Google Nexus 7 uppgraderas med trådlös laddning och högre upplösning

Permalänk

Köpte en Nexus 7 för inte så längesen och är väldigt nöjd med den, och gör allt jag vill tillräckligt bra för att ens känna suget efter denna uppdaterade variant. Men helt sjukt att de kommer gå back på varje såld enhet

Tycker redan dagens Nexus 7 vinner stort över iPad mini, i alla fall när det gäller känsla och personlighet. Gillar inte heller iPads baksida av aluminium, utan föredrar helt klart materialet som används på N7an, ger bättre grepp och känsla. Men det är en smaksak, jag gillar Android mycket bättre än iOS också.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Hur ska apple kontra den här? ipad mini var ju fjantig.

Dom lär nog hitta nått som dom kan stämma dom för, det är ju trots allt Apples specialitet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen vilja ha en platta, men jag kan inte komma på vad jag ska ha den till. Varje gång jag tänker "Ah, det vore ju guld att läsa alla artiklar i plugget som ligger uppe som PDF på en platta, det vore verkligen skitsmidigt" så hamnar jag i "men.. det är ju så skönt att klippa och klistra och skriva till saker med ett tangetbord, kanske bara borde byta min pro mot en air". Jag vill vilja, men hittar inte riktigt behovet. Min nexus 4 är så ensam och vill ha en 7a, men ni vet..

Permalänk
Medlem

Blir nog kanske att köpa en till då, hade lite funderingar på det redan och lämna en hos föräldrarna så man slipper släpa med plattan fram och tillbaks. Någon som vet någon bra synklösning man kan köra mot privat server eller funkar det bra med gratis cloudtjänster?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Blir nog kanske att köpa en till då, hade lite funderingar på det redan och lämna en hos föräldrarna så man slipper släpa med plattan fram och tillbaks. Någon som vet någon bra synklösning man kan köra mot privat server eller funkar det bra med gratis cloudtjänster?

Skickades från m.sweclockers.com

För det mesta så synkas väl det väsentliga bara genom att ange samma google-login på båda plattorna, utöver det så kan du ju köra Titanium Backup och lägga backup-filerna på molnet = samma config / 2 enheter.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Ser riktigt bra ut! Kan bli något att köpa helt klart.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enk:

Mycket möjligt att detta blir min första platta och tillika första androidenhet. Men det beror på hur nästa iteration iPad mini ser ut och var prislappen på den hamnar.

Om nästa gen iPad mini har retina-panel så kommer den kosta lika mycket eller mer än dagens gen. Ingen prissänkning alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasa1:

Om nästa gen iPad mini har retina-panel så kommer den kosta lika mycket eller mer än dagens gen. Ingen prissänkning alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, någon lägre prislapp tror jag inte på, det viktiga är att den inte stiger. En retina-panel och samma prislapp som idag, skulle göra valet svårt. Det som gör det svårt är att jag inte kommer speciellt bra överens med android samtidigt som min ekonomi som student är begränsad.

Skulle dock 32gb-varianten kliva ned ett steg och bli instegsmodell(Mindre troligt förvisso), för samma pris som idag, samtidigt som en retina-panel läggs till, så skulle den extra femhundringen kännas mer överkomlig.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att de fixat så att WLAN:et går att använda i 5GHz läge.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Så sugen, dock mer sugen om det kommer en 10" Galaxy note. gillar pennan starkt när jag ska rita prototyoper eller göra texturer.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

antar att du redan har en ipjong? varför köpa en till då? ge den till din dotter och köp dig själv en Nexus!

Har ägt en iphone och går aldrig tillbaka, det är android som gäller för mig. Hade jag haft kvar luren så hade hon fått det att leka med.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Lento:

Någon som vet någon bra synklösning man kan köra mot privat server eller funkar det bra med gratis cloudtjänster?

Jag tänkte köpa en NAS och synka mot mitt eget moln :). Mer utrymme och ett smidigt sättt att komma åt alla mina filer så länge det finns internet!

Vad hände med nya N7, blev det inget?

Permalänk
Skrivet av Gavin_Gadget:

Jag tänkte köpa en NAS och synka mot mitt eget moln :). Mer utrymme och ett smidigt sättt att komma åt alla mina filer så länge det finns internet!

Vad hände med nya N7, blev det inget?

Precis, funderar också över det, är lite sugen! Trots att SweClockers nämnde att:

Citat:

Lanseringen av nya Nexus 7 väntas äga rum på Google I/O 2013 den 15–17 maj.

Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/16986-google-nexus-7-uppgrad...

har jag inte sett något nytt om Nexus 7, så jag antar att inget hände?

EDIT: Hittade just detta:

Citat:

...It does appear most likely at this point that the Nexus 7 2 will be released in October...

Källa: http://www.usdailyvoice.com/google-nexus-7-2-could-feature-10...

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.