Seasonics nätdelar redo för Intel Haswells strömsparlägen

Permalänk
Melding Plague

Seasonics nätdelar redo för Intel Haswells strömsparlägen

Nätaggregatstillverkaren Seasonic meddelar att samtliga enheter i fem modellserier ska klara av att hantera Intels nya strömsparlägen i arkitekturen Haswell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skönt. Mitt gamla corsair håller på att lägga av så dags att köpa nytt. 520 fanless blir nu när det är framtidssäkrat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Hoppas att seasonic inte tappar sitt fötroende som corsair med sin budget serie.

Ser väldigt intressant ut dock!

Permalänk
Medlem

Någon som har koll hur Fractal Designs nätdelar står sig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

seasonic har väl alltid varit #1 i nätaggregat.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Någon som har koll hur Fractal Designs nätdelar står sig?

De har ju taiwanesiska kondensatorer, så det är nog kört!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att blåsa upp detta till någon större grej. De som inte har ett nätaggregat som klarar den låga lasten kan ju bara låta bli att aktivera de sparlägena, inte värre än så.

Inte direkt att någon tillverkare gjort bort sig heller, ett nätaggregat kan vara av allra högsta kvalité men ändå inte klara så låg last för att den helt enkelt inte är byggd för det.

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Känns som man kan använda sitt X-560 några år till då, även om det inte var med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Betyder detta att dom helt och hållet plockat bort underspänningskyddet?
Eller har dom bara ändrat underspänningskyddet så att det fortfarande finns kvar men så att de kickar in på 0,04 W eller lägre istället?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alle22:

Hoppas att seasonic inte tappar sitt fötroende som corsair med sin budget serie.

Ser väldigt intressant ut dock!

Första generationen CX var inte en höjdare nej, men andra versionen och framåt har löst problemen. Jag har inga problem med att bygga en burk med CX i dag. Men sant, de fick en törn på sitt rykte som är svårt att återhämta trots att produkterna är åtgärdade.

Skrivet av fredrikstorm:

De har ju taiwanesiska kondensatorer, så det är nog kört!

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur är det relevant till hur lågspänningsskydded är konfigurerat?
Än så länge har jag inte sett någon data från Fractals nätagg om de kan/kommer certifieras eller ej.

Skrivet av railman:

Tycker det är konstigt att blåsa upp detta till någon större grej. De som inte har ett nätaggregat som klarar den låga lasten kan ju bara låta bli att aktivera de sparlägena, inte värre än så.

Inte direkt att någon tillverkare gjort bort sig heller, ett nätaggregat kan vara av allra högsta kvalité men ändå inte klara så låg last för att den helt enkelt inte är byggd för det.

Så sant som det är sagt. Särskilt med SSD så slår jag ett slag för att faktiskt alltid slå av datorn "på riktigt".

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Känns som man kan använda sitt X-560 några år till då, även om det inte var med.

Skickades från m.sweclockers.com

Säger det samma. Dessutom kanske det kraven trots att det inte nämns då modellen utgått såvitt jag kan se.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar om det finns någon specifik anledning til latt de nämner M12II 750w och 850w men inte mitt 520w? Antagligen är det väl inget att oroa sig för, men något måste det ju vara som gör att de inte säger hela den serien?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hoppas att seasonic inte tappar sitt fötroende som corsair med sin budget serie.

Ser väldigt intressant ut dock!

Får nästan en tår i ögat när du jämför corsairs budget skit med seasonic. Näe usch.

Verkar som att det blir ett köp av ett seasonic agg nu i slutet av månaden, taggat som fan.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite, så där.. , att de flesta nätaggregat som finns ute nu klarar de nya strömsparfunktionerna, när det är meningen enligt standarden att dom inte ska klara det.
I detta fall är det väl bara bra, men man undrar ju lite hur pass noga nätaggen egentligen följer ATX standarden?