HTC förbereder högupplösta surfplattor med Windows RT

Permalänk
Melding Plague

HTC förbereder högupplösta surfplattor med Windows RT

I samband med lanseringen av Windows 8.1 "Blue" väntas en ny generation surfplattor gör entré på marknaden. HTC är med på noterna och planerar att släppa högupplösta modeller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Windows "8" där det hör hemma då

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Stämmer specsen så tycker jag ändå de kunde bankat in 802.11ac också

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Ser riktigt bra ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Master of Overkill

Jag har en HP Platta den är sjukt nice, men det kräver kunskap kan man säga.
Hade jag inte haft den kunskapen om windows och annat så hade jag nog inte tagit i den med tång.
Där vinner Apple med hästlängder.
Får se hur det blir med 8.1 hoppas jag kan testa en sån med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Specifikationerna får mig att misstänka att priset blir obekvämt högt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Om de slutar med sina överpriser kanske de kan ha en chans med 8.1, i alla fall på surfplattor. På desktop är slaget sedan länge förlorat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincHeee:

Windows "8" där det hör hemma då

Kunde inte sagt det bättre själv. På platta kan man varmt rekommendera det till skillnad från stationärt.

Synd att det inte fanns några priser. Specs är en sak men är de för dyra i förhållande till specs riskerar det att skada försäljningen. Knappast något varken Microsoft eller hårt pressade HTC behöver.

Permalänk
Medlem

en android dräpare ;).

Roligaste kommer bli alla kommentarer om hur fel jag har. skratt på förhand alla fanboys

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Åh, blev så glad när jag läste första orden!

"HTC förbereder högupplösta surfplattor..." Äntligen!!!
"..med Windows RT" Meh!

När ska de släppa en Androidplatta egentligen?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är ett system som sålt 100 miljoner exemplar ett misslyckande ? Microsoft har hela tiden haft ett betydligt mer långsiktigt mål vilket bevisas av att så många tillverkare är intresserade att göra allt bättre/billigare plattor med Windows RT/8

*Ålderspikar bortredigerade av mod*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

en android dräpare ;).Skickades från m.sweclockers.com

Du har fel, det heter Android-dräpare.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlki:

På vilket sätt är ett system som sålt 100 miljoner exemplar ett misslyckande ? Microsoft har hela tiden haft ett betydligt mer långsiktigt mål vilket bevisas av att så många tillverkare är intresserade att göra allt bättre/billigare plattor med Windows RT/8

Ja, och folk verkar ha glömt hur buggigt och jävligt android var första åren, jag har aldrig svurit åt en telefon dagligen förutom mot den. Allting var redigt slött, slukade batteri, program crashade hit och dit, knappar slutade fungera... en dag slutade skiten fungera helt och hållet och jag har nog aldrig varit gladare av att få kasta någonting där det hör hemma. Sedan valde google och tillverkarna att ta tag i problemen och gjorde android till en bra platform. Min HTC jag har nu kan fortfarande tröga till sig då och då och batteritiden har blivit riktigt kass så finns fortfarande saker och jobba på för dem.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av jlki:

På vilket sätt är ett system som sålt 100 miljoner exemplar ett misslyckande ? Det kan nog bara vara sweclockers småttingarna som trodde att ms hade som mål att överträffa android + ios på knappt sex månader.

Alla med lite sans i skallen fattar att Microsoft hela tiden haft ett betydligt mer långsiktigt mål vilket bevisas av att så många tillverkare är intresserade att göra allt bättre/billigare plattor med Windows RT/8

Jag gillar ModernUI skarpt och när jag sitter på Windows 7 på jobbet så känns det väldigt förlegat och gammalt.

Dock så måste priserna ner, och det mycket, 8-10k för en platta är på tok för mycket.

*Ålderspikar bortredigerade av mod*

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

12 tum, kortläsare och 2048x1536 låter perfekt men antar att priset bli runt 10k.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk

Den var väääldigt likt HTC Flyer som vi har hemma Tycker Flyern är aningen klumpig att hålla i men kanske har de fixat det för jag gillar formatet och operativsystemet!

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

blir lite sugen Windows 8 är ju väldigt tuch vänligt men tror jag satsar på Android när jag skaffar surfplatta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

RT? .. meh.. nej tack.. Ska jag köra Win8 på en surfplatta eller laptop.. Så är det x86 som gäller.
Kanske inte lika effektivt på batteriet som ARM. Men du har mycket större tillgång på program via x86.
Inte tal om att du kan köra DosBox och lira gamla klassikers på en surf platta

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Den var väääldigt likt HTC Flyer som vi har hemma Tycker Flyern är aningen klumpig att hålla i men kanske har de fixat det för jag gillar formatet och operativsystemet!

