Iphone meddelande kommer inte fram till mig.

Permalänk
Medlem

Iphone meddelande kommer inte fram till mig.

Tjenare! fick min nya mobil idag (HTC One) men jag kan inte få sms via folk som har iphone, smsen skickas som imessege från dem och det kan jag ju inte ta emot med android så hur ska man lösa detta? sms från androids kommer fram utan problem...

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

Tjenare! fick min nya mobil idag (HTC One) men jag kan inte få sms via folk som har iphone, smsen skickas som imessege från dem och det kan jag ju inte ta emot med android så hur ska man lösa detta? sms från androids kommer fram utan problem...

Tyvärr har jag ingen direkt lösning på problemet, men du kan ju alltid ladda ner Kik eller Viber innan du fixat det. Behövs dock internetanslutning.

EDIT: Och motparten behöver också programmet.

Permalänk
Medlem

Hade du en iPhone innan? Isåfall kan du behöva starta den, ansluta den till internet och stänga av iMessage.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hade du iPhone innan?
Isf får du försöka avregistrera dig från iMessage på något sätt.

Annars ska sms skickas som vanligt sms från iPhone när det skickas till en annan telefon.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Hade du en iPhone innan? Isåfall kan du behöva starta den, ansluta den till internet och stänga av iMessage.

Skrivet av DanTheManSwe:

Hade du iPhone innan?
Isf får du försöka avregistrera dig från iMessage på något sätt.

Annars ska sms skickas som vanligt sms från iPhone när det skickas till en annan telefon.

japp jag hade en iphone innan, har stängt av imessege men det hjälper inte, har även försökt avregistrera mig på itunes sida men det värkar inte hjälpa

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem

ingen som vet vad man kan göra? måste få smsen att fungera

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

ingen som vet vad man kan göra? måste få smsen att fungera

Kan inte vara så att det är dina "iPhone-kompisar" som behöver uppdatera sina kontaktuppgifter när det gäller ditt nummer? Kanske är det så att de har ditt nummer inställt på iPhone istället för mobil? De kan ju alltid testa att ändra sina kontaktuppgifter (appen Kontakt) när det gäller ditt nummer från iPhone till mobil istället, så kommer deras iPhones inte att skicka sms genom iMessage.

Permalänk
Medlem

När dom skickar iMessage till dig nu när du skaffat en android, be dom trycka på imessage meddelandet när det skickas iväg och klicka på "Skicka som SMS", så bör det bli standard senare och inte vara några problem!

Permalänk
Entusiast

Imessage är alltså nån version av kik som är låst att bara fungera mellan iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Imessage är alltså nån version av kik som är låst att bara fungera mellan iphone?

Stämmer bra!

Permalänk
Entusiast

Låter ju megaidiotiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Låter ju megaidiotiskt...

iMessage är dock ingen app man laddar ner, utan det är integrerat direkt i SMSappen, den standardappen som redan medföljer. Då kan man skicka SMS(iMessage) över 3G/4G/WiFi, som man gör med t.ex. Kik.

Så egentligen är det inte särskilt idiotiskt. Gillar den funktionen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Låter ju megaidiotiskt...

Gratis messaging är rätt trevligt dock är det lite bökigt att avregga sitt nummer från tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

iMessage är dock ingen app man laddar ner, utan det är integrerat direkt i SMSappen, den standardappen som redan medföljer. Då kan man skicka SMS(iMessage) över 3G/4G/WiFi, som man gör med t.ex. Kik.

Så egentligen är det inte särskilt idiotiskt. Gillar den funktionen!

Dessutom fungerar det på alla enheter med iOS och OS X - inte bara iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

Tjenare! fick min nya mobil idag (HTC One) men jag kan inte få sms via folk som har iphone, smsen skickas som imessege från dem och det kan jag ju inte ta emot med android så hur ska man lösa detta? sms från androids kommer fram utan problem...

Du måste logga in på Apples supportsida med ditt ID och avregistrera telefonen:
http://support.vodafone.com.au/articles/FAQ/How-to-deactivate-iMessage-if-you-re-switching-from-iPhone

Permalänk
Medlem

jag löste det genom att sätta i SIM-kortet i iphonen och sätta på och sen stänga av Imessage medans SIM-kortet var i iphonen, sen flyttade jag bara över SIM-kortet till HTCn tack för alla svar iallafall!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2