Permalänk
Medlem

Cooler master cosmos 1000

Ska bygga vatten kylning i min CM cosmos 1000,, och ända bra stället att sätta en kylare är i toppen då jag minst vill ha en 120X240 kylare, och en 5,1/4 reservoar i fronten som rymmer ca 0.5 l eller en större,, hur ska flödes riktningen vara?? resavoar->pump->gfx/cpu->kylare->resevoar??

Permalänk
Medlem

Glömde fråga hur stor kylare,reservoar & pump man bör ha för dubbla gtx 680

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Badomen:

Ska bygga vatten kylning i min CM cosmos 1000,, och ända bra stället att sätta en kylare är i toppen då jag minst vill ha en 120X240 kylare, och en 5,1/4 reservoar i fronten som rymmer ca 0.5 l eller en större,, hur ska flödes riktningen vara?? resavoar->pump->gfx/cpu->kylare->resevoar??

Skrivet av Badomen:

Glömde fråga hur stor kylare,reservoar & pump man bör ha för dubbla gtx 680

Säker på att du ska ge dig på Vattenkylning när du inte ens vet att det heter Radiator och inte "kylare".

Nej men en 360x120 Rad skulle väl räcka.

Större Reservoar ger inte bättre kylning.

Flödesriktning ger ingen skillnad i prestanda mer än bekvämlighet om man bara har en pump och en radiator.

En kobination av flera radiatorer ger lite jämnare temperatur mellan komponenter om man har radiator innan varje komponent. I stil med:
Radiator-GPU-GPU-Radiator-CPU-Reservoar-Pump

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur blir det med luft i systemet när resevoaren sitter 3-4 cm under topp kylaren

Permalänk
Medlem

Har mätt och donat i mitt chassi det får bli 2 st 120x240 en i toppen och en 120X240 i botten "fram med sågen :)" och en 120X120 i bak på chassit!då blir jag lite fundersam om luften igen, då topp kylaren sitter ca 3-4cm över resevoaren & pump

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Badomen:

Har mätt och donat i mitt chassi det får bli 2 st 120x240 en i toppen och en 120X240 i botten "fram med sågen :)" och en 120X120 i bak på chassit!då blir jag lite fundersam om luften igen, då topp kylaren sitter ca 3-4cm över resevoaren & pump

Borde inte vara några problem. En bild skulle dock hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badomen:

Har mätt och donat i mitt chassi det får bli 2 st 120x240 en i toppen och en 120X240 i botten "fram med sågen :)" och en 120X120 i bak på chassit!då blir jag lite fundersam om luften igen, då topp kylaren sitter ca 3-4cm över resevoaren & pump

Köp strongaste pumpen du hittar för den setupen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

Borde inte vara några problem. En bild skulle dock hjälpa.

I botten så ryker 120 fläkten och 3 st hd platser i toppen sitter det 2 X120 fläktar & bak så sitter det 1 120X120

så det blir bara lite sågning kanske inte ens behöver får se när hdd racken är borta!