Permalänk

OUYA! (eller ÅHNEJ?)

Har följt OUYA lite sedan den lanserades på kickstarter. Då var en release relativt avlägsen, men nu börjar det dra ihop sig, på amazon verkar det som den kommer släppas den 25 juni. (Visst, dev kits och vissa förbokade har redan levererats...)

Så vad tror ni, kommer det vara värt 1800 kr för en OUYA med 4 kontroller inklusive frakt? Har inte hittat så mycket om spelutbudet än, men har någon koll på eventuella titlar och priser?

Jag tänker att en OUYA är en klockren partykonsol. Att den liksom lämpar sig bäst för oseriösa titlar (ej kompetativt) som man spelar tillsammans med kompisar, speciellt då man lätt kan ta den med sig. Dessutom verkar den kunna visa en och annan film (stöd för exempelvis XBMC och VIMEO). Vad tror ni om detta?

EDIT: Tydligen behöver jag vara förtydliga vissa saker, eftersom många tenderar att inte besöka länken i första meningen, OUYA.

Priser:
OUYA inklusive en kontroll: $99,
en kontroll: $49 (man får max beställa tre stycken per OUYA),
frakt till Sverige: $25
$1 = 6,58 kr
alltså kostar en OUYA inklusive 4 handkontroller och frakt $271 alltså 1783,18 kr.

Dessutom: Som det står på hemsidan för OUYA använder OUYA INTE Google Store, utan det finns appar för Android och så finns det appar för OUYA, på DISCOVER (OUYAs motsvarighet till Google Store).

Skrivet av Nioreh83:

...Ouya är ingen mobiltelefon. Den kör inte mobilappar. Det är android i botten, och den kan köra mobilappar om man trixar lite. Men deras egen ouya-butik innehåller enbart appar byggda specifikt för Ouya. Självklart kommer det dock finnas en del appar som är portade rakt från telefonvärlden...

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Med tanken på att min mobil är lika kraftfull som en Ouya och går att koppla ihop med en TV samt PS3 kontrollers så nej, finns ingen anledning för mig att skaffa en Ouya i huvud taget.

Det sagt vet att de ska försöka börja med att fånga exklusiva spel men får se hur det går det är typ det enda som hade gjort det mer intressant en hur ointressant det är nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

1800kr känns ärligt talat lite väl mycket att lägga på en Ouya för att få en partykonsol och en maskin som kan visa en och annan film. För att visa en och annan film finns bättre alternativ. Och är man sugen på en partykonsol så är det bättre att satsa på en beg gamecube. där finns 100% garanti att spelen är topp notch samt vid det här laget billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

1800kr känns ärligt talat lite väl mycket att lägga på en Ouya för att få en partykonsol och en maskin som kan visa en och annan film. För att visa en och annan film finns bättre alternativ. Och är man sugen på en partykonsol så är det bättre att satsa på en beg gamecube. där finns 100% garanti att spelen är topp notch samt vid det här laget billigare.

Man får ju även en ny xbox 360 eller wii u för de pengarna en Ouya kostar. Jag trodde Ouya skulle ligga en bit under 1000kr när jag hörde om den först, nu finns till och med wii för 899.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att OUYA ska kosta som max 1000kr. Man kan få en mobil som är precis som en OUYA för nästan samma pris. Jag hoppas verkligen det släpps roliga exklusiva titlar till konsollen också.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Sötast

Jag personligen vet inte ett enda mobilspel som skulle vara roligt som partyspel, OUYA ska ju köra mobilspel så jag hade iallafall inte köpt

För övrigt så har jag redan en Nexus4, så en HDMI kabel och 4 PS3 kontroller så är den ännu bättre än OUYA redan

Permalänk
Medlem

Den ska ju bara drivas av en Tegra 3 så finner ingen plats för den i 2000Kr klassen däremot 1000Kr klassen hade varit något för den (kanske inte med 4 kontroller men en eller två).
Köper man en dator för 4-5K kommer den ut prestera OUYA i idle, Och då kan man spela Minecraft på den också

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En raspberry pie för några hundra är ungefär lika bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att min mobil är lika kraftfull som en Ouya och går att koppla ihop med en TV samt PS3 kontrollers så nej, finns ingen anledning för mig att skaffa en Ouya i huvud taget.

Det sagt vet att de ska försöka börja med att fånga exklusiva spel men får se hur det går det är typ det enda som hade gjort det mer intressant en hur ointressant det är nu.

Ouya med en konrtoll kostar 99$, din mobil kostar.....hur mycket?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

En Ouya konsol kostar 99 dollar på Amazon och då ingår en kontroll, 1800 kr är om du som sagt vill ha fyra kontroller. Tycker därför att priset 650 - 700 kronor i dagens dollarkurs verkar helt okej för en sådan maskin.

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Medlem

Min ska jag ge morsan och farsan så dom kan titta filmer. Filmerna kommer sedan lagras på en NAS eller liknande.

Kommer nog modda den och ersätta den lilla lådan och fläkten med en större kylfläns och göra hela skiten ljudlös.

Ni som tänkt spela tänk på att konsolen är lika stark som förra årets mobiltelefoner och spelutbudet är skit. Så förvänta er inga under precis.

Skrivet av ozo64:

En raspberry pie för några hundra är ungefär lika bra

Det är som att säga att en i3 2120 är lika bra som en i5 3570k.

Raspberry har en enkelkärnig 700mhz cpu med 256mb ram vilket begränsar användingsområdet och gör den inte speciell praktisk att göra annat än titta low bitrate videos.
Ouya har en Tegra 3 som inte är speciellt snabb med dagens mått men betydligt snabbare än Raspberrys cpu. Och den har 1gb ram vilket gör den till perfekta 1080p video spelaren som har möjlighet att göra det där lilla extra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag ser tyvärr inte detta som något jag skulle köpa. Mycket kan bero på en gammal Tegra SoC när det finns andra SoC som levererar betydligt bättre prestanda idag och jag är osäker på om man verkligen skulle orka sitta och nöta på en mobilplattform, troligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Ouya med en konrtoll kostar 99$, din mobil kostar.....hur mycket?

Tror han menar att han redan har en mobil som är kraftfull nog och då är det kanske onödigt att lägga
mer pengar på något som inte är bättre. Sen så kan man ju fråga sig detta:
Skulle du hellre köpa en ny mobil eller en Ouya? Visst är kanske mobilen dyrare, men den kan man ju
bära med sig i fickan och det är ju även en telefon som du kan ringa med osv.
Det är ungefär som om man skulle jämföra stationär dator mot laptop, den stationära må vara
billigare för samma hastighet men den är ju inte enkel att flytta runt överallt.

Permalänk

Kom ihåg att de stora konsollerna (playstation, xbox etc) är kraftigt rabatterade. Tillverkaren säljer hårdvaran till förlust, ofta kring halva tillverkningspriset, för att locka kunder. Pengarna drar de sen in på att de tar procent på priset på spelen.
Ouyan kan inte köra den taktiken eftersom de inte har exklusiv rätt till spelen och inte får procent på försäljningspriset.

EDIT: Detsamma gäller förstås också mobiltelefoner, där säljs hårdvaran också till förlust och förtjänsten tas in på (de oprovocerat svindyra) abonnemangen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

För 99dollar så borde det väl vara en utmärkt HTPC? Den är liten och rätt snygg enligt mig så jag skulle kunna tänka mig att köpa en sådan för just den användningen.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Om du redan har en PS3 eller Xbox 360 så kan du nog använda kontrollerna till dem och dår äcker det med att punga ut 1000:- för en Ouya + 1 hk. Dessutom funkar den bra som mediaserver med XBMC så det är ju klockrent

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

EDIT: Detsamma gäller förstås också mobiltelefoner, där säljs hårdvaran också till förlust och förtjänsten tas in på (de oprovocerat svindyra) abonnemangen.

där har du dock fel.. samsung får inte direkt pengar av till exempel tele2 bara för att någon beställer volym hög med en s4a...

liksom en iphone 5 kostar ca 200 dollar att tillverka, medans apple själva säljer dom för 650 dollar olåsta! sen är man köper via operatörer så köper dom in flera mobiler till förmodligen en aning lägre pris men när det gäller själva mobilerna så är det operatörerna som förlorar pengar på att sälja mobilerna billigare eller till å med ibland ge bort dom gratis men då tjänar operatören in det på abonemanget men det är inget som Apple i det här fallet får ett öre av!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Ouya med en konrtoll kostar 99$, din mobil kostar.....hur mycket?

