Permalänk
Medlem

Fläktar går inte i auto

Tja,

Har en nybyggd dator med ett Fractal chassi och ett ASRock Z77 Extreme 4 mobo.
Mitt problem är att mina fläktar inte går i auto även fast jag har sagt åt bios att köra både CPU-kylarens fläktar och ytterligare 2st fläktar i auto.

Kan det bero på att fläktarna har 4-pin kontakter medans mobo bara har 3-pin. Borde väl inte påverka bios eller dess autoinställning till fläktarna?

Mvh

Visa signatur

Chassi-Define R4 CPU-Intel i5 3570K Moderkort-ASRock Z77 Extreme4 GPU-Radeon HD7950 Windforce SSD-Samsung SSD Pro Basic 840 265GB Nätagg-XFX Pro 750W 80+

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kolla om du har några 4 pins kontaker på moderkortet som du kan koppla in chassifläktarna på.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

kolla om du har några 4 pins kontaker på moderkortet som du kan koppla in chassifläktarna på.

Har 2st 4-pin (CPU fläktarna) och mina 2 fläktar på CPU-kylaren är kopplade dit.

Visa signatur

Chassi-Define R4 CPU-Intel i5 3570K Moderkort-ASRock Z77 Extreme4 GPU-Radeon HD7950 Windforce SSD-Samsung SSD Pro Basic 840 265GB Nätagg-XFX Pro 750W 80+

Permalänk
Medlem

Ingen som har några idéer alls?

Visa signatur

Chassi-Define R4 CPU-Intel i5 3570K Moderkort-ASRock Z77 Extreme4 GPU-Radeon HD7950 Windforce SSD-Samsung SSD Pro Basic 840 265GB Nätagg-XFX Pro 750W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brohoofs:

Ingen som har några idéer alls?

Fläktkontroller med 4-pins kontakter?