Permalänk
Medlem

[Hjälp] Kylare som skall få plats.

Tjena tjena..

Dags och byta ut min stock mot en custom.
Suttit ett bra tag och kollat på flera, vill ha något rejält bra som kyler ner min i7-2600k eftersom 80 grader är fan inte bra i heavy load ^^.

Men, Jag har en ASUS Sabertooth p67 modekort, och corsair 1833mhz vengeance(röda) som RAM. (Inge lowprofile här inte, dem är stora.)
Även värt och säga att jag har detta chassi från antec. http://www.extremepc.co.nz/images/1200_front_q_lights.jpg

Vilka CPU kylare kan jag stoppa in utan att få problem?
Priserna får gärna vara upp och ner, så länge det är schysst prestanda.

Väldigt tacksam för eventuell hjälp
-B

Permalänk
Medlem

Vattenkylning kit?
Personligen gillar jag min be quiet dark rock pro 2 men vet inte om den får plats med tanke på minnena.

Permalänk
Skrivet av Boyka91:

Tjena tjena..

Dags och byta ut min stock mot en custom.
Suttit ett bra tag och kollat på flera, vill ha något rejält bra som kyler ner min i7-2600k eftersom 80 grader är fan inte bra i heavy load ^^.

Men, Jag har en ASUS Sabertooth p67 modekort, och corsair 1833mhz vengeance(röda) som RAM. (Inge lowprofile här inte, dem är stora.)
Även värt och säga att jag har detta chassi från antec. http://www.extremepc.co.nz/images/1200_front_q_lights.jpg

Vilka CPU kylare kan jag stoppa in utan att få problem?
Priserna får gärna vara upp och ner, så länge det är schysst prestanda.

Väldigt tacksam för eventuell hjälp
-B

H80 är ett bra alternativ? Finns även lite andra towerkylare, men H80 eller H80i är ett bra alternativ då du kanske har lite mindre plats, samt "höga" minnen. Inte så speciellt höga enligt mig...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vattenkylning kit?
Personligen gillar jag min be quiet dark rock pro 2 men vet inte om den får plats med tanke på minnena.

Det var ju just det, Vattenkylning får bli last action om det inte funkar. Gillar vanliga kylare, vet inte varför. Antar bara att det är så det är.

yes precis, det var därför jag skapade tråden för jag har inte en aning, vill ha lite info om vilka som faktist går in..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyka91:

Det var ju just det, Vattenkylning får bli last action om det inte funkar. Gillar vanliga kylare, vet inte varför. Antar bara att det är så det är.

yes precis, det var därför jag skapade tråden för jag har inte en aning, vill ha lite info om vilka som faktist går in..

Hmm. Inte helt hundra men singel torn kylare borde väl få plats. Kollar mer imorgon. Godnatt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

H80 är ett bra alternativ? Finns även lite andra towerkylare, men H80 eller H80i är ett bra alternativ då du kanske har lite mindre plats, samt "höga" minnen. Inte så speciellt höga enligt mig...

Hört att den låter så in åt hel-te.
Lagt den i åtanke, vill ha lite mer förslag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hmm. Inte helt hundra men singel torn kylare borde väl få plats. Kollar mer imorgon. Godnatt!

Ja snälla, dra över med hur mycket förslag som helst. Desto mer desto bättre!

Permalänk
Medlem

noctua nhd14, phanteks kylare, thermalrights stora. Om det är problem med att fläkten inte får plats när minnena är lite för höga så är det bara att köpa ett par 120mm-fläktar eller låta den ena fläkten vara lite högre upp.
'

men kan vara bra om du letar upp info om chassit och kollar om du hittar någon info om max cpu-kylarhöjd.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga en noctua nh-u12s eller nh-u14s! De ska passa med alla ram minnen, och prestera bättre än nh-d14, iallafall enligt detta test: http://www.anandtech.com/show/6916/cooler-master-seidon-240m-...

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem
Skrivet av WallEm:

Jag skulle säga en noctua nh-u12s eller nh-u14s! De ska passa med alla ram minnen, och prestera bättre än nh-d14, iallafall enligt detta test: http://www.anandtech.com/show/6916/cooler-master-seidon-240m-...

Skulle båda funka på mitt sabertooth då utan problem?

Permalänk
Medlem

Annars Cooler master 212 Hyper EVO. Den är billig, "liten" och kyler bra.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

De som rekommenderar phantec och nd14 vet tydligen inte att sweclockers hade problem med LOWPROFILE minnen på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyka91:

Skulle båda funka på mitt sabertooth då utan problem?

Är det 1155? Då ska den funka, men gå in på noctuas hemsida och kolla för säkerhets skull!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black