Dom flesta har redan en mobil hursomhelst.

och jag håller med, finns inga jövla mobilspel som jag skulle vilja lira på konsol eller som partyspel.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Kom ihåg att de stora konsollerna (playstation, xbox etc) är kraftigt rabatterade. Tillverkaren säljer hårdvaran till förlust, ofta kring halva tillverkningspriset, för att locka kunder. Pengarna drar de sen in på att de tar procent på priset på spelen.
Ouyan kan inte köra den taktiken eftersom de inte har exklusiv rätt till spelen och inte får procent på försäljningspriset.

Faktum är att på OUYAs hemsida kan man läsa att 30 % av vinsterna går till OUYA själva.

EDIT: Dessutom har ju OUYA finansierats med hjälp av kickstarter, där de drog in cirka 8,6 miljoner dollar!

Skrivet av Allexz:

Jag personligen vet inte ett enda mobilspel som skulle vara roligt som partyspel, OUYA ska ju köra mobilspel så jag hade iallafall inte köpt

För övrigt så har jag redan en Nexus4, så en HDMI kabel och 4 PS3 kontroller så är den ännu bättre än OUYA redan

Precis, det finns inga mobilspel som skulle vara roliga, eftersom dessa skapas för en mobil, på vilken man oftast spelar ensam, utan kontroller. OUYA däremot är ju gjord för att spela med kontroller. För en tillverkare är det precis lika motiverande att skapa ett spel för fyra som för en spelare, men jag tror knappast att så är fallet vad det gäller en Nexus 4.

För övrigt länkade jag till OUYAs hemsida i FÖRSTA meningen till den här tråden, blev lite förvånad när så många undrade varför den kostar mer än 1000 kronor. Klickar man på länken står det $99 på första sidan...

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Jag har för tillfället ingenting inkopplat i min vardagsrums-TV (förutom HDMI till datorn) och vill inte heller stötta Microsoft eller Sony av filosofiska och politiska skäl. Så med alla billiga nytänkande indietitlar, hackability, specialdesignade (och vad det ser ut som) sköna handkontroller i åtanke så var de drygt 800 kronorna (fraktat och klart!) ett riktigt kap. Bara emulatorerna lär ju vara värda pengarna. Är även stolt kickstarterbackare av Mupen64-portningen.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Om du redan har en PS3 eller Xbox 360 så kan du nog använda kontrollerna till dem och dår äcker det med att punga ut 1000:- för en Ouya + 1 hk. Dessutom funkar den bra som mediaserver med XBMC så det är ju klockrent

Det här låter ju VÄLDIGT intressant, har du sett någon källa till det här? På OUYAs OUYAs supportsida kan man läsa att det ska kunna funka om kontrollerna använder bluetooth, frågan är hur det skulle gå till att para ihop dem..?

Skrivet av cloned:

1800kr känns ärligt talat lite väl mycket att lägga på en Ouya för att få en partykonsol och en maskin som kan visa en och annan film. För att visa en och annan film finns bättre alternativ. Och är man sugen på en partykonsol så är det bättre att satsa på en beg gamecube. där finns 100% garanti att spelen är topp notch samt vid det här laget billigare.

Jag håller delvis med dig, men har du tänkt på att på en OUYA kan du spela spel som du köpt till din SNES, N64, GameBoy mm? Här finns en lista på mjukvara som finns eller väntas komma till OUYA

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på att min skall levereras. Jag är en av dom som slantade in på kickstartern, mest för att jag samlar på tv-spel och 99 dollar är en struntsumma i sammanhanget, dessutom äger jag ingen mobil (våga vägra!).

Ser fram emot att se vad dom små utvecklarna kan få fram för spel till den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Ouya med en konrtoll kostar 99$, din mobil kostar.....hur mycket?

Jag äger redan min mobil som jag har användning för för annat än enbart spel, eller menar du att jag måste gå och plösligt köpa en till mobil nu eller vad är exakt din poäng?, men ifall du undrar ca 2000 kr.

Skrivet av Nitramatsi:

Det här låter ju VÄLDIGT intressant, har du sett någon källa till det här? På OUYAs OUYAs supportsida kan man läsa att det ska kunna funka om kontrollerna använder bluetooth, frågan är hur det skulle gå till att para ihop dem..?

Xbox 360 kontroller använder inte BT så de kan du nog glömma om de inte fixar USB drivare för dom och du kör med USB kontrollen eller om de fixar drivare för USB donglen. Men jag tvivlar

PS3 kontrollers lär dock fungera, då de redan funkar idag under vissa Android Enheter.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Väntar fortfarande på att min skall levereras. Jag är en av dom som slantade in på kickstartern, mest för att jag samlar på tv-spel och 99 dollar är en struntsumma i sammanhanget, dessutom äger jag ingen mobil (våga vägra!).

Ser fram emot att se vad dom små utvecklarna kan få fram för spel till den.

Wow! Du är verkligen en av dem! Man får gratulera! (Men skulle du inte fått din OUYA för länge sedan?)

Verkligen, små utvecklare kan göra det mycket intressant, tänker lite på hur det ser ut på Google Store, massor små spel eftersom det är enkelt att skapa och publicera. Får se hur det blir på DISCOVER (OUYAs motsvarighet till Google Store) nu då!

Skrivet av MugiMugi:

Jag äger redan min mobil som jag har användning för för annat än enbart spel, eller menar du att jag måste gå och plösligt köpa en till mobil nu eller vad är exakt din poäng?, men ifall du undrar ca 2000 kr.

Tror nog inte det var vad han menade, men SID 6.7 är ett bra exempel på vad han menade. Jag har inte heller någon mobil man kan använda för att spela spel med handkontroller på en TV.

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag äger redan min mobil som jag har användning för för annat än enbart spel, eller menar du att jag måste gå och plösligt köpa en till mobil nu eller vad är exakt din poäng?, men ifall du undrar ca 2000 kr.

Xbox 360 kontroller använder inte BT så de kan du nog glömma om de inte fixar USB drivare för dom och du kör med USB kontrollen eller om de fixar drivare för USB donglen. Men jag tvivlar

PS3 kontrollers lär dock fungera, då de redan funkar idag under vissa Android Enheter.

Varför har du spelkonsoler när du har en dator som kan annat än spelas på?

Problemet är att en konsol är riktat i både syfte för en sak samtidigt hålla en mindre kostnad i jämförelse med dator med samma möjlighet. En mobil kan du göra mer än att ringa, men det kostar därefter. Ouya skaffar man för att spela Android-spel, Ouya kommer också kunna uppgraderas för en mindre summa jämfört med en mobil som måste helt ersättas.

Så min fråga är hur du prioriterar: En multi-purpose mobil för en större kostnad, eller en dedikerad spelkonsol för mindre.

Heck, varför inte bara investera i en IBM superdator för att lira SNES på?

Skrivet av Friterad:

Tror han menar att han redan har en mobil som är kraftfull nog och då är det kanske onödigt att lägga
mer pengar på något som inte är bättre. Sen så kan man ju fråga sig detta:
Skulle du hellre köpa en ny mobil eller en Ouya? Visst är kanske mobilen dyrare, men den kan man ju
bära med sig i fickan och det är ju även en telefon som du kan ringa med osv.
Det är ungefär som om man skulle jämföra stationär dator mot laptop, den stationära må vara
billigare för samma hastighet men den är ju inte enkel att flytta runt överallt.

Man kan fråga sig detsamma om PSP eller Vita och en spellaptop, frågan är då hur viktigt det är med att vara mobil och spela och vart prioriteringen ligger. Visst, är det inte lika viktigt att ha en spelkonsol för att spela Android-lir på så är det en personlig sak men det går ändå inte förneka poängen med det som kan dras i parallell med dagens spelkonsoler.

