitta och vänta i 10-20 minuter för att buffra en 4 minuters video i 720p/1080p.

Vänligen länka mig denna video så jag kan prova.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Vilken buffringstid?

Håller med. Förstår inte vad folk har såna problem med? Klippen laddar direkt, 1080p startar på 1-5 sekunder och videon stannar aldrig för att buffra annat än om man har ett helt bibliotek på upp- och nerladdning medan man kollar.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Jag vill bara ha möjlighet till en fast kostnad (typ 50-100kr per månad) för att ta bort reklam på Youtube helt.
Bestämda betalkanaler är ju inget jag vill ha..

Permalänk
Skrivet av dioxys:

Ja verkligen.
Videos på max 10min och 240p som standard. Hur kunde det gå så fel?

När jag började använda Youtube så fick man väll inte ha videos över 5 min?

kan vara jag som minns dåligt...

men detta var väldigt många årsen!

Minns när jag skulle kolla ett avsnitt(Love Hina vill jag minnas det hette) och det var uppdelat i 4

Angående det med buffringen @1080P så har jag inga problem öht! Har en relativt klen lina på 24/2 numera och en dator som inte är att hurra för(955BE, 2GB ram, 4850 1GB: Linux Mint)

Edit: tog 15 sek att buffra ett 1080P klipp på 10 min!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tinardirith:

Nja, får inte till det. Vet inte om youtube laddar nå snabbare när hela internet saggar ner till under 1 mbit med vpn.. :/

Aj då, hmm va kör du för VPN? Testa Mullvad annars som har gratis test-period

jeppe1990: Många som har Telia har problem med Youtube då felet ligger hos dom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Sears:

Jag vill bara ha möjlighet till en fast kostnad (typ 50-100kr per månad) för att ta bort reklam på Youtube helt.
Bestämda betalkanaler är ju inget jag vill ha..

Bara att installera tillägget adblock plus så slipper du reklam på befintliga youtube-videos iaf, gratis.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

:)

Skrivet av metalbast:

Bara att installera tillägget adblock plus så slipper du reklam på befintliga youtube-videos iaf, gratis.

Men se till att inaktivera AdBlock på Sweclockers!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Syntheslizer:

Håller med. Förstår inte vad folk har såna problem med? Klippen laddar direkt, 1080p startar på 1-5 sekunder och videon stannar aldrig för att buffra annat än om man har ett helt bibliotek på upp- och nerladdning medan man kollar.

Vet du ens varför vissa har problem, har jag inte denna fixen på jobbet där vi har 1000/1000 Megabit upp och ner.

Så kan jag inte ladda 1080 på youtube.

Googlar du snabbt så får du se vart problem ligger och varför vissa har det och andra inte.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av flashen:

Aj då, hmm va kör du för VPN? Testa Mullvad annars som har gratis test-period

jeppe1990: Många som har Telia har problem med Youtube då felet ligger hos dom

Jag testade VPNBook som skulle vara "en snabb och bra gratis vpn", men nja. I min förra lägenhet betalade jag för Anonine genom min internetleverantör och det funkade ju i alla fall även om det bröts flera gånger om dagen. Ska prova det där Mullvad som flera har skrivit om.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Bara att installera tillägget adblock plus så slipper du reklam på befintliga youtube-videos iaf, gratis.

Använder det redan, jag hade inte orkat använda Youtube utan det.
Grejen är ju den att jag också vill stödja de som gör videos jag gillar på youtube, jag förväntar mig inte att de ska arbeta gratis för mitt nöje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

Men se till att inaktivera AdBlock på Sweclockers!

SweC är nog fan den enda sidan jag använder som har relevant och intressant reklam för någon som mig. Reklam är annars generellt olidlig för mig.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tinardirith:

Jag testade VPNBook som skulle vara "en snabb och bra gratis vpn", men nja. I min förra lägenhet betalade jag för Anonine genom min internetleverantör och det funkade ju i alla fall även om det bröts flera gånger om dagen. Ska prova det där Mullvad som flera har skrivit om.

Går så, aldrig varit några problem med dom för mig iaf, bra support med om man jämnför med Anonine som tar 2 veckor för att svara på mail

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

försiktigt positiv.. youtube är ju den enda tjänst förutom Netflix som har ok stöd för olika plattformar..

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Saken är den det beror på vilket klipp du buffrar vissa går direkt andra inte.
Sök på youtube buffring problem / fixes så kan du blocka vissa IP så att du går direkt på googles server och inte närmaste station.

Sök? Menar du googla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av huxflux:

Sök? Menar du googla?

Skickades från m.sweclockers.com

Googla Bing Yahoo vad du nu vill använda

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Yes om andra undrar så öppna CMD / kommandotolken som Administratör och copy paste detta.
netsh advfirewall firewall add rule name="MITCHRIBARYTUBE" dir=in action=block remoteip=173.194.55.0/24,206.111.0.0/16 enable=yes
Sen gå in på youtube och ta vilken 1080 film som helst.

Är glad för din och alla andras som inte har några problems skull. Här hjälper det ungefär så ofta att det lika gärna kan vara slumpen.

Skrivet av flashen:

Många som har Telia har problem med Youtube då felet ligger hos dom

Näää, Telia säger att det är Googles fel och inte skulle väl Telia ljuga om det? Eller skulle de?

Skrivet av helmesjoe:

Är det bara jag som börjar få beslutångest av alla dessa aktuella och kommande konkurrerande tjänster? Kör netflix atm. då de inte har någon bindningstid, men sen vill man ha musik så är de något annat, sen vill man ha vem vet vad så är de något annat...

Tyvärr är det så. Vi har inte piratkopiering för att ingen vill betala för sig utan för att det finns en bransch som gör att få har råd att betala för sig. Skjuter man sig själv i foten ska man inte gnälla utan acceptera att man blöder.

Om man kan skilja på nyttjanderätt och tjänst, där ett centralt organ hanterar nyttjanderätten och tjänsteleverantörer konkurrerar med allt UTOM innehållet. Då kan man som kund välja EN tjänsteleverantör som man tycker är bäst och få tillgång till allt man skaffat sig nyttjanderätt till.

Men det lär ju aldrig hända så då är det antagligen bra om en jätte som Google ger sig in i leken och konkurrerar ut alla andra så vi kan nå allt från ett ställe. Sen är det bara att hoppas att de inte blir giriga utan gör något vettigt av sitt monopol, annars får vi skita i multimedia och gå tillbaka till att leka med kottar eller något.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Man tycker ju att dom borde lära sig av, ja sedan napster och dc++ osv? Men varför anpassa sig efter vad som har hänt de senaste 20åren?

Jag håller med. Vet att de flesta som jobbar med tjänster som Spotify, Voddler etc också håller med.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Vilken buffringstid?

Tar lång tid att buffra videor på Youtube. Sök på google så ser du hur många som har problem att buffra 720p/1080p video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubbeezy:

Tar lång tid att buffra videor på Youtube. Sök på google så ser du hur många som har problem att buffra 720p/1080p video.

Exakt, kvittar var jag är, SLÖTT..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -