Kan gammal hårddisk vara problem att det lagar i spel?

Permalänk
Avstängd

Kan gammal hårddisk vara problem att det lagar i spel?

Hej, min dator (3månader gammal) har börjat få lite problem med BF3, det som händer är att kontreinrar på spelet fladdrar och bärr sig åt
... Jag har installerat min BF3 på en 7 år gammal hårddisk, kanske det är problemet?
Eller kanske problem med mitt gainward 670?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du endast problem med BF3? Har du kollat hur varmt kortet blir? Har du senaste drivrutinerna? Lite mer detaljer skulle hjälpa oss otroligt mycket

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Avstängd

Japp, endast bf3. Andra spel har jag på min SSD, BF3 är ett stort program så jag har det på min 7 år gamla hårddisk.
Kortet är ungefär 69-75
Senaste drivrutinerna ja!

Permalänk

du borde ha bf3 på din SSD och ha andra spel på hdd eftersom du har mer plats på en hdd än en ssd bra för a köra bf3 snabbt och bra

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

så.. du tror de är problemet?

Permalänk
Medlem

Prova att lägga BF3 på SSD:n och de andra spelen på HDD:n, om du då får problem med de spelen också så är det fel på hårddisken

Edit: Ändrade slarvfel

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

Vsync?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd

vad menas?

Permalänk
Skrivet av uranfagit.:

Hej, min dator (3månader gammal) har börjat få lite problem med BF3, det som händer är att kontreinrar på spelet fladdrar och bärr sig åt
... Jag har installerat min BF3 på en 7 år gammal hårddisk, kanske det är problemet?
Eller kanske problem med mitt gainward 670?
Tack på förhand!

Har också ett Gainward 670 och har inte haft några problem med bf3, kan vara hårddisken

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uranfagit.:

Hej, min dator (3månader gammal) har börjat få lite problem med BF3, det som händer är att kontreinrar på spelet fladdrar och bärr sig åt
... Jag har installerat min BF3 på en 7 år gammal hårddisk, kanske det är problemet?
Eller kanske problem med mitt gainward 670?
Tack på förhand!

Låter lite som minnesfel. Mitt 460 fick liknande fel när jag öste på för mycket med minneskrävande tillägg i Skyrim, inte spelat BF3 förutom betan. Testa att sänka antialiasing eller annan minneskrävande verksamhet och se vad som händer.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

jag har 16 gig ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av uranfagit.:

jag har 16 gig ram

Jag syftade på grafikminnet..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Kan gammal hårddisk vara problem att det lagar i spel?

Hej sweclockers! Jag har haft lite problem med BF3 den senaste tiden, jag har en SSD-hårddisk där jag installerar dom flesta spelen, men BF3 är ju ett så pass stort spel, så jag tänkte att jag kunde lägga det på min 7-8 år gamla hårdisk, nu så fladdrar kontreinarna på olika banor och bärr sig åt..
Tror ni det kan vara fel på hårddisken eller att hårddisken helt enkelt inte klarar av BF3?
Annars måste det ju vara mitt grafikkort? (GTX 670)

Permalänk
Medlem

kan rekommendera att du byter drivrutiner till 306.97, alla nyare buggar mer eller mindre med knasiga texturer eller hackigheter.
iaf för mig

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag hade också problem med artefakter på min BF3. har också ett 670 men min ligger på en SSD. men prova att ladda ner nya drivrutiner till grafikkortet och se om det hjälper.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
99:e percentilen

Övriga specs?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Gainward GTX 670
Intel i7-3770
16 gb ram
500 watt

Permalänk
Avstängd

har dom nyaste.

Permalänk
Medlem

har du antialiseing på testa då att stänga av det och se om det är någon skillnad.

Permalänk
Avstängd

okej, men den är väll gammal?

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Eftersom båda trådarna beskrev samma problem har jag sammanfogat dem. Om du känner titeln på tråden behöver ändras för att bättre spegla vad som framkommit under trådens gång är det bara att kontakta en moderator (eller anmäla ditt eget inlägg) så fixar vi det åt dig. Av rättviseskäl är får man bara ha en tråd om samma sak, vi vill att alla ska ha lika stor chans att få svar på sina frågor och få sina trådar uppmärksammade. Skapar någon flera trådar om samma sak trycks andra medlemmars trådar ner i trådlistningen snabbare, vilket blir orättvist.

Permalänk
Medlem

Flyter på utan några problem för mig. (Systemet i sign, med 320.00 drivrutinerna).

Exakt vad menar du med att containrarna "fladdrar" ?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

När jag hade mitt 3870 var det enbart BF3 som fick datorn att hänga sig, och det visade sig sedan vara problem med kylningen. Jag fick aldrig se att temperaturen steg över 80 grader eftersom det gick så snabbt att det hängde sig innan programmen hann visa höjningen.
Nu har du ju inte exakt samma problem, men jag vill ändå råda dig att om du har monterat kylningen på grafikkortet själv - kontrollera så att allt sitter tätt och ordentligt. Om du inte har monterat den själv kan du ändå se så att allt sitter ordentligt, men det är mindre sannolikhet att det är det isåfall. Hör du fläkten varva upp innan det börjar flacka och ha sig? Jag har för mig att GeForce-korten klockar ner sig om det blir för varmt men det är jag inte 100 på.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730