Filmer/Serier laggar

Permalänk

Filmer/Serier laggar

Jag tycker att det känns som att filmer och serier laggar lite för ofta, dom liksom börjar hacka.

Kan det vara hårddisken som börjar bli trött eller?

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

Om du har tillräcklig hårdvara för att spela på så ska det vara tillräckligt för att spela upp så kan det vara lagringen som spökar.
Jag rekommenderar att du börjar med CrystalMark.
Får du resultat som liknar mina så kan det vara spök fortfarande men mindre lätt att hitta.
HD Tach är inte fullt kompatibelt men fungerar om du följer instruktionerna.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Skrivet av gustav901:

Om du har tillräcklig hårdvara för att spela på så ska det vara tillräckligt för att spela upp så kan det vara lagringen som spökar.
Jag rekommenderar att du börjar med CrystalMark.
Får du resultat som liknar mina så kan det vara spök fortfarande men mindre lätt att hitta.
HD Tach är inte fullt kompatibelt men fungerar om du följer instruktionerna.

ty man, provar detta.

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Jag tycker att det känns som att filmer och serier laggar lite för ofta, dom liksom börjar hacka.

Kan det vara hårddisken som börjar bli trött eller?

Beror på hur ofta osv de här händer och om de är oregelbundet eller inte men kan vara att du har strömspar funktionen igång på hårddisken. Så får iallafall jag när den vill gå ner i strömspar så hackar filmen till. Jag antar att du spelar upp från hårddisken och inte streamar eller överför via nätverket?

Permalänk

Om du fortfarande har problem kan du svara på dessa frågor för att få igång felsökningen lite snabbare:

Gäller det datorn i signaturen?
Vilket program använder du för att spela upp filerna?
Vilken codec försöker du spela upp?
Ungefärlig bitrate på det du spelar upp? Är det problem med HD men inte SD till exempel?
Läser du filerna från SSD, hårddisk, via LAN eller WLAN?
Är det samma problem på alla filmer?
Hur frekvent uppstår dessa "hack"?

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Beror på hur ofta osv de här händer och om de är oregelbundet eller inte men kan vara att du har strömspar funktionen igång på hårddisken. Så får iallafall jag när den vill gå ner i strömspar så hackar filmen till. Jag antar att du spelar upp från hårddisken och inte streamar eller överför via nätverket?

ja, jag kollar på filmerna ifrån hårddisken men jag har stängt av alla stömsparfunktioner förutom att skärmen slocknar efter en kvart. Och det händer inte ofta men när det händer så laggar det ganska skapligt tycker jag och det där programmet snubben över sa att jag skulle ladda ner, där i står det att hårddisken mår bra och att det inte är något fel på den. Dock på drifttid så står det att den har gått i 6780 timmar och det är ju ganska mycket

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Om du fortfarande har problem kan du svara på dessa frågor för att få igång felsökningen lite snabbare:

Gäller det datorn i signaturen?
Vilket program använder du för att spela upp filerna?
Vilken codec försöker du spela upp?
Ungefärlig bitrate på det du spelar upp? Är det problem med HD men inte SD till exempel?
Läser du filerna från SSD, hårddisk, via LAN eller WLAN?
Är det samma problem på alla filmer?
Hur frekvent uppstår dessa "hack"?

Ja, det är datorn i signatuen.
jag använder Windows Media Player för att spela upp filmerna.
Codec, då antar jag att du menar vilken filtyp det är. .avi är det
1229 står det att det ska vara när jag klickar på filen.
Jag läser filmerna ifrån en mekanisk hårddisk.
Jag tror att det har hänt på andra filmer, ja.
Inte allt för ofta men tillräckligt ofta för att det gör mig irriterad.

Vad kan det vara? Är det hårddisken som är trött? För den är ganska gammal...

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W