Permalänk

Mobilt Bredband utan GB-limit

Finns det något?

Permalänk

Om du kan registrera genom ett företag. Tre och Tele2 har.
Att registrera ett företag kostar ca 900kr.

299kr/mån hos tre för upp till 64
349kr/mån hos Tele2 för upp till 80

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga att dom kan strypa din hastighet efter en viss mängd ändå. Brukar bli så när jag slår till runt 60 gb. Dock oftast när jag tankar osv på det.

Permalänk
Medlem

För två år sedan tecknade jag som privat person ett företags abonnemang hos telenor, det var inga problem förutom att det blir dyrare än vad som står eftersom att priserna är utan moms.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Vi har "frisurf" från Telenor, vilket i verkligheten betyder max 100GB/mån...Detta fick vi uppleva den hårda vägen och är absolut ingenting som säljarna skyltar med utan svarar gång på gång att det är "fri, obegränsad surf". Inte innan avtalet granskas in i detalj finner man detta.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Finns ingen leverantör av 3g/4g idag som erbjuder unlimited trafik gränserna ligger väll idag telenor har 80GB och tre har 100GB till privat person.
Annars är det som redan nämnts ovan företags abonnemang som gäller.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Telenor har sänkt sin mänd datatrafik enormt! 12GB är deras största abonnemang för privatpersoner.

Om du måste ha mobilt utan gräns är företagslösning det enda som finns.

Tre har annars 100GB och Tele2 80GB.

Jag har haft turen att teckna ett telenor abonnemang innan deras sänkning till 80GB. De har nu gjort om 100GB abonnemangen till obegränsad surf och låter antagligen oss inte förnya med samma mängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Wtf har ni för skit abonnemang i Sverige? Har haft 2 mobila 3G. Båda 21 Mbit/s TOTALT obegärnsat. 9,90 i månaden året runt. 24 mån bindningstis. Ett från Sonera (Telia då) och ett från Saunalahti (ingen motsvaeighet i Sverige)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det är 4g abbonnemangen som är främst begränsade vill man köra 3g så finns det fortfarande abb utan gräns än så länge mr finland

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juckpuck:

det är 4g abbonnemangen som är främst begränsade vill man köra 3g så finns det fortfarande abb utan gräns än så länge mr finland

Vilket 3g abbonnemang finns som inte har någon gräns....?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Telenor har sänkt sin mänd datatrafik enormt! 12GB är deras största abonnemang för privatpersoner.

Om du måste ha mobilt utan gräns är företagslösning det enda som finns.

Tre har annars 100GB och Tele2 80GB.

Jag har haft turen att teckna ett telenor abonnemang innan deras sänkning till 80GB. De har nu gjort om 100GB abonnemangen till obegränsad surf och låter antagligen oss inte förnya med samma mängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Lol det stämmer ju vafan har telenor gått gjort satt här på forumet kollade samma skit för 2v sen för en annan tråd då låg deras dyraste på någonstans kring 300kr och då fick man ju 80GB begränsning det e ju sjukt dyrt nu.

Well Tre maxfart frisurf finns kvar kostar 299kr 100GB begränsning.

Går man sen in kollar på bredbandsbolaget så har deras största paket 30/50GB nu är det rabatt på 50GB men annars kostar 30GB 299kr och 50GB förmodligen en hundring mer.

Sen finns tele2 med 80GB för 349kr/mån

Personligen hade jag nog funnit alla ovanstående som för låg begränsning om jag skulle ha det som mitt main internet.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

12 gigabyte??!?!! Vill dom inte ha några kunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

12 gigabyte??!?!! Vill dom inte ha några kunder?

haha fan vad löjligt 12GB limit, börjar väl bli dags för flatrate på mobiler också... vem ska bli först.. borde var bra reklam och få många kunder på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

haha fan vad löjligt 12GB limit, börjar väl bli dags för flatrate på mobiler också... vem ska bli först.. borde var bra reklam och få många kunder på det.

Tvivlar skarpt på att det kommer hända. Tittar man på USA så är flatrate döende. Och normalt så kommer deras återvunna skit till oss strax efter.

Universal är enda abbonemanget jag hittat med 'flatrate'. Dock är de mobilabbonemang(ej bredband) med 1mbit, så det är för slött nästan för att kunna komma upp i extrema ned/uppladningar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Antar att de andra bolagen snart dänker sin gräns också. Tror inte Telenor ger bort marknaden. De har snackat ihop sig. Telia gick först, en månad senare Telenor, snart vet vi vem som är nästa operatör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har abonnemang hos 3 via företaget, dom ringde upp och sa att de skulle ändra avtalet till begränsad GB, men icke sa nicke det fick dom inte göra enligt lag

Permalänk

Värkar som TRE har ändrat sina abonnemang inte för att jag bryr mig men kanske lite då man har jobbat som kundservice agent där förra året. Men hur som helst personligt så tycker jag att det är trams med mobilt bredband då jag tycker att det borde vara mer på mobil telefoner än liksom en usb modem med surf på och självklart du frågar för en anledningen och den anledningen är jag lite intresserad varför du vill ha mobilt bredband ? Kan säga om tre nätverk är inte så bra utanför sina "Hemma nät" som Stockholm, Göteborg och Malmö.

Eftersom jag har jobbat där så vet jag lite grann fast det kan har ändrat sin struktur för felsökning o.s.v. men om vi säger t.ex du skulle ta med den till landställe och det inte fungerar så kommer inte kundservice att kunna hjälpa dig så mycket utan att koordinater och sedan skicka det till något form av radio grej som de gör mätningar och om det blir flera som rapportera att det tappar signaler och att det är svagt just där så kommer TRE planera att bygga ut sin nät vid den område men det lär att ta flera månader/år tills det blir något planerat utbygge.

Så TS jag rekommenderar INTE TRE i alla fall, om du inte känner någon som tycker om det eller du kanske använder deras abonnemang för mobil och tycker att det är bra eller om du kommer bara använda den mobila bredbandet inom TREs "hemma nät".
Nu har jag bara snackat om TRE för er som gillar TRE no hate on me liksom jag har säkert hjälp er med eran ärende kanske gett bra eller dåligt service vad vet jag men det här är min personliga åsikt.

Permalänk
Skrivet av Greensurre:

Värkar som TRE har ändrat sina abonnemang inte för att jag bryr mig men kanske lite då man har jobbat som kundservice agent där förra året. Men hur som helst personligt så tycker jag att det är trams med mobilt bredband då jag tycker att det borde vara mer på mobil telefoner än liksom en usb modem med surf på och självklart du frågar för en anledningen och den anledningen är jag lite intresserad varför du vill ha mobilt bredband ? Kan säga om tre nätverk är inte så bra utanför sina "Hemma nät" som Stockholm, Göteborg och Malmö.

Eftersom jag har jobbat där så vet jag lite grann fast det kan har ändrat sin struktur för felsökning o.s.v. men om vi säger t.ex du skulle ta med den till landställe och det inte fungerar så kommer inte kundservice att kunna hjälpa dig så mycket utan att koordinater och sedan skicka det till något form av radio grej som de gör mätningar och om det blir flera som rapportera att det tappar signaler och att det är svagt just där så kommer TRE planera att bygga ut sin nät vid den område men det lär att ta flera månader/år tills det blir något planerat utbygge.

Så TS jag rekommenderar INTE TRE i alla fall, om du inte känner någon som tycker om det eller du kanske använder deras abonnemang för mobil och tycker att det är bra eller om du kommer bara använda den mobila bredbandet inom TREs "hemma nät".
Nu har jag bara snackat om TRE för er som gillar TRE no hate on me liksom jag har säkert hjälp er med eran ärende kanske gett bra eller dåligt service vad vet jag men det här är min personliga åsikt.

Jag har inget imot TRE mer än att 2GB trafik i månaden är lite förlite

kan lyssna på lite musik i Spotify spela lite Borderlands 2/battlefield 3 första helgen och sedan så är det knappt jag kan surfa längre då jag får 192 Kbit/s strypning

Detta med mobilt bredband tycker jag inte är roligt och även om jag bundit upp mig i 24 månader så nu efter 12 vill jag byta operatör till någon som ger lite mer trafik för 299kr i månaden!

Permalänk

Känns som att 100gb inte räcker speciellt långt som main internet.
Räcker med att titta youtube/Netflix/etc i 1080p i typ 3 timmar per dag så ligger man på 100gb/mån.

Äh blir väll billigare snart ändå. Får ta o kolla in det här om ett halvår-år.

Tack för alla bra svar. Hare

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur PTS med fler kan påstå att mobilt bredband ska vara lika bra som fast. Surf-volymerna sänks hela tiden och flera användare innebär att hastigheten sjunker. Hur ska vi som bor på landet och inte kan få fast bredband (operatör vill inte bygga ut) kunna dra nytta av alla nya bredbandstjänster???? Mobilt bredband borde bara ses som ett komplement till de fasta näten och inte som en lösning för de områden där operatörerna vägrar bygga ut nätet p.g.a. dålig lönsamhet.

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem

Vem erbjuder idag mobilt utan limit till fast pris?