NZXT introducerar H630 – ljuddämpat chassi med 200 mm-fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

http://www.frozencpu.com/products/14803/ex-rad-329/Phobya_Xtr...

Den passar utmärkt i toppen på HAF-X utan modifikation.

Tackar! Blir nog nice med två sånna i ett h630 även om lite modding behövs för de

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Tackar! Blir nog nice med två sånna i ett h630 även om lite modding behövs för de

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte två sådana här: http://www.alphacool.com/product_info.php/info/p1210_Alphacoo...

Borde prestera bättre.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Varför inte två sådana här: http://www.alphacool.com/product_info.php/info/p1210_Alphacoo...

Borde prestera bättre.

Väntar på att se lite mer bilder / filmer på det för se vad för mm rads den kan ta, om inte 200mm får plats så kanske, men i regel borde väl 200X2mm radden vara mer effektiv än 180X2 ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Snyggaste chassiet på år och dar! Stilrent utan att för den delen vara tråkigt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Väntar på att se lite mer bilder / filmer på det för se vad för mm rads den kan ta, om inte 200mm får plats så kanske, men i regel borde väl 200X2mm radden vara mer effektiv än 180X2 ?

Den borde nog det, men jag hade tagit Alphacool över Phobya alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

wow, det här verkar vara någonting helt i min smak.

Ser fram emot en recension asap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Tackar! Blir nog nice med två sånna i ett h630 även om lite modding behövs för de

Skickades från m.sweclockers.com

Du tycker inte det är lite overkill? En 200mm rad presterar som en 360. Kanske ska du köra tripple 670 med sjuka OC och block på allt som går? xD Tror fortfarande det hade varit för mycket rad

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Du tycker inte det är lite overkill? En 200mm rad presterar som en 360. Kanske ska du köra tripple 670 med sjuka OC och block på allt som går? xD Tror fortfarande det hade varit för mycket rad

Nja siktar på köra 7970 Xfire och min 3570k med måttlig OC och kunna köra TYST

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woods:

Du tycker inte det är lite overkill? En 200mm rad presterar som en 360. Kanske ska du köra tripple 670 med sjuka OC och block på allt som går? xD Tror fortfarande det hade varit för mycket rad

Ser ju bara konstigt ut om man har en radiator...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Snyggt innandöme men fult yttre. Sen vitt också....känns som att man måste polera det 1 gång i veckan :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Den vita versionen såg ju riktigt läcker ut tycker jag. Trevliga finesser som SSD på moderkortpåten och stödet för radiatorer t.ex.
Dock tveksamt hur mycket luft topp-radden får och hur tjock den får vara.

Magicool gör en dubbel-180 rad, om inte 200x2 får plats: http://www.magicool.biz/180x2.htm
Tveksamheten kring bra/tysta 180/200mm-fläktar kvarstår dock. Nån Silverstone kanske kan funka, originalfläkten i TJ08E blir ganska tyst på 5V och lägsta läget.

Hoppas Jonas klämmer lite på denna. Och SPCR.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd

Tycker den ser väldigt trevlig ut både ut och invändigt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag kan väl leva med designen, men jag är tveksam till luftflödet och ljudvolymen.

Min tanke också!

Skrivet av Roger W:

- 200 mm fläktar är sällan speciellt tysta.

Kan vara tysta, men får inte snurra fortare än ca 500 rpm.

Skrivet av Roger W:

- Var tar frontfläkten in luften? Är det bara ett litet hål där i botten så lär inte insugen vara speciellt effektivt.

Det finns även lite springor på gångjärsidan av dörren, men de hjälper inte mycket. Framför allt så tar fläkten inte IN så mycket luft, utan flyttar bara på den luft som redan finns i omgivningen eftersom det är en stor öppning mot chassiets insida över fläkten.

Skrivet av Roger W:

- Att sätta ett så tätt tak ovanför över fläkthålet kan ev skapa restriktioner som gör att det blir påtagligt mindre effektivt som utblås.

Så länge man nöjer sig med ett svagt flöde är det okej. Att inte ha ett tak alls skulle definitivt öka ljudnivån.

Jag gillar inte lösningen med ofiltrerade varmluftsintag på chassiets baksida. (Syftar på alla hålen vid expansionskortsplatserna.)
Här bör rimligtvis en ganska stor del av luften som går in i chassiet passera, eftersom de andra "luftintagen" saknar aktiv drivning av luften (fläkt) eller har restriktioner i form av dammfilter.
Luftintaget i botten begränsas dessutom kraftigt om man ställer chassiet på en mjuk/luddig/hårig matta.

Min bedömning är att detta chassie fugerar bäst för en rigg som inte drar mycket ström. Med ett lågt luftflöde kan den nog bli ganska tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Framför allt så tar fläkten inte IN så mycket luft, utan flyttar bara på den luft som redan finns i omgivningen eftersom det är en stor öppning mot chassiets insida över fläkten.

.. vilket är en dålig kyllösning överlag IMO. Antingen direktkyler man på den varma komponenten eller så ventilerar man luft in/ut ur lådan. Att bara vifta runt luften lite extra där inne kan ge en temporär boost, men lådan lär bli varmare och varmare i längden om inte ventilationen in/ut är tillräckligt bra.
(och jepp jag såg springorna på sidan senare)

Skrivet av Olle P:

Så länge man nöjer sig med ett svagt flöde är det okej. Att inte ha ett tak alls skulle definitivt öka ljudnivån.

Jo, men utan tak hade man antagligen kunnat dragit ner fläktvarvet ännu mer. Svårt att veta den optimala balansen dock förstås.

Skrivet av Olle P:

Min bedömning är att detta chassie fugerar bäst för en rigg som inte drar mycket ström. Med ett lågt luftflöde kan den nog bli ganska tyst.

Jo, jag gissar också på att lådan funkar bäst med hyfsat strömsnåla komponeneter, men med dem kan man åstadkomma en minst lika tyst burk med bra vanliga hederliga 120mm fläktar och färre täckluckor misstänker jag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

14 kilo tom.. Fast inte så mycket för att vara full tower med ljudskum i.

frågan är hur tjocka rads man kan köra innan det tar stopp, en 360 tjock i fronten, och en 240 i taket, då borde man komma undan med fläktar på 5v

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Recension uppe på Anandtech här:
http://www.anandtech.com/show/6951/nzxt-h630-silent-case-revi...

(Har inte hunnit läst än...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fin fint blir nog mitt nya chassi

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ursäkta för att jag drar liv i en gammal tråd men jag är nyfiken på om det är någon som använder sig av detta chassit?

Går i inköpstankar, valet står mellan den här och H440.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag undrar också vad folk tycker om detta chassi. Funderar på att byta upp mig från mitt Antec P193, men detta chassi kanske inte har så mycket nytt att tillföra.

Mitt nuvarande väger typ 19 kg utan komponenter, riktigt gediget.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av corben2:

Jag undrar också vad folk tycker om detta chassi. Funderar på att byta upp mig från mitt Antec P193, men detta chassi kanske inte har så mycket nytt att tillföra.

Mitt nuvarande väger typ 19 kg utan komponenter, riktigt gediget.

Jag var också inne på detta chassit men valde senare att köpa ett Phanteks Enthoo Pro.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt