Tömde papperskorgen av misstag

Permalänk

Tömde papperskorgen av misstag

Jag satt och rensade lite i min Cubase mapp för att få en bättre översikt över det hela. Slänger det jag inte tror behövs mer och tömmer sedan papperskorgen!!! Ack och ve!! Det skulle jag inte gjort. Jag råkade slänga en del filer jag behöver för att öppna vissa cubase program.

Har installerat RecoverMyFiles med ett blandat resultat. Jag verkar hitta en del filer. Men kanske är dom skadade eller så är det något jag missat.
Jag har inte startat om datorn eller installerat några drivrutiner. Jag installerade RMF direkt när jag upptäckte problemet.
Filerna heter inte riktigt så som dom gjorde orginal.

Alltså jag är lite förvirrad. Så finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur stora mina chanser är att få tillbaka min låt och hur jag bär mig åt. osv osv.

Hjälp...

Permalänk
Medlem

Brukar använda GetDataBack http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Kostar dock, de gånger jag har behövt använda det har det fungerat 100%... var rätt länge sedan nu dock.

Se till att inte skriva så mycket till datorn nu så att du inte skriver över dina filer.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Prova Recuva. Verkar ha fått positiva omdömen enligt många sidor.

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Jag har laddat ned båda. Håller på och testkör båda. Men har ändå en del svårigheter att hitta materialet jag letar efter.

Permalänk
Medlem

Getdata back funkar jätte bra! använt det poå mina super gamla diskar när de crashade en efter en, fick tillbaka all data.

Permalänk
Inaktiv

Det kommer bara fungera om du kör det direkt och har tur. Detta då när man tar bort saker så markeras de bara som döda sen är det inte mer med det. Det kan alltså vara så att man råkar skriva dit lite swapfil eller något annat och ha sönder datan.

Förhoppningsvis så får du tillbaka allt!

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att man inte installerar program eller skapar nya filer på disken man råkat radera filerna på, för då finns risken att du skriver över dem med ny data och då är det rätt kört.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |