Permalänk
Medlem

CM storm scout 2 Klyning

Hej!

Jag har precis köpt ett nytt chassi, som ovan CM Storm Scout 2 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773781), och jag undrar vad jag ska använda för kylning, samt om jag ska använda fläktar, hur jag ska sätta dom.
Är inte speciellt någon gamer, då jag kör med 8GB ram, CPU: Core i3 3220, och ett Gigabyte GTX660 Windforce.

Jag har just nu 3 orginal storm scout 2 120mm fläktar med röd LED i datorn, men det verkar inte hjälpa speciellt mycket.

När jag sätter igång något spel så hoppar processor värmen helt plötsligt upp till 75-80 grader (normalt när jag inte gör något speciellt så ligger den på 55-60 grader), vilket är ganska högt för en oklockad processor.
Undar hur jag skulle kunna förhindra detta, och vilket system som är best till det.

Permalänk
Medlem

Monterat processorkylaren rätt?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du har nog inte monterat den rätt! Montera om och lägg rätt mängd med kylpasta.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Köpte ny kylpasta idag (datorn har varit på i c:a 1 timme) också för den delen, vet inte om det har något med det och göra.

Som sagt, jag kan inte speciellt mycket om datorer!