Är det inte en fejkbild då? Själv hoppas jag inte de behåller plastbitarna som sitter på flyer, knakar och glappar på min nu efter typ 1,5 år.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kan man lägga in Firefox på windows RT?
Och gärna någon IRC-klient.

Nån som vet?
Jag googlade men hittade väldigt motstridiga uppgifter.. :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om de slutar med sina överpriser kanske de kan ha en chans med 8.1, i alla fall på surfplattor. På desktop är slaget sedan länge förlorat.

Förlorat till vem? Eller menar du att desktop-marknaden är död? Isf var det väl tur att Microsoft började satsa på mobila enheter

Nä men skämt å sido så börjar du nästan bli tröttsamt pessimistisk ozzed, ja jag håller med om att det hade vart väldigt trevligt om man hade fått välja desktop-läge med startmeny eller modernUI i windows8 men ett problem som man löser så otroligt smärtfritt med en installation från tredjepart är knappast något som gör mig sömnlös.

Själv tycker jag Windows nya inriktning är väldigt intressant, för första gången känns det som om dom är ute i hyfsad tid med någonting. Om man bara kollar på windows phone så tog det 5år utifrån det att iPhonen kom innan dom fick ut ett OS som kan konkurrera med iOS och Android (WP8). Apple har inget mobilt OS som även kan fungera som en desktop-ersättare som windows 8 kan fungera som i vissa mobila enheter. Det lutar väl ändå mot att det kommer vara mobila enheter och hybrider som är den stora marknaden i framtiden och att dom börjar redan nu ser jag som ett bra tecken, med lite tur så funkar modern UI bra om 5år iaf Är ju ett väldigt klassiskt företags dilemma ifall man ska satsa på innovation som kanske inte riktigt klickar med ens nuvarande kundbas eller ifall man bara ska fortsätta med det man gör och riskera att det är försent att byta inriktning när väl marknad har förändrats (typ det vi såg på mobilmarknaden när smartphones kom). Om nu Microsoft har gjort rätt eller inte återstår att se, men ser det iaf positivt att dom försöker och tvivlar inte på att Windows8 bara kommer bli bättre både för desktops och för mobila enheter. Största frågetecknet om det ens var så smart att använda dekstop-marknaden för att pusha ut modernUI.

Att det går så dåligt på PC-marknaden (jag räknar då in desktop, laptops, hybrider med windows) tycker jag är till en stor del PC-tillverkarnas fel. Att dom bara sprutar ut tusen olika modeller och ogenomtänkta konceptmodeller med buggig firmware och konstruktionsfel år in å år ut är imo en väldigt stor anledning till varför dom har tappat så otroligt mycket till apple. Att köpa en PC är en jävla djungel som knappt går att navigera sig i även om man är en datorfantast. Har haft 3 olika laptops senaste 6åren och alla har gått sönder på något sett inom 1-2år, alla har haft någon form av buggig mjukvara eller firmware som har varit strulig att fixa etc. Jag förstår till 100% varför folk har börjat köpa enklare enheter som surfplattor eller Apple produkter. Asus, Dell, Acer etc, måste börja kolla på Apple hur de strukturerar upp sitt sortiment och hur de lanserar produkter för så som det är nu är helt obegripligt imo och framförallt börja köra lite QA på deras produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Förlorat till vem? Eller menar du att desktop-marknaden är död? Isf var det väl tur att Microsoft började satsa på mobila enheter

Nä men skämt å sido så börjar du nästan bli tröttsamt pessimistisk ozzed, ja jag håller med om att det hade vart väldigt trevligt om man hade fått välja desktop-läge med startmeny eller modernUI i windows8 men ett problem som man löser så otroligt smärtfritt med en installation från tredjepart är knappast något som gör mig sömnlös.

Själv tycker jag Windows nya inriktning är väldigt intressant, för första gången känns det som om dom är ute i hyfsad tid med någonting. Om man bara kollar på windows phone så tog det 5år utifrån det att iPhonen kom innan dom fick ut ett OS som kan konkurrera med iOS och Android (WP8). Apple har inget mobilt OS som även kan fungera som en desktop-ersättare som windows 8 kan fungera som i vissa mobila enheter. Det lutar väl ändå mot att det kommer vara mobila enheter och hybrider som är den stora marknaden i framtiden och att dom börjar redan nu ser jag som ett bra tecken, med lite tur så funkar modern UI bra om 5år iaf Är ju ett väldigt klassiskt företags dilemma ifall man ska satsa på innovation som kanske inte riktigt klickar med ens nuvarande kundbas eller ifall man bara ska fortsätta med det man gör och riskera att det är försent att byta inriktning när väl marknad har förändrats (typ det vi såg på mobilmarknaden när smartphones kom). Om nu Microsoft har gjort rätt eller inte återstår att se, men ser det iaf positivt att dom försöker och tvivlar inte på att Windows8 bara kommer bli bättre både för desktops och för mobila enheter. Största frågetecknet om det ens var så smart att använda dekstop-marknaden för att pusha ut modernUI.

Att det går så dåligt på PC-marknaden (jag räknar då in desktop, laptops, hybrider med windows) tycker jag är till en stor del PC-tillverkarnas fel. Att dom bara sprutar ut tusen olika modeller och ogenomtänkta konceptmodeller med buggig firmware och konstruktionsfel år in å år ut är imo en väldigt stor anledning till varför dom har tappat så otroligt mycket till apple. Att köpa en PC är en jävla djungel som knappt går att navigera sig i även om man är en datorfantast. Har haft 3 olika laptops senaste 6åren och alla har gått sönder på något sett inom 1-2år, alla har haft någon form av buggig mjukvara eller firmware som har varit strulig att fixa etc. Jag förstår till 100% varför folk har börjat köpa enklare enheter som surfplattor eller Apple produkter. Asus, Dell, Acer etc, måste börja kolla på Apple hur de strukturerar upp sitt sortiment och hur de lanserar produkter för så som det är nu är helt obegripligt imo och framförallt börja köra lite QA på deras produkter.

Jag har inget emot att de gör surfplattor. Det är bra med konkurrens. Det jag menar att de har förlorat är chansen att få majoriteten av användarna att acceptera Windows 8 och Modern UI i sin nuvarande form på desktop. Som användare ser jag ingen anledning att vara förlåtande då jag knappast betalar pengar till Microsoft för att vara försökskanin. Därav min.. Ja, vad du nu vill kalla det. Men visst, plattor är ju bra, bara de inser att de inte är apple, sväljer stoltheten och sänker priset.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Att köpa en PC är en jävla djungel som knappt går att navigera sig i även om man är en datorfantast.

Man kan nästan tro att det är det som är meningen.. så länge folk inte vet vad de köper så kan en säljare packa på dem i princip vad som hellst
Det är lite det jag känner med windows rt, hur många vet egentligen vad det är de köper när de köper en RT-platta. För tillfället så är app-utbudet katastrofalt... Jag har ändå slagit av funktionen att *underlätta för mig att hitta appar på mitt eget språk* som är checkat som default och till exempel så finns det bara microsofts egna kamera-app (helt utan inställningar. wtf?) att ta foton med, samma gäller bildvisning, filmer och musik.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

En hyfsat billig surfplatta med RT hade varit trevligt, aldrig riktigt varit förtjust i Androider. Jag är väl en av de som faktiskt skulle nöja mig med en RT, behöver inte en miljon appar. För mig ska det vara snabbt och bra OS, bra webbläsare med tanke på att det är en surfplatta.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlki:

På vilket sätt är ett system som sålt 100 miljoner exemplar ett misslyckande ? Microsoft har hela tiden haft ett betydligt mer långsiktigt mål vilket bevisas av att så många tillverkare är intresserade att göra allt bättre/billigare plattor med Windows RT/8

*Ålderspikar bortredigerade av mod*

Precis, många påstår här att all framgång ska hända på en gång annars är det dödsdömt.

100 miljoner ex av W8 låter inte dåligt överhuvudtaget men även om det skulle stå 100 miljarder skulle "vissa" säga att det är största floppen någonsin tyvärr och inget jag orkar argumentera emot längre.

Permalänk

Windows RT... Kör på x86 istället så snackar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Den var väääldigt likt HTC Flyer som vi har hemma Tycker Flyern är aningen klumpig att hålla i men kanske har de fixat det för jag gillar formatet och operativsystemet!

Jag gillar flyern, ligger bra till i handen.
Använder den mest för att läsa e-böcker, småsurfa, kolla film.

Permalänk
Medlem

På tiden, lol.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat förstår jag mig inte på dessa extremupplösningar på surfplattor och mobiler. 2048x1536 på runt 10 tum, varför? Själv kör jag 1920x1080 på min 32-tummare, funkar utmärkt. Slösar väl bara på batteriet med så mycket pixlar på en platta? Men det är väl bara jag;)

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Låter som en giftig utmanare till nya nexus 7 ! Får se vilken platta som erbjuder tillräckligt bra upplevelse och skärm för sitt pris framåt hösten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur