Nvidia släpper Geforce Drivers 320.14 beta för Metro: Last Light

Permalänk
Medlem

Något jag gillar med Nvidias drivrutiner är att det klargörs att även 400/500-serien får prestandahöjningar.

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta drivrutinen... den senaste jag får upp är 320.00 (http://www.geforce.com/drivers/beta-legacy)

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Något jag gillar med Nvidias drivrutiner är att det klargörs att även 400/500-serien får prestandahöjningar.

ja det är alltid skönt med gratis prestanda

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Äntligen kanske man får reda på vad som hände efteråt med artyiom xD

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Kan inte hitta drivrutinen... den senaste jag får upp är 320.00 (http://www.geforce.com/drivers/beta-legacy)

Klicka på denna text!

Välj ditt grafikkort, OS och språk. Längst ner där det står "all" klicka på pilen och välj beta. Högst upp hittar du drivrutinen vid namnet "GeForce 230.14 Driver - BETA". Om du fortfarande inte hittar kan du klicka på denna text för att komma till nerladdningssidan direkt

Permalänk
Medlem

Synd att spelet i sig har låst FOV , aimassist och det går även att ändra till DX9 för bättre prestanda fail.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Uhm, vad menar du med "hålla hand", syftar du på alla tips mm?

Om du läser recensionen så förstår du.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

TB verkar tycka annat, och jag själv tycker han har ganska bra smak
http://www.youtube.com/watch?v=DWimz-duun8

Han nämnde också linjär kampanj. Och ja, tycker hans åsikter brukar vara väldigt spot-on
Prova spelet kommer jag göra iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv

Någon som har koll på handhållandet i spelet? För dom har väl inte förstört det?
Man blev ju lätt handhållen även i förra metro, när man hade folk med sig, men det var ju en del av spelet och squaden och inget som man upplevde genom hela.

Eller har man gott COD/FarCry3 och kör med pilar o övertydlighet deluxe? Får jag veta att jag minsann måste ladda om vapnet när ammon är slut, att jag ska skjuta mot fienderna varenda gång jag ser dom osv? Finns ju olika former av handhållanden, och det är ju dom som är repeterande popuptexter som är värst.

Permalänk

fov är satt till 50 grader och går inte ändra nånstans. flipp eller flopp?

Permalänk
Medlem

från hack.... hack.... hack.... till hack... hack... hack... Kanon!!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

fov är satt till 50 grader och går inte ändra nånstans. flipp eller flopp?

ska gå att ändra i nån .cfg.
Hur kan ni lira? Mitt steam säger att spelets släpps om två dagar:(

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

ska gå att ändra i nån .cfg.
Hur kan ni lira? Mitt steam säger att spelets släpps om två dagar:(

det är hårdkodat ..går inte ändra i nån configfil ..står så i recensionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

det är hårdkodat ..går inte ändra i nån configfil ..står så i recensionen

Hård kodat...Oh comon. Vill du länka till recensionen (har inte läst någon recension iom spoilers osv)?

hittade det.

Citat:

Metro: Last Light suffers from a low FOV. And quite disappointingly, 4A Games has not included any slider to adjust that setting to our liking. Therefore, a lot of PC gamers will get sick while playing it. Truth be told, Metro 2033 didn’t feature such an in-game option either, however PC gamers could adjust the FOV by editing the game’s config files. Unfortunately, players won’t be able to increase the FOV as there isn’t any value to edit in Metro: Last Light’s config files.

http://www.dsogaming.com/news/metro-last-light-fov-locked-dx9...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Om du läser recensionen så förstår du.

Denna text innehåller spoilers om Metro 2033!

Håller inte riktigt med skribenten, Artyom hade aldrig lämnat sin hemstation och vissa områden känner andra karaktärer till så att ha en vägledare är ibland nödvändigt. Eftersom uppdraget att nå Polis är så viktigt så tillför detta en hel del till storyn genom att ha en slags guide som "håller dig vid liv". Det handlar inte nödvändigtvis om att visa vägen i sig utan mer om att få en förståelse av karaktärer, de val de gör och världen omkring.

T.ex. på nivån "Ghost" så leder Khan dig genom spöken, utan hjälp kan man antaga att Artyom hade dött. Även Bourbon leder Artyom genom farliga områden som normalt sett anses som nästintill omöjliga att ta sig igenom på egen hand. Jag tycker blandningen mellan sällskap på resan och ensamhet i mörkret är rätt bra ballanserad.

Vad beträffar Metro: Last Light så hoppas jag att det behåller dessa moment till viss del, finns inget som säger att Artyom skall färdas själv hela tiden utan någon slags hjälp. "Tillsammans är vi starka", ett passade citat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Klicka på denna text!

Välj ditt grafikkort, OS och språk. Längst ner där det står "all" klicka på pilen och välj beta. Högst upp hittar du drivrutinen vid namnet "GeForce 230.14 Driver - BETA". Om du fortfarande inte hittar kan du klicka på denna text för att komma till nerladdningssidan direkt

Av något själ dyker den inte upp om man har valt English US som språk(brukar aldrig bry mig om att ändra sråket/regionen, och låter den stå på US som alltid kommer upp som default. Fram tills nu har det inte varit någon betydande skillnad på dem, eller?)

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk

Får epilepsi av nya drivrutinen. Skärmen blinkar som en stroboskoplampa i BF3 och har gjort så sedan 314.14

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Avstängd

Provade dem och något märkligt hände: Afterburner där jag hade en måttlig överklockning på ett 660ti visade plötsligt helt absurda siffror, flera 1000+ osv där siffrorna inte ens fick plats i ab's textrutor..och fick de typiska artifakterna för för hög överklockning och datorn hängde sig..Då jag har valt "apply overclock at startup" eller vad det heter så hände det även när jag startade om datorn. Gick in i felsäkert läge och avinstallerade afterburner..fungerar som det ska nu. Någon som hört talas om något liknande?
Vågar man ominstallera afterburner igen med dessa drivrutiner eller ska man gå tillbaks till WHQL drivisarna?

Permalänk
Medlem

Inte helt stabila drivers för metro LN får småhack helatiden med 120 fps

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk

Känns imo väldigt likt Metro 2033, nästintill för likt, märker inte speciellt stor skillnad - förutom att animationerna var rätt mediokra, för att vara helt ärlig, sämre än Metro 2033s.

Helt horribelt att lira på AMD-kort, f.ö.
FPS kan ligga på 60-70ish i en stor eldstrid, sen när jag kryper i en kolsvart tunnel dyker det till 10 helt spontant.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Prestandan i BF3 gick ner ganska mycket på den här drivrutinen

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil