Dator hittar inte USB minne

Permalänk

Dator hittar inte USB minne

Hej! Det är så att min klasskamrats USB minne valde igår att sluta fungera, det hittas inte när man ska in på den, dock så installeras drivrutinerna när man kopplar in det i datorn och jag hittar den i datorhanteraren... Är det någon som vet hur jag kan lösa det problemet? Bild nedan

http://imgur.com/BvRPPBR

Permalänk
Vila i frid

Filsystemet är trasigt, dvs har ett logiskt diskfel. Man har tagit ur stickan medans MFT/FAT uppdateras. Är man försiktig av sig använder GetDataBackFAT/NTS. Är man mindre försiktig av sig kör man CHKDSK på USB-stickan.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Filsystemet är trasigt, dvs har ett logiskt diskfel. Man har tagit ur stickan medans MFT/FAT uppdateras. Är man försiktig av sig använder GetDataBackFAT/NTS. Är man mindre försiktig av sig kör man CHKDSK på USB-stickan.

Okej tack ett frågetecken uträttat ^^ går det att lösa på något sätt? Hennes skolarbeten ligger eller låg på.den stickan så hade vart bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Vila i frid

"Går det att lösa på något sätt?" Om du tittar STINT på den och säger åt den - BLI FRISK - så kanske den funkar igen - eller så provar du GetDataBackNTFS/FAT eller CHKDSK - som jag skrev tidigare - eller så skickar du den till ahlbergdata.se

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

"Går det att lösa på något sätt?" Om du tittar STINT på den och säger åt den - BLI FRISK - så kanske den funkar igen - eller så provar du GetDataBackNTFS/FAT eller CHKDSK - som jag skrev tidigare - eller så skickar du den till ahlbergdata.se

Sorry var trött när jag läste det..
Testat både GetDataBackNTFS och Fat men ingen av dem hittar stickan?

Permalänk
Medlem

1. öppna diskhanteraren

2. högerklicka på usb-enheten i diskhanteraren och välj "enhetsbeteckning och sökvägar..."

3. ta bort den tilldelade enhetsbeteckningen

4. Ta ut usb-stickan och sätt i den igen.

5. när den visas igen i diskhanteraren så välljer du en lämplig oanvänd enhetsbeteckning.

6. Klart! den skall visasa i den här datorn utan problem.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Skrivet av martak:

1. öppna diskhanteraren

2. högerklicka på usb-enheten i diskhanteraren och välj "enhetsbeteckning och sökvägar..."

3. ta bort den tilldelade enhetsbeteckningen

4. Ta ut usb-stickan och sätt i den igen.

5. när den visas igen i diskhanteraren så välljer du en lämplig oanvänd enhetsbeteckning.

6. Klart! den skall visasa i den här datorn utan problem.

Okej perfekt! dock nästa problem, enhetsbeteckning och sökvägar är inte klickbart jag kan bara trycka på egenskaper och hjälp :/

Permalänk
Medlem

Öppnat den som admin?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Skrivet av martak:

Öppnat den som admin?

Diskhanteraren? Nope, jag kan dock ändra alla andra diskar...

Edit: Fungerade inte som admin heller

Permalänk
Medlem

Om du öppnar startmenyn. Högerklickar på din dator, ex. (martins dator) välj hantera. och logga in med adminrättigheter.

därifrån kan borde allting vara upplåst.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Skrivet av martak:

Om du öppnar startmenyn. Högerklickar på din dator, ex. (martins dator) välj hantera. och logga in med adminrättigheter.

därifrån kan borde allting vara upplåst.

testade, händer ingenting, ser likadant ut som bilden jag länkade

Permalänk
Medlem

hmm... Går det att ändra säkerheten för us-stickan? Dvs att du med admin har full rättighet till den? Skriva/läsa/ändra ?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Skrivet av martak:

hmm... Går det att ändra säkerheten för us-stickan? Dvs att du med admin har full rättighet till den? Skriva/läsa/ändra ?

Inte vad jag kan hitta

Skrivet av martak:

Testade alla, ingenting fungerade :/