Skrivet av deadich:

Dom flesta har redan en mobil hursomhelst.

och jag håller med, finns inga jövla mobilspel som jag skulle vilja lira på konsol eller som partyspel.

Jag har nu försökt ett par gånger koppla ditt inlägg i relevans med mitt men kan inte riktigt, kan du formulera om?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Varför har du spelkonsoler när du har en dator som kan annat än spelas på?

Problemet är att en konsol är riktat i både syfte för en sak samtidigt hålla en mindre kostnad i jämförelse med dator med samma möjlighet. En mobil kan du göra mer än att ringa, men det kostar därefter. Ouya skaffar man för att spela Android-spel, Ouya kommer också kunna uppgraderas för en mindre summa jämfört med en mobil som måste helt ersättas.

Så min fråga är hur du prioriterar: En multi-purpose mobil för en större kostnad, eller en dedikerad spelkonsol för mindre.

Heck, varför inte bara investera i en IBM superdator för att lira SNES på?

Det märker att du inte fattade något vad jag skrev, jag skrev är att OUYA inte är något för MIG för jag har redan allt jag behöver för att spela allt som den har att erbjuda, vad var det som är så svårt att fatta på den punkten?

Jag kan idag redan spela dom spelen, och ja redan på TV om jag så skulle önska, och ja även med gamepad. Jag skrev i mitt första inlägg att jag inte har något intresse för en OUYA inte ger mig något jag redan har. Dessutom min mobil används för långt mer en enbart spelande eller film och något som jag faktiskt behöver i vardagen.

Sedan var har detta med supercomputer och att jag ska köpa mer saker? jag fattar inte vad du försöker säga.

Men ska jag använda din logik och kostnad, eftersom jag redan behöver en mobil så kommer mobilkostnader redan att finnas, sedan behöver jag tydligen en Ouya och vips 99$ mer.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla Android SNES emulatorer det finns så är det ett enkelt sätt att få uppleva Super Mario Bros, Zelda och alla andra gamla godingar till spel ifall man missat dem, och nu även med kontroll ifall man köper en Ouya. Lätt värt priset skulle jag säga.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det märker att du inte fattade något vad jag skrev, jag skrev är att OUYA inte är något för MIG för jag har redan allt jag behöver för att spela allt som den har att erbjuda, vad var det som är så svårt att fatta på den punkten?

Jag kan idag redan spela dom spelen, och ja redan på TV om jag så skulle önska, och ja även med gamepad. Jag skrev i mitt första inlägg att jag inte har något intresse för en OUYA inte ger mig något jag redan har. Dessutom min mobil används för långt mer en enbart spelande eller film och något som jag faktiskt behöver i vardagen.

Sedan var har detta med supercomputer och att jag ska köpa mer saker? jag fattar inte vad du försöker säga.

Men ska jag använda din logik och kostnad, eftersom jag redan behöver en mobil så kommer mobilkostnader redan att finnas, sedan behöver jag tydligen en Ouya och vips 99$ mer.

Okej då säger vi att jag missuppfattade, jag tolkade ditt inlägg på ett sätt och fick fram en slutsats varav jag skrev. Det tenderar hända när man har medfödda tolkningssvårigheter och jag känner inte är värt att tjafsa för en sådan sak när attityden förändras. Så, vi lämnar den biten?

Angående "superdator" så tänker jag låta dig fundera på det, for my own entertainment :3

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av norrby89:

där har du dock fel.. samsung får inte direkt pengar av till exempel tele2 bara för att någon beställer volym hög med en s4a...

Jodå, det är därför tillverkarna skaffar avtal & tillåter exklusiva avtal med operatörerna, men operatörerna är naturligtvis fria att lägga på egna rabatter. Poängen kvarstår att vad du betalar för en telefon inte motsvarar vad den kostar att tillverka.

Jag hittar ingenting om att Ouya får 30% på försäljningspriset på spelen hos sina samarbetspartner (twitch etc), om det stämmer blir det i såna fall jäkligt dyra spel eftersom appstoren redan tar 30% och de tummar nog inte på sin marginal